Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Un altre post de leds. (2)
Bé, i aquesta es la nova "pantalla" del marí amb el que fa tot just quinze dies a casa.

[Imagen: PC242973.jpg]

[Imagen: PC242976.jpg]

Son tres línies de 5 leds de 3w. Dues de royal blue de 455 nm. i una de blanc de 10000 k.
En total 45 w. Els alimento amb una font d'eun portàtil vell de 19 v. en paral.lel cada una de les línies. A més cada una està controlada per un BuckPuck que estabilitza la corrent a 700 mA.

[Imagen: PC242977.jpg]

Hem vaig decantar pel BuckPuck com ha driver ja ademés de que hem pot donar l'alimentació a 5 v. pel meu programador (Arduino) també té una entrada PWM que en un futur hem permetrà controlar la intensitat de la llum i fer-la pujar o baixar gradualment. A més, a diferència de les fonts Meanwell es regulen a 5 v. i no 10 v. que es la sortida que hem dona l'Arduino.
Ara unes fotos generals amb aquesta iluminació, la qualitat deixa molt que desitjar, però tantg l'aquari com la llum sont per jugar i experimentar.

[Imagen: PC252992.jpg]

[Imagen: PC252997.jpg]

Amb tota la llum.

[Imagen: PC252995.jpg]

Només amb els royal blue.

Algún detall només amb blau.

[Imagen: PC253012.jpg]

[Imagen: PC253011.jpg]

I per acabar unes fotos del futur controlador de tota la pesca. Espero que aquesta setmana ja controlarà les llums amb efecte albada i posta de sol.

[Imagen: PC242982.jpg]

L'Arduino mega, amb la pantalla i botons, i la placa de relés.

[Imagen: PC242983.jpg]

El rellotge, una shield per conectar-lo a la xarxa i un freeduino ( es un Arduino "petit") amb menys ebntrades i sortides i menys memòria.
El meu fort mai ha estat la programació, i porto de fa un any barallant-me amb l'Arduino . Ho vaig deixant i tornant a provar, a èpouqes avanço més i a èpoques menys, però ara ja estic en disposició de que funcioni sol i de manera estable. Tot i així encar hem barallo amb els menús i els botons de la pantalla.
Si algú vol els meus codis, només teniu que demanar, tot i que son un caos i no están gens depurats.

Salut!
Muy bien nen, muy bien, Menuda faena trae todo, yo lo sé y sin haberme metido todavía con el tema jejejeje, seguro que funciona muy bien, mucho curro y muy bueno, ya te puedes sentir orgulloso.
Dices que la luz no es del todo buena, no puedo opinar pues son fotos y el cristal está un poco cochino jejejeje , que crees que le falta, mas potencia,
Para que es la placa de reles?
Cuantos litros tienen el acuario y que altura?
Cuantos lúmenes?
Albert!

M'alegra veure que no soc l'únic que trasteja amb Arduino.

A mi m'interessa l'esquema circuital i el codi que has utilitzat.

No em queda gaire clar per a que necesites el shield i el freeduino. D'altra banda molt interessant el driver amb entrada d'intensitat PWM!

El meu PFC té a veure amb Arduino, shields (Razor 9DOF, X-Bee...) etc, encara estic força verd pero després de programar un PIC en un robot de sumo de manera solvent, em veig amb ganes de començar amb Arduino.

Si vols, et puc passar també un llibre en PDF de referencia escrit per un cofundador d'Arduino. Es en anglés, pero sembla força pràctic. Jo l'he començat a llegir.

Bé! Ganes en aquest projecte autònom!
Salutacions,

MIJABA.
Vaig responen:

David, la llum es bona, el que no es bo, son les fotos. Es una urna blau de 28 l. i 280 mm d'alçada. Calculo que hi ha aprox. uns 1200 lm. Pel que fa als relés, es una placa que conectada al Arduino, conecta i desconecta coses elèctriques, lums, calentador, bomba, el que calgui.

Miquel, així m'agrada, quants més a provar coses millor!
El circuit, no es gens complex, els relés a 8 sortides digitals, els drivers a tres sortides PWM, i les sondes de temperatura (digitals), totes en sèrie al I2C. Tot i així, et puc passar un esquema.
El codi, no el tinc acabat. De moment només he anat provant els programes de les diferents parts per separat (temperatura, PWM, timers) i hem quedaria juntar-los. El que m'està costant més es la pantalla amb els menus i els botons, tot i que funcionalment un cop programat desde l'ordinador i sense voler un control directe sobre l'arduino, funciona sol.
Amb Arduino, la majoria de circuits, sobretot per experimentar, es basa en shields. En teoria les vas punxant una a sobre de l'altre i tot a de funcionar sense circuits externs. A la pràctica la mida dels components impedeix posar-ne més d'una o dues. Jo tinc el rellotge i una ethershield, per conectar a una xarxa normal ethernet i comunicar amb l'ordinador. El free, es un segon Arduino per més endavant provar un master i un esclau.
Si has fet servir la X-BEE, ja parlarem, ja que pel que diuen es la millor manera de comunició amb la placa.
Si pots, passam el manual per mail, m'anirà força bé. Com a referència també pots fer servir la pròpia plana aduino.cc, ja que la part de refència es molt bona i te alguns exemples.

Salut!
Deixa'm el teu correu que t'envio el llibre.

D'altra banda, ja en parlarem el divendres del tema Arduino WinkWinkWinkWink

M'expliques l'esquema i passe'm el codi que li donaré un cop d'ull. :o
Salutacions,

MIJABA.
Perfecte, et passo el mail per pm i després et responc amb els diferents codis que tinc de les funcions.

Salut!
Eres tan amable de responderme una pregunta?¿

Como estan conectados los leds?

Utilizando buckpuck necesitas utilizar resistencia?

conectas el arduino al Driver BuckPuck y este lo dimeaas con el arduino y asi demeas los leds ?

El led se dimea reduciendo la corriente que circula por el verdad?

si los leds necesita750mA con un BuckPuck de 700mA o 1000mA hay mas que de sobras?
A veure, els leds estan conectats en tres series de 5 ja que els alimento a 18.5 v.
Cada sèrie està controlada per un buckpuck de 700 mA. que es el que consumeixen els led de 3 w. Aquest està conectat a les sortides PWM de l'Arduino.
L'únic problema es que els puck només es poden alimentar fins a 32 v. amb el que per a leds de 3,8 v. només podràs fer sèries de 8.

Salut!
Gracias congo, entre tu el migaba me quedo claro.
Ahora bien seguramente cogeré mas leds y no lo haré mediante buckpuck sino como lo va hacer mijaba!
Algo me explico de convertir la salida Arduino PWM 5V a salida analógica 10V con un amplificador operacional "chungo que te cagas" y mira que me lo explico pero con lo tuerca que soy y la gripe que arrastro no me quedo nada claro.
Gracias x todo. saludos!

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  [BRICO] - Pantalla LEDS roc1981 41 23.887 12-09-2018, 12:06
Último mensaje: fcolours
  Tubs T5 de Leds i convencionals. TRONERA 6 3.051 21-11-2013, 21:08
Último mensaje: rmnosc
  Porta lamparas estanco tubo leds. 2365 12 4.969 28-01-2013, 20:25
Último mensaje: 2365
  Leds blaus albertus 6 3.239 27-05-2012, 11:27
Último mensaje: ivanbanderas
  Pantalla Leds para acuario dulce plantado. lanchone 9 7.950 09-02-2012, 10:28
Último mensaje: lanchone
  Un altre post de leds. (i 3) kongobulunga 4 2.233 25-01-2012, 02:46
Último mensaje: Salvador Borràs
  Un altre post de leds. (1) kongobulunga 0 1.076 27-12-2011, 01:00
Último mensaje: kongobulunga
  Leds: una mostra. kongobulunga 42 14.330 26-11-2011, 06:05
Último mensaje: albertus
  Leds Marc Cisa 10 4.636 20-10-2011, 12:05
Último mensaje: Pavel
  Leds dboodb 25 8.405 31-05-2011, 02:20
Último mensaje: Pavel

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)