Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Canviar el color de fons de l'acuari, però per dins!
Algú m'ha demanat que li passi fotos de l'invent, pero millor ho comparteixo amb tothom així em dieu que opineu.

Motivació: Donat que la batería on es vol instal·lar el fons té pintat de color blau (que em desagrada força) i te una mena de sump amb divisions per el filtre, bomba i materials filtrants, procedeixo a canviar de color de fons pero per la part interna del vidre, just per devant del "sump". A les fotos ho entendreu perfectament...

[Imagen: img0278zs.jpg]

[Imagen: img0280jq.jpg]

El material consta de:

· Planxa negre mate de plàstic, com el de darrere de les llibretes - quaderns (de dimensions suficients com per tapar el vidre.)

· Silicona apte per a acuari.

· Bisturí i tisores corbades.

· Un llapis curt (els de l'IKEA van força bé Big Grin).

[Imagen: img0303mp.jpg]

Pasos:

1) Retallem a mida el cuadrat de planxa de plàstic que necessitem.

2) Recolzem el troç de plàstic a dins de l'aquari, i el subjectem amb la posició que haurà de ser la final. Amb el llàpis per l'altre costat, fem el dibuix dels forats per on aniran les mánegues de retorn de la bomba, o per el pas d'aigua.

3) Amb el bisturí fem forat suficient per fer entrar les tisores i fer el tall definitiu. Si cal, tornem a col·locar a dins de l'aquari muntant les peces per comprobar que els forats son a lloc.

[Imagen: img0302ma.jpg]

4) Siliconem la planxa.

[Imagen: img0309qa.jpg]

5) Col·loquem a lloc, i presionem efervescentment la planxa contra el vidre. Col·loquem també els taps i la manega de la bomba de retorn per a que la planxa no rellisqui, i quedi tot a lloc ben fixat.

[Imagen: img0304vr.jpg]

6) Deixem eixugar la silicona durant uns dies i llestos.

7) Opcional: Per precaució, jo filtraría amb una mica de carbó actiu durant una setmaneta per si les mosques...
Salutacions,

MIJABA.
[Imagen: img0310jn.jpg]

El resultat ha sigut, personalment, molt satisfactori. I millor que el blau anterior Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin

No tinc fotografies de tot, ni res perqué ha sigut tot una mica improvisat i de cualsevol manera... :o
Salutacions,

MIJABA.
Bones Miquel, t'ha quedat força bé sembla fet d'origen. Per la silicona, si es d'aquari, un cop seca no hem preocuparia.

Per cert, com es presiona "efervescentment", fent bombolles amb una palleta?

Salut!
kongobulunga escribió:Bones Miquel, t'ha quedat força bé sembla fet d'origen. Per la silicona, si es d'aquari, un cop seca no hem preocuparia.

Per cert, com es presiona "efervescentment", fent bombolles amb una palleta?

Salut!

Amb insistència i paciència!

Lo de la palleta, no m'acaba de sonar del tot bé! :o
Salutacions,

MIJABA.
Ara seriosament, t'ha quedat força bé, a la darrera foto (general) quasi no es veu ni la part de dalt.
D'on treus els perfils per recolzar les tapes?

Salut!
Pues queda de PM, felicidades!!!!
kongobulunga escribió:Ara seriosament, t'ha quedat força bé, a la darrera foto (general) quasi no es veu ni la part de dalt.
D'on treus els perfils per recolzar les tapes?

Salut!

Per això dic, estic força satisfet amb els resultats. Un cop ple i muntat, segur que ni es veu. I ha sigut més ràpid i fàcil del que em pensaba...

D'altra banda, els perfils de les tapes ja venien amb la bateria...
Salutacions,

MIJABA.
Molt lograt i pel meu gust millor negre que blau.
Miquel ...
amb carinyu ...
amb molt de carinyu ....
amb tot el carinyu del mon ...

però ..............

INTENTA NO POSAR FOTOS DE 2 MEGAS !!!

Big Grin Big Grin Big Grin

perquè el meu ordinador es vell, i la meva conexió ADSL dolenta.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Fondaria per acuari plantat i a 3 cares. TRONERA 7 7.510 20-01-2014, 14:31
Último mensaje: ismacarv
  em supura aigua acuari 240 litres chasis2 9 8.432 25-07-2013, 23:11
Último mensaje: chasis2
  Com fer una taula per acuari...by pele pele 22 29.414 05-02-2013, 13:52
Último mensaje: Ricard
  Fons rocós MOLT FÀCIL Jaume71 24 23.852 14-06-2011, 02:33
Último mensaje: dboodb
  Acuari 125x55 cpr72 3 4.637 26-12-2010, 01:41
Último mensaje: cpr72
  Ajuda per decorar l'acuari Loiam 6 7.343 13-05-2010, 21:10
Último mensaje: albertus
  Il.luminació acuari 120 l. kongobulunga 3 5.209 30-11-2008, 03:03
Último mensaje: quino69
  acuari en forma de cub raulv 3 4.610 28-01-2008, 12:53
Último mensaje: raulv
  Acuari nou Osc@r 10 10.789 12-04-2007, 19:47
Último mensaje: Marc Martínez

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)