28-03-2012, 21:10
Hola companys,
Sóc una mica novatillo, segur que em podeu donar un cop de mà.
L'aquari en qüestió és plantat, de 60l, amb un filtre d'esponges intern, 4 tetra rosats (Hyphessobrycon bentosi), 5 cardenals (Paracheirodon axelrodi), i dos otocinclus marinae.
El problema és l'aparició del que crec és alga unicel·lular. Els símptomes són que l'aigua es torna tèrbola verdosa, i també taca el fons, fulles i troncs. Una mica al vidre, però no massa. El paràmetres de qualitat de l'aigua semblen correctes, però només ho he pogut mesurar amb una tira 6 en 1.
A la imatge no s'aprecia l'alga al fons, però sí a sobre el tronc central.
![[Imagen: 2012-03-25%2013.25.04.jpg]](https://dl.dropbox.com/u/10303704/2012-03-25%2013.25.04.jpg)
Una solució podria passar per usar un UV, però sembla ser que són cars i a sobre necessitaria un filtre extern, oi?
Algú ha provat la versió barata?
link 1: ada-uv-03
link 2: 3w-uv-light-lamp
O val la pena comprar-ne una de nova?
Si no, algú em pot deixar/llogar/vendre me un sistema UV usat?
Gràcies
Xavi
Sóc una mica novatillo, segur que em podeu donar un cop de mà.
L'aquari en qüestió és plantat, de 60l, amb un filtre d'esponges intern, 4 tetra rosats (Hyphessobrycon bentosi), 5 cardenals (Paracheirodon axelrodi), i dos otocinclus marinae.
El problema és l'aparició del que crec és alga unicel·lular. Els símptomes són que l'aigua es torna tèrbola verdosa, i també taca el fons, fulles i troncs. Una mica al vidre, però no massa. El paràmetres de qualitat de l'aigua semblen correctes, però només ho he pogut mesurar amb una tira 6 en 1.
A la imatge no s'aprecia l'alga al fons, però sí a sobre el tronc central.
![[Imagen: 2012-03-25%2013.25.04.jpg]](https://dl.dropbox.com/u/10303704/2012-03-25%2013.25.04.jpg)
Una solució podria passar per usar un UV, però sembla ser que són cars i a sobre necessitaria un filtre extern, oi?
Algú ha provat la versió barata?
link 1: ada-uv-03
link 2: 3w-uv-light-lamp
O val la pena comprar-ne una de nova?
Si no, algú em pot deixar/llogar/vendre me un sistema UV usat?
Gràcies
Xavi