Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
¿Alguien ha fabricado un dosificador de abono?
Buenos dias.

Estoy buscando algún sistema para abonar el acuario de manera mas o menos autónoma. Me gusta bastante viajar, y como mínimo, estoy cada año un mes fuera de casa (vacaciones acumuladas, cambiós con compañeros, etc).

He mirado alguna cosilla por internet, pero los precios son desorbitados:eek::eek::eek:

Tambien he localizado en ebay una tienda china que vende cabezales de bombas peristálticas oem para que te hagas el montaje .

Quisiera saber si alguien ha intentado hacer algún brico y le ha funcionado (ahora no puedo poner el elink).

Gracias
Como bien comentas el mejor sistema para aditar son las peristálticas, pero es un producto caro.
Buscaré un enlace de una web española que vendía unas que se utilizan para lavavajillas (si no recuerdo mal) y eran de las más económicas que se encontraban.
Saludos:

[SIGPIC][/SIGPIC]
OK, gracias.
Realment mai he entès perquè una bomba peristàlitica ha de ser tant cara!

Fa bastant temps, vam estar comentat aquest gran brico d'un tipus holandès (les fotos són molt explicatives, i amb el traductor de Google s'acaba d'entendre força bé:

http://www.home.zonnet.nl/rsetteur/aquar...doseer.htm

En Lluisman fins hi tot en va fer alguna proba si mal no recordo (llàstima que el post era a DrPez que ha desaparegut)

És un tema al que li dono voltes Wink ... altres motors lents, robustos i fiables podrien ser, per exemple els d'un vídeo o un cassette vells... inclús amb un vídeo podríem arribar fins i tot a programar-lo ! Wink
Vols un motor tan lent com vulguis, tan precis com vulguis i amb fins a 30 o 40 kg de força parell a 1 cm, controlable amb una simple senyal PWM i prou barats?

Els servomotors de modelisme!

Jo també li habia donat voltes, pero mecánicament ho trobo força complicat.

Si en voleu algun per a fer proves aviseume, tinc uns quants servos pel taller...
Salutacions,

MIJABA.
Fa temps vaig estar fent proves amb el rellotge i el tub de silicona, i no hem va acabar de convencer. Poder es culpa del tub o de que la volta del rellotge es molt gran...
Estic més pel que diu el Miquel dels servos. El que hem pensaba es que els servos no feien la volta complerta, sino que només giraben uns graus a dreta o esquerra.
Miquel, es poden controlar amb un senyal normal PWM, de quina tensió?

Salut!
Tornant-me a mitrar a la web de l'Holandès, hi ha aquesta nova versió de dosificador amb un temporitzador i amb una xeringa

http://www.home.zonnet.nl/rsetteur/dosee..._spuit.htm

Em sembla recordar que és el que va intentar en Lluisman

Ara qyue dius lo de l'aeromodelisme, també vaig estar mirant unes bombes que es fan servir per carregar combustible a cotxes i avions de radiocontrol. N'hi ha a manivela però també d'elèctrics a piles. Possiblement serien ideals pel que volem
Albert, agafo el portatil i faig cinc centims fins on arribo de servos, amb fotos i tal en un post nou.

A viam si et sembla d'interés!
Salutacions,

MIJABA.
Jaume, ja havia vist la pàgina que dius, pero crec que es un sistema poc fiable una vegada montat.

MIJABA; potser la opció del servomotor de modelisme podría funcionar, m'ho miraré.

Gracies.

Una pregunta; que feu quan sortiu una setmana de viatge, no aditeu adob a l'aquari?
Jaume, jo en tinc una bomba d'aquestes que comentes incrustada a la caixa de vol.

El problema que li poso es que es una mica "imprecis" en quant a la quantitat a aditar. Allo va a chorro, amb bombolles d'aire i buits també...

Hauriem de fer una disolució molt licuada i/o activar la bomba molt poca estona, corrent el risc que no doni temps ni a cebar-se, i no introduïr ni una gota de adob, medicament, o el que sigui a dins de l'aigua.

De totes maneres ho veig una opció.

Edito: Aquí teniu una foto de la bomba esmentada de la meva caixa de vol, per a que us feu una idea:

[Imagen: img0184ig.jpg]
Salutacions,

MIJABA.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Alguien vende una urna de 100lt? dani_y_bea 1 1.896 14-07-2015, 00:21
Último mensaje: jcholgado
  ¿Alguien tiene un cedazo para tamizar sustrato? David Fernández 1 1.702 05-01-2014, 14:03
Último mensaje: k_orta
  Sistema de abono Pavel 4 2.894 24-09-2008, 14:46
Último mensaje: Pavel

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 2 invitado(s)