Temas: 73
Likes Given: 0
Registro en: Feb 2012
19-04-2012, 14:41
(Última modificación: 19-04-2012, 14:43 por ismacarv.)
Hola,
després "d'atracar" al company MIJABA en un post de la secció d'intercanvi, he decidit fer aquest per no concentrar les preguntes a la mateixa persona
Estic muntant un aquari que vull que sigui Tanganika (estic una mica fart de barrejar osmo i aixeta  ). Actualment està al final del ciclat i tinc diversos dubtes que us exposo per a que m'orienteu.
Si el voleu veure el teniu una mena d'intent de fotos a la meva presentació http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...php?t=5766. L'aquari és una urna de marí de 250L 100x50x50 10mm gruix, sense tapa i vidre frontal òptic. El tema escalfador i llum està correcte, crec.
Tema espècies. M'agraden les següents (totes alhora no es pot, ja sóc conscient que algunes són incompatibles en 250L) i us demano quines combinacions faríeu pensant que sóc novell amb el "rift" i que només fa un parell d'anys que tinc comunitaris. Vaja, que encara sóc un Júnior aquariòfil.
Julidochromis petits: Ornatus, Transcriptus i Dickfeldi
Neolamprologus Roca: Leleupi i Brichardi
Neolamprologus SemiContxícoles: Caudopunctatus i Signatus
Neolamprologus Contxícoles: Brevis, Multifasciatus, ...
Tema filtració. Entre el marge superior de 5cm, la sorra i les roques, quedaran uns 180L nets. És suficient amb l'eheim classic 2215 amb càrregues bones (no les esponges) que tinc? Val la pena que el reforci amb un 2213 (aquest amb esponges, pressupost mana)? A mig termini ho voldria fer per poder netejar filtres sense alterar totes càrregues biològiques i per si falla un.
En tema decoració, és necessari pujar la paret de roca més enllà dels 25cm actuals? He llegit que les espècies que m'agraden no pugen gaire a la paret de roca, però no sé si això és gaire cert a la pràctica.
I ja que estic, si algú té una bomba d'aigua que em serveixi pels canvis i no la vol, parlem-ne
Moltes gràcies,
Isma
•
Temas: 23
Likes Given: 1
Molt be figura... ja t'has llençat a preguntar!
Jo no puc ajudar-te en aquests temes, ja faig prou d'aconseguir-te el material i d'ajudar-te a muntar-ho. ;-)
Tropical 200L (nou)
5 escalars, 3 ancistrus, 1 ramirezzi i 5/6 puntius titteya... echinodorus bleheri, anubias, cryptocoryne parva, vallisnera gigantea (espectacular), altres plantes que hem anat posant
Aquaris petits
Un parell d'urnes amb dos Betta femella
En projecte... Africà/Discus 160L + 90L sump
Nou projecte complet... estiu 2015 ciclant
Actualitzat 22-Juny-2015
•
Temas: 366
Registro en: Oct 2007
Hola Isma.
Ho intento, fins on arribo...
Tot el que sigui sobredimensionar en tema de filtres, benvingut. Així que si tens la opció d'afegir un 2213 no t'ho pensis...
Tema llum, no cal que t'ho pensis gaire tampoc, penso que en aquest tipus d'aquaris hauría de ser algo merament estètic, perque si fiques força castanya acaben sortint algues, cianobacteria, etc... Així que amb llum justa millor que millor. Jo poso plastics negres a la pantalla per a atenuar encara més la llum i fer "zones de penombra".
Espècies, es un tema molt personal.
Els que a mi m'agraden dels que has dit:
· Julidochromis Dickfeldi
· Julidochromis Ornatus
· Lamprologus Signatus
Els Brichardi acaben sent una pura mafia a l'aquari un cop s'han establert, i arraconen a la resta d'habitants. Els Leleupi personalment no m'acaben de cridar...
Bé que a mi m'agraden els peixos petitets.
Pots mirarte també els:
· Lamprologus Speciosus
· Lamprologus Ocellatus "Gold"
Etcétera...
Jo ara tinc Juldiochromis Transcriptus Bemba (una parella confirmada) i Lamprologus Meleagris (alevins, a esperes de formar parelles).
I respecte a l'alçada de la paret de roques no et faci ballar el cap, els "bichos" solen moures per les zones baixes de l'aquari i més especialment els de roca.
Salutacions,
MIJABA.
•
Gràcies MIJABA (o Miquel, crec)
El segon filtre exterior caurà, si nou un 2213, si de segona mà el que trobi.
En llum ja tinc una pantalla GLO T5 2x39W, amb un tub blanc i un blau (venia així i fa un efecte maco amb determinats colors dels peixos). El calentador un Jager de 250W, massa i tot, ja que calenta 2 o 3 graus més del que diu el termòstat, que està pensat per tancs de fins a 400L.
El tema alçada m'ha sorgit també veient el tanc central de la teva bateria 60L, molt xulu per cert. De moment no em preocupo doncs.
Els Brