Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ajuda: Utilitzar i adquirir equip de co2
HOla
com alguns sabeu, soc d'aigua freda, encara que tinc també un 30 litres amb mollys, platys,..

Acabo de montar un 350 L per aigua freda. Dintre solsament tinc unas corys, ancistrus i ins medakas.
PErque?? Peruqe vull tapizar-lo. I mentres es tapitza, si ho aconsegueixo (dificil), no ficaré cap goldfish.
Ara mateix he posat eleocharis parvula (perque fa unes arrels una mica mes grans que les altres) i lilaeopsis brasiliensis.

Vig fer un sustracte nutririu amb fibra de coco, turba rubia, i humus de lombriz, i sobre dos o tres cm de silex de piscina. Li he posat unes bolas d'abono.

Però donant-li voltes, i no paro, estic pensant fer el que no volia, posar co2. no està en el meu presupost, però...

hi ha algú que m'ensinistri en el tema i m'ajudi a adquirir l'equip necesari??? TE ue ser de forma personal, peruqe mai de la vida he prestat atenció ene l tema i, no vull apendre dels errors, vull que vagi be desde el principi.

apa, salutacions
Hola Jordi,

Que tal va el filtre?

Fins aviat

Salva
HOla Salva,
El vaig acabar de montar dimarts (Osti es que no el podia obrir; l'havies tencat amb alguna eina especial??). Anava a dir-te quelcom el divendres, deixant que furules uns dies.

D'estetica es feo de c*j*nes, jeje, però crec que he acertat. Pensaba que seria una mica mes potent, però vaig sobrat igualment. Es enorme, la veritat, però no massa mes que el Jebao (es comparar un cotxe europeo i un cotxe Xines).
Hem permetrà no pensar en el filtre en uns bons mesos.
Ah, i es molt silenciós, no ho sembla per l'estetcia. Pero lo que es bueno, es bueno.

HEm van portar una mica de malt de caps els teus bricolatjes, perque jo ja tenia disenyada la sortida d'aigua de l'aquari, però amb una mica de manya, tot arreglat.

De veras, crec que he fet una bona compra. Ara, quan la meva dona va veure ahir, que arrivaba de viatge d'una setmana, el teu filtre, el professional 3 que tambe tinc i el Jebao per allà desmontat, ..."Hem vas dir que no gastaries mes en aquaris", i morros al canto !!!!

I ara m'estic pensant posar co2. Hem caurà una que,...
Per cert, una mica d'humor genial, genial, a conta dels meus ultims comentaris:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=oSSnogkttcM&feature=related"]Dos Cerebros parte1- Subtitulos en Español.mp4 - YouTube[/ame]
Jo ara mateix ho tinc una mica difícil per poder donar-te un cop de mà en persona però et deixo 5 céntims del que necessites:

1.bombona. Com que son forces litres has de pensar en una de 2 kg cap endabant. Si pots enganxar una de bar (la de las canyetes) (5-10kg) millor que millor. Res de kits no reutilitzables perquè les bombones et duraran ben poc

2-El regulador(válvula d' agulla) que acoplat a la bombona deixarà sortir el CO2 a la quantitat que dessitgis. N' hi ha amb 1 o 2 manómetres perquè puguis veure lo plena que està la bombona i a la presió que treballa la bombona.

3-Manguera típica de la que utilitzem pels compresors d' aire (Ara no recordo el tamany). Milllor de silicona et durarà molt mes y no fa tans nusos com la de plàstic

4-Válvula antiretorn: Una xorradeta d' euro que evitarà que quan no estiguis possant CO2 l'aigua torni pel tub de silicona cap a la bombona

5-Difusor i contador de bombolles: Aquí n' hi ha "pa gustos colores".
Es la peça que finalment donarà sortida al CO2. N' hi ha de vidre, ceràmics, plàstic, externs que injecten a la entrada d' aigua del filtre, .....
Amb el contador de bombolles podrás saber quina quantitat de Co2 estàs posant.

