Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3 dies de ciclat, primer problema
bones de nou, fa temps que no treia el cap perquè havia estat retirada de l'afició per canvi de pis. dissabte 03/03/2012 vaig iniciar un nou projecte perquè on visc ara és el lloc definitiu.

tinc un aquari de 100l, 80 nets aprox, només amb decoració i plantes: 16kg de sorra negra, 2 glossostigma, 1 pogostemon i 1 ludwigia i 1 lilaeosis. i un tronc, no recordo el tipu de fusta, però comprat a la botiga, no recollit d'enlloc. el vaig bullir i després el vaig tenir submergit en aigua. dissabte quan el vaig posar encara surava i l'aguanto amb un bol de vidre (de cuina), per no deixar residu.
els paràmetres de diumenge eren ph8 gh17 i kh6, fatal, ja ho sé, però suposo que el període de ciclat ja és anar-los modificant, oi? ahir vaig canviar 22l per aigua d'osmosi per baixar duresa, però els paràmetres avui no s'han bellugat. de nitrits estic a menys de 0,3 i de nitrats entre 0 i 5, o sigui que diríem que aquest 2 paràmetres bé.
cada dia he anat afegint CO2. la il·luminació tenia un T8 de 20w i el meu pare va tunejar la tapa posant 2 de 12w, crec que són T4, que no són usats en aquariofília però que era lo que cavia. ja sé que puc tenir problemes amb algues pels Kelvins, però provaré, no sé si hi ha recanvis amb kelvins adequats. la Tº ha oscil·lat entre 25 i 31 (entre ajustar l'escalfador i el canvi d'aigua), ara està a 29.

bé, tota aquesta info la passo perquè sapigueu com ho tinc. ara bé el problema, resulta que acabo de descobrir que al tronc li han aparegut com unes algues blanques. bé, no sé si són algues, pq ho hauria notat en els nitrits i nitrats, no? us poso una foto.

bé, a veure si sabeu que és, si és normal o no i si no ho és, com solucionar-ho, perquè si amb 3 dies de ciclat ja anem així, no sé pas!

a part d'això de les "algues". com més puc baixar la duresa? faig un altre canvi d'aigua?

gràcies

Archivos adjuntos
.jpg   DSC05591.jpg (Tamaño: 86,38 KB / Descargas: 34)
per cert, filtre Eheim 2213 i escalfador de 100w.
Las telita blanca en los troncos es normal al principio, si alguien te puede dejar un par caracoles manzana “pomácea”, ellos se la comerán, lo más seguro que el tronco termina blanco entero, te harán falta.
La temperatura es demasiado elevada, me da que está mal regulado el calentador o vives en un país tropical pues con el frio que hace no es normal, o tu termómetro es de los baratos y no marca la temperatura correcta.
La dureza del agua la tendrás que bajar añadiendo agua destilada o de osmosis. Aunque no me preocuparia asta terminar el ciclado.
No pateixis, són fongs Wink

És molt normal quan fiques troncs a l'aigua. Si els deixes, primer et creixeran més, i després desapareixeran... sobretot a la que hi fiquis bitxos (peixos, gambes o cargols). No et preocupis en absolut.

Pel que fa als paràmetres, la teva aigua és força dura; tot i que això no significa que sigui dolenta... tot dependrà del tipus de peixos que hi vulguis posar.

Si parties de 80 litres amb GH=17 i has fet un canvi de 20 litres, el nou GH teòricament hauria d'estar entorn el GH=13. De totes maneres es normal que la grava nova et faci pujar la duresa, perquè sovint duu molta pols amb restes calcàries.

Jo faria un bon canvi ben abundant (un 50-60%) sense por per eliminar tots els possibles restes i hi afegiria una barreja aigua d'osmosi/aigua aixeta en funció del que vulguis que et quedi l'aigua definitivament.
No són algues, són fongs i, sí és normal. I si et surt molta més quantitat tambè entra dintre de lo normal.

