Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Amazònic!!
Després de l'atac de ciano al meu asiàtic reconvertit en comunitari"venido a menos" m'havia estat plantejant buidar l'aquari i recomençar altre cop pensant en un projecte sense massa vegetació : un de cíclids africans o potser un amazònic sense masses complicacions.
Quan ja gairebé m'havia decidit vaig veure els discs que el company MIJABA havia ofert en un post no m'ho vaig pensar. Sense massa temps de marge vaig haver de buidar l'aquari i passar els peixos i el filtre a un aquari de 120 litres que tenia buit (quin currasssu em vaig fotre en un dia Big Grin ) i els discs amb tota l'altre fauna estan allá mentre faig el muntatge....

[Imagen: miq70-0229121509_02.JPG]

continuarà....
El primer que he fet es agafar el cutter i treure els compartiments per les bombes i la circulació que originalment tenia l'aquari. Fa 20 anys que el tinc i en aquella època es feien servir plaques de fons. El millor es que he recuperat 12 centímetres de llarg i encara que en un principi havia pensat en treure la pintura que tapava el mecanisme al final crec que ho deixaré ja que em taparà tant la sonda del controlador de ph com qualsevol bomba, el tub de entrada al filtre o altra artilugi que pugui posar.

[Imagen: 090320121138.jpg]

[Imagen: 090320121135.jpg]
i que posarem??
Doncs, com que tinc un munt de coses acumulades des de fa anys (per a joia de la meva esposa Big Grin ) a remenar se ha ditxo i home, tenim material per fer alguna cosa maca, altre història es que más vale tener gracia que ser gracioso però s'intentarà fer alguna cosa digna.

Tenim aquest tronc:

[Imagen: DSCF0059%2520-%2520C%25C3%25B2pia.JPG]

Aquest altre:

[Imagen: DSCF0058%2520-%2520C%25C3%25B2pia.JPG]

i aquest altre:

[Imagen: DSCF0055%2520-%2520C%25C3%25B2pia.JPG]

Tenim aquest roc:

[Imagen: DSCF0061.JPG]

aquest altre:

[Imagen: DSCF0062.JPG]

aquest altre:

[Imagen: DSCF0060.JPG]

aquests altres :eek:

[Imagen: DSCF0064.JPG]

He d'aclarir que les fotos son d'arxiu, els troncs després de passar-lis lleixiu han quedat una mica blanquinosos pero suposo que anirà desapareixent.
En aquesta ocasió posare sorra de quartz blanc de gra mitjà. Suposo que els discs lluiran més que amb un substrat fosc.
He començat a fer proves i veient el post de Jaume71 sobre el seu muntage m'he permés copiar una mica :o i col·locar els troncs de manera que sembli un arbre submergit (em sembla que potser hi podria afegir algun altre tronc...)

[Imagen: miq70-0304121938_01.JPG]
El fons es un poster que simula roques i que la veritat ja fa el fet. Els fons tridimensionals que venen por ahi trobo son massa cars i em fa pànic l'idea de crear un jo mateix (pel perill de quedar atrapat a dintre, se del que parlo)
La idea es intentar tapissar amb glosso la part del davant , encara no he decidit que posar de planta mitja i pel darrera estic entre la vallisnera gegant i la cabomba o algo similar...
(s'admeten sugerències Big Grin)

Peixos: doncs els cinc discs, la parella d'Apistogramma Cacatuoides, la vintena de cardenals i l'otocinclus que ja tinc i faltarien una tribu de corydoras (Sterbai) algun cardenal i uns otocinclus mes. Punt. Els arlequins i resta de peixos no amazònics que estàn al de 120 litres es queden allà i farem un comunitari.
Ta poso els dos links que ta vai comentar l`altre dia.

En aquest hi ha un dibuix molt util per veure com plantar la glosso
http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...tar+glosso

I en aquest el fons rocos d`en Jaume
http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...fons+rocos

Sort amb l`amazonic!
ANB001 escribió:Ta poso els dos links que ta vai comentar l`altre dia.

En aquest hi ha un dibuix molt util per veure com plantar la glosso
http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...tar+glosso

I en aquest el fons rocos d`en Jaume
http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...fons+rocos

Sort amb l`amazonic!

Gràcies, m'ho miraré Confusedmiley20:
Hola.
Ahora también se usan placas de fondo.
Yo las tengo.

Saludos Pavel.
Pavel
Pavel escribió:Hola.
Ahora también se usan placas de fondo.
Yo las tengo.

Saludos Pavel.

Ya, antiguamente se usaba más para los acuarios grandes. No se si ha mejorado el sistema pero a mí me dió muchos problemas ya que, además de que quedaban varias zonas sin circulación de agua ya que no llegaba la fuerza de la bomba a toda la placa, se acumulaba mucha porquería en general en el fondo. Además, los mencionados compartimentos, que ejercían de filtro mecánico ,eran muy, muy sucios y muchas veces el agua tampoco circulaba bien lo que provocaba que la bomba recibiera menos agua de la que podía expulsar con el consecuente peligro de calentamiento (y ruido). La verdad es que creo que los filtros exteriores son mucho más eficientes a la par de cómodos para su mantenimiento.
Saludos.
No los he usado pero da la sensacion de ser una cochinada.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Em presento i dubtes sobre aquari amazonic nator 12 6.037 24-03-2015, 23:15
Último mensaje: lampibcn
  Actualització Amazonic Estricte 60L [FOTOS] MIJABA 13 6.352 03-03-2010, 19:21
Último mensaje: chevro
  Apistogramma Agassizii en 60L Amazonic MIJABA 6 3.361 03-03-2010, 17:21
Último mensaje: ANB001
  Amazonic acabat i manteniment... Xavier Pou 6 3.054 18-11-2005, 20:15
Último mensaje: Xavier Pou
  Projecte de amazonic.... Xavier Pou 19 7.466 18-11-2005, 13:13
Último mensaje: KARPY

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 2 invitado(s)