6-Vàlvula solenoide: No es necesaria però interesant si vols que el sistema sigui independent.
Durant les hores de llum les plantes consumeixen el Co2 que estàs afegint però durant la nit respiren O2. Llavors el Co2 que es va acumulant pot ser un problema pels peixos ja que pot fer baixar el Ph de l' aigua i la disponibilitat de O2.
La vàlvula solenoide junt amb un controlador horari et permetrà seleccionar les hores que vols que el CO2 estigui funcionant.
Com alternativa pots obrir-lo al matí i tancar-lo manualment al vespre però al final es bastant pesat tenir que tornar a ajustar la dosis concreta.

A partir d' aquí necesites algun kit (n'hi ha de permanents) que t' indicaran si et pases de dosis

Sembla molt complicat però de debò que es molt senzill i val la pena

Salutacions
Quan torni de viatge, deixare uns dies per veure com reaccionan la lilaeopsis i la parvula que he posat, i decidire si enfrascar-me.
Gracies per l'ajudeta.
pavon escribió:3-Manguera típica de la que utilitzem pels compresors d' aire (Ara no recordo el tamany). Milllor de silicona et durarà molt mes y no fa tans nusos com la de plàstic

5-Difusor i contador de bombolles: Aquí n' hi ha "pa gustos colores".
Es la peça que finalment donarà sortida al CO2. N' hi ha de vidre, ceràmics, plàstic, externs que injecten a la entrada d' aigua del filtre, .....
Amb el contador de bombolles podrás saber quina quantitat de Co2 estàs posant.

Destaco el que precedeix per a comentar que:

· No estic d'acord en utilitzar la manguera de silicona dels compressors d'aire. Es massa tou. Pot rebentar, o fer que surti del seus connectors. S'ha d'utilitzar el tub de circuits pneumàtics, es mes dur, i fabricat per a aquestes aplicacions.

· El difusor, jo m'hi llençaría de cap per un d'extern. Millor dissolució del gas amb l'aigua, alliberes espai i trastos dins l'aquari, etc... A més per ebay les pots trobar molt econòmiques.
Salutacions,

MIJABA.
No si al final sempre s' apren alguna cosa!Big GrinBig Grin
De moment per sort a mi no m' ha petat mai!

D' on treiem el tub neumàtic???

Salutacions
Jo no estic d'acord amb lo del tub neumàtic Big Grin

La sortida del manorreductor ha de sortir a no més de 1.5 bar, així doncs no hi ha d'haver mai sobrepressió.
Jaume71 escribió:Jo no estic d'acord amb lo del tub neumàtic Big Grin

La sortida del manorreductor ha de sortir a no més de 1.5 bar, així doncs no hi ha d'haver mai sobrepressió.

"A las 5 en la puerta del cole!"

Big GrinBig GrinBig Grin CoolCoolCool
Salutacions,

MIJABA.
Pos jo si estic d`acord. Tant per ozo com per co2 s`hauria d`usar un tub, que no se ben be com es diu... pero buscant tub neumatic al google... el que surt s`hi asembla molt XD

Tubo flexible neumatico

[Imagen: tubo-flexible-neumatico-12898.jpg]

Es un tub d`una mena de plastic dur, pero flexible... i pel que ma van dir s`hauria d`usar tant per la presio com per la porositat, sobretot a llarg termini... una altre cosa es que no l`usi practicament ningu XD

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Programa d'ajuda per a la fabricació de làmpares led fcolours 1 1.884 30-03-2015, 01:26
Último mensaje: lampibcn
  Ajuda sobre sistema de filtració fcolours 4 3.063 17-03-2015, 16:30
Último mensaje: ANB001
  Reactancia T5 electronica, ajuda. Matcon 2 1.930 02-03-2015, 16:31
Último mensaje: Matcon
  ajuda amb la il·luminació eularidelescols 3 2.052 21-05-2013, 18:27
Último mensaje: eularidelescols
  Tub silicona equip CO2 TRONERA 8 3.824 15-02-2013, 01:08
Último mensaje: Jaume71
  Que tal aquest equip d'osmosi del Bauhaus. MIJABA 11 6.479 15-10-2010, 17:17
Último mensaje: MIJABA
  Ajuda per decorar l'acuari Loiam 6 3.238 13-05-2010, 21:10
Último mensaje: albertus
  Ajuda per comprar un aquari nuca 7 8.435 26-01-2009, 19:05
Último mensaje: Lochapowa
  Compro equip CO2 0 217 Hace menos de 1 minuto
Último mensaje:

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)