Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Canvi filtre mecànic a un biològic
Hola,
He de canviar un filtre mecànic que no funciona de l'aquari d'un amic i posar un filtre biològic (un 2213) L'aquari està en marxa òbviament, he de prendre alguna precaució o passant massa filtrant del vell al nou hi ha prou. Suposo que haurà una pujada de nitrats, no se, no se m'ha donat mai el cas.
Que opineu?
Hola

Si l`aquari te un sol filtre no el faria nomes biologic. Millor mixte... una mica de espuma i perlon sempre anira be per mantenir l`aigua cristalina y sense tropezones flotant XD

Si et fa por el tema bacteria pots afegir una ampolleta de biodigest despres de montar el nou filtre... les venen sueltes.
Yo pondría todo el material filtrante posible del viejo se lo pondría al nuevo, lo aria mixto también, por lo que te dice ANB.
Ara estaba pensando... si el problema del filtro viejo solo es la bomba, y dispones de espacio para mantenerlo... no lo tires.

Dejalo desenchufado, quita el rotor, empalmalo en serie con el nuevo... y doblaras la capacidad... puedes hacer la primera cubeta biologica y la segunda mecanica...
He fet tal i com comenteu el canvi a filtre mixt fent servir el material filtrant del vell, es un aquari que no portava massa bon manteniment i el filtre que tenia estava mort (i enterrat). Amb el que l'he posat no pot mes que millorar, caldrà vigilar el paràmetres mes contínuament durant uns quants dies per tal que no hi hagi massa desajusts.
Moltes gràcies pels consells. Confusedmiley20:
Penso que us trenqueu mass el cap! Big Grin

No em preocuparia de la carga microbiana del filtre, ja que en un aquari que funciona desde fa temps (o això estic suposant) hi ha prou vida bacteriana per tot arreu com per soportar aquest canvi. Jo mateix (al contrari que molta gent diu de netejar el filtre amb aigua de l'aquari) netejo el filtre amb aigua de l'aixeta i bàsicament el secret és no netejar el filtre i fer un canvi gran d'aigua a la vegada, ja que si que és cert que se li ha de donar un temps a cada cosa que altera la vida microbiana per tal de que es recuperi. És a dir, pots canviar si vols tot el material del filtre, i si no toques res, no tens cap motiu per patir, si has de fer un canvi d'aigua espera a la setmana seguent per fer-lo. És així de senzill al meu parer. Wink
No acabo d'entendre massa aquesta diferència entre un filtre mecànic i un de biològic ? :confused:

Entenc que per "filtre mecànic" et refereixes a un filtre intern de poca capacitat i per "filtre biològic" un filtre extern més complert ?

Per altra banda, tot i que l'amic Albertus té raó i amb el filtre es pot anar una mica més "a la brava" del que solem pensar, crec que tampoc no és massa recomanable netejar el filtre amb aigua de l'aixeta... tampoc no costa tant (gens) esbandir-lo amb aigua de l'aquari i evitem mermar en excés la càrrega bacteriana. O almenys no pas tot, jo els canutillos i la arlita que hi tinc els hi passo uina mica d'aigua de l'aquari i ho esbandeixo remenant una mica -és més que suficient-. Per les esponges i el perló, sí que si estan molt brutes les esbandeixo a l'aixeta.

Però rentar tot el filtre sota l'aixeta... no sé, no sé... segur que "no passa res" en un aquari ben equilibrat , amb bon manteniment i amb una càrrega biològica ben proporcionada... però en segons quins aquaris sota mínims, potser és jugar-se-la massa.

Big Grin En tot cas diria que "no és recomanable" en el sentit literal de la frase Big Grin... o sigui que si ho tens clar, fes-ho, però no ho recomanis Big Grin Big Grin Big Grin
Hola Jaume

Pel que jo tinc entes, la filtracio mecanica es la que elimina la ronya fisica de l`acuari, esponja i perlon, que capturen les particulas solidas.

La biologica serian els canutillus, arlita, efimech... totes aquestes coses molt poroses que ofereixen molta superficie en poc espai per establir grans colonies bacterianas...

Vale que al perlon tb hi haura colonia bacteriana... i els canutillus tb retenen porqueria... pero en proporcions molt molt diferents.
Per mecànic s'entén el típic filtre d'esponja. Jo em referia més a un de mixt que un estrictament biològic (amb canutillos i arlita). De fet l'arlita no reté gens de porqueria, els canutillos alguna cosa. La caca grossa normalment queda a les esponges i al perló.
Jo personalment quan netejo no faig servir mai aigua de l'aixeta si no del mateix aquari i no netejo mai tot a la vegada.
La qüestió en el cas que plantejava era que en un aquari aquari de 80 litres al qual el filtre, mecànic, anava a molt fluix i amb varies baixes precedents caldria prendre alguna mesura adicional per preveure una possible pujada de nitrits ja que hi han peixos que no es poden posar enlloc més.
El filtre nou porta des-de dimecres funcionant i de moment cap problema (creuem dits), el material filtrant del filtre vell era gairebé simbòlic però esperem que suficient.
Moltes gràcies pels consells.
Si heu cambiat el típic filtre d'esponja per un d'extern segur que només pot anar cap a millor.

Jo també acostumo a netejar el material amb aigua de l' aquari i conincidint amb el Jaume quan les esponjes estan molt guarres les passo per sota l' aixeta.

A mi em dona l' impressió que el que manté estable un aquari es el filtrat biologic les esponjes només recollen mecánicament la brutícia (tot i que també s'hi estableixen bacteries)
De fet hi ha gent que el filtre el té replet de material per afavorir la colonia bacteriana i abans hi monta un petit pre-filtre amb perlon.

Salutacions

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Experiència amb el material filtrant biològic Biohome fcolours 0 1.800 22-02-2017, 18:58
Último mensaje: fcolours
  Filtre de silicofosfats, si o no? fcolours 3 3.218 09-12-2013, 18:01
Último mensaje: Ricard
  Criant corydoras sterbai... al filtre extern! David Fernández 9 6.764 30-04-2013, 14:09
Último mensaje: David Fernández
  Norma volum carregues filtre / volum aquari? TRONERA 8 6.606 31-01-2013, 23:09
Último mensaje: TRONERA
  3 guppys canvi ciscu 0 2.378 06-09-2010, 16:59
Último mensaje: ciscu
  canvi de filtre Astu 10 7.446 24-03-2010, 12:25
Último mensaje: karavanseray
  Filtre eheim per aquari de 180 litres Danif 6 4.364 15-01-2009, 23:15
Último mensaje: AlwaysTB
  instal.lació filtre lfv 2 2.692 14-05-2008, 14:29
Último mensaje: lfv
  Canvi de grava. grolux 0 1.805 03-09-2006, 20:49
Último mensaje: grolux
  Filtre sense pressió dcassu 1 2.202 24-07-2006, 11:26
Último mensaje: Josep A.

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)