Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Consells per a Tanganika
Isma
Jo crec que montare en breu un 240 amb malawis.

Estic buscant, per la meva poca experiencia, informacio de pros i contres.

Perque tanganika i no malawi?? Hem dones dl teu parer???
I els demes tambe, si us plau.
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
hola compañeros yo también me voy a poner un tanganica me podrías decir donde has conseguido esas rocas.
2365 escribió:Isma
Jo crec que montare en breu un 240 amb malawis.

Estic buscant, per la meva poca experiencia, informacio de pros i contres.

Perque tanganika i no malawi?? Hem dones dl teu parer???
I els demes tambe, si us plau.

Hola jordi,

resumint i simpilificant les diferències principals

tanganyika
peixos de qualsevol mida (4 a 30cm)
peixos de comportament complex
aquari mogut o tranquil, depen de la combo
peixos incubadors bucals i de sustrat
aquari poc carregat, sempre em funció de les espècies, en 240L 1 espècie de roca, 1 de sorra i 1 de zona superior. 8 -12 individus
peixos carnivors
exepció: tropheus, aquests millors sols i són herbívors

malawi (de m'bunas)
peixos mitjans i grans (10 a 20)
peixos colorits
aquari mogut
peixos incubadors bucals
aquari molt carregat, sempre em funció de les espècies, en 240L uns 20 exemplars en ratios 1/1 a 1/3 i de moltes espècies amb cura de que no s'asemblin massa les "libreas"
peixos herbívors
alternativa: aulonocaras, altre tipus de peix malawi que és carnívor. Sovint els barrejen amb m'bunas
oscarlora escribió:hola compañeros yo también me voy a poner un tanganica me podrías decir donde has conseguido esas rocas.

hola oscar,

la mitad son del patrocinador Corallus i la otra mitad cortesia de ANB001 Big Grin

Al principio no me gustaban mucho (tonos de color diferentes y texturas no homogeneas), pero en unos meses con las algas iendo y viniendo, al final parecen todas casi iguales, algo así como los troncos de mopani que tengo en otro tanque
Gracies Isma,
Clarificador
Pero sobretot 'm'interesa el perquè has posat tanganika i no malawi.
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
muchas gracias miraré en nuestro colaborador

un saludo,
oscarlora escribió:muchas gracias miraré en nuestro colaborador

un saludo,

Hola,

si lo que quieres es cargar mucha piedra, es mas fácil encontrar grandes cantidades en tiendas de jardineria mas que en las de acuarios, donde tienen cuatro o cinco de cada tipo normalmente a no ser que pilles justo un envio y sea grande
2365 escribió:Gracies Isma,
Clarificador
Pero sobretot 'm'interesa el perquè has posat tanganika i no malawi.

M'agraden els dos tipus, i si tingués un segon aquari de més de 200L tindria un de cada. Però en el seu moment el meu 250L el vaig muntar justet de filtració (ara ja va sobrat) i no volia muntar un malawi amb una pila de bèsties. A més, els companys de l'AAB que em van assessorar eren més tanganyikeros que no pas del malawi, així que vaig començar per ells.

En el que sí que tinc preferències pel Malawi és cap als Aulonocaras que no pas els M'Bunas, encara que els M'Bunas "nans" també són xulus (saulosi, afra i demasoni).

També depèn de l'efecte que vulguis conseguir. La meva dona diu sovint que el Tanganyika que tenim sembla que estigui buit. Jo tinc espècies de roca i closca que estan sempre al seu "territori" muntant guàrdia, sortint només a menjar i no a qualsevol banda de l'aquari. però el Tanganyika d'en ANB001 te molta vidilla. Depèn de les combos que facis.

Normalment els Malawi són més dinàmics, amb gran part dels peixos nedant quasi constantment i "omplint" el tanc. En Tanganyika d'aquest estil tens els cyprichromis o els tropheus, però aquests últims són un repte fins que no els hi agafes el tranquillo.
Un video del tanganyika petit, que el gran està en periode de reflexió.

Papá Multi posant ordre entre la seva prole, que com porten dos mesos sense cole estan molt revolucionats, com els meus enanos Big Grin

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=-uAp2oFWJNc"]http://www.youtube.com/watch?v=-uAp2oFWJNc[/ame]
Quan papa Tetro li fot massa canya a mamà Tetro...

[Imagen: 13+-+4]

Mama Tetro cerca qualsevol sortida...

[Imagen: 13+-+3]

I com no sempre cau a un dels tancs de sota, a vegades menja terra, i per molta sort que tingui de que passi per allà algú pocs minuts després, mama està feta caldo...

[Imagen: 13+-+2]

Clar que a papa no se'l veu gaire preocupat, com ell sí que menja de gust...

[Imagen: 13+-+1]

Uns bitxos encantadors aquests, enamorats del parquet, dels 4 que van entrar, 3 han practicat el houdini i no sempre hi havia algú per recollir-los. Sort que no són racistes i al peix que dona massa pel sac li apliquen la mateixa medicina. I això que hi ha tapa...

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Dubtes tanganika Enrik 3 2.720 26-01-2017, 18:33
Último mensaje: Enrik
  Conductividad en acuario tanganika jnavas 7 5.447 28-05-2014, 16:30
Último mensaje: ismacarv
  Tanganika dboodb 1 2.805 28-07-2012, 03:42
Último mensaje: dboodb
  Tanganika 120 SCRAT 11 6.959 13-09-2010, 16:53
Último mensaje: SCRAT
  Duda alimentación Tanganika y espécie por poner roc1981 1 2.084 01-09-2010, 16:52
Último mensaje: MIJABA
  Nuevo proyecto Tanganika SCRAT 10 7.043 09-08-2010, 18:18
Último mensaje: SCRAT
  Nou muntatge - Projecte Tanganika Inside!! MIJABA 9 6.259 03-08-2010, 13:20
Último mensaje: MIJABA
  Consells anti algues verdes lfv 14 7.248 09-06-2010, 11:18
Último mensaje: lfv
  Comprar aquari nou, consells? Jakemate 15 9.550 28-05-2010, 20:23
Último mensaje: cristina.c
  25000 litros de Tanganika karavanseray 4 4.036 17-04-2010, 17:02
Último mensaje: karavanseray

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 2 invitado(s)