No té res a veure amb el ciclat. Et diria que posessis 10 o 12 planorbis que se'n faran càrrec però potser no els agrada el ciclat i se'n van a la superfície (no ho sé).

És una baba gelatinosa que se n'anirà ràpidament sota l'aixeta. Pots deixar-ho evolucionar i quan te'n fartis ho fas. No és perillós.

rebaixar la duresa doncs .. tu ho has dit: canvis amb ósmosi. És proporcional: si canvies la meitat doncs et baixarà la meitat. El Ph i Kh no ho són, de proporcionals però, rebaixa primer la duressa i deixa treballar una mica el tanc, veiam com et queden.

Salutacions

P.D. Ups, el jefe se m'ha adelantat. Big Grin
ostres, ja em deixeu una mica més tranquil·la, és que això del tronc és la novetat, al projecte anterior tenia pedres. o sigui que si els deixo desapareixen sols?
en principi pensava posar-hi un cardúmen, tipu neons cobre, otocinclus i 2 o 3 cacatuoides. els otocinclus es menjarien els fongs? és que posar-hi pomaceas em fa respecte per si es reprodueixen molt. tampoc tenia pensar posar-hi gambes, de moment. potser més endavant m'animo amb un gambari, que m'agraden força, però aquest m'agradaria que fos amazònic.
A mi me paso y al final meti pomacea por que no se salia el ongo tan facil mente.
El pomacea pone los huevos en racimo fuera del agua y es muy visible y facil de controlar. aparte que con 1 macho solo.... el macho es el que no tiene el final de la espiral oscura.
Los Otocinclus se comerán los hongos sin problemas Wink Poco me queda por añadir a los consejos de los demás; sólo hacer hincapié en que bajes la temperatura y la tengas rondando los 24-26º.
Los otocinclus se encargarían de los hongos, pero son un tanto delicados y tengo oido que mejor meterlos en un acuario maduro.

Saludos,
No es más sabio el que habla demasiado
gràcies a tots pels consells!!

m'havia estat rumiant lo de posar un pomacea, però per la meva sorpresa, quan he anat a la botiga, m'han dit que els havien prohibit, que a ells els hi van anar a fer una inspecció i sort que els tenien al magatzem i no a la venda, perquè si no els cau una multa.
m'han recomanat que tregui el tronc i el fregui amb un raspall i que el torni a posar. sinó, també m'espero a que estigui més madur i ja poso els otocinclus, que ja ho tenia pensat, i si a més de menjar algues i residu també es mengen els fongs, de conya.

per cert, he tornat a fer canvi d'aigua i ja ting la Gh a 9º. i la temperatura també l'he abaixat.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Sustrat nutritiu monocapa i ciclat acuari. TRONERA 3 2.070 16-06-2014, 01:05
Último mensaje: Olivier
  Problema hibridacion antonio_vila29 12 5.088 10-06-2014, 23:29
Último mensaje: antonio_vila29
  Es normal el que passa amb el ciclat? fcolours 7 3.247 24-04-2014, 02:02
Último mensaje: Natalia
  Ciclat aquari afegint amoníac fcolours 6 2.977 27-03-2014, 11:54
Último mensaje: Jaume71
  Primer Projecte (Gambari 60L) TitoHarris 36 8.655 20-02-2014, 13:13
Último mensaje: TitoHarris
  Problema de nitrats David Fernández 21 6.900 07-01-2014, 11:21
Último mensaje: David Fernández
  Ciclado, primer test Cesar73 20 6.225 02-08-2013, 17:36
Último mensaje: jarajojo
  Grafiques procés ciclat. TRONERA 4 1.919 14-06-2013, 19:10
Último mensaje: bioleg
  Test de NO3 de JBL: problema David Fernández 4 1.851 11-03-2013, 15:25
Último mensaje: Miquel70
  Problema con la salida de ATH Miro 7 - Coway de osmosis inversa k_orta 1 1.636 02-03-2013, 22:44
Último mensaje: MIJABA

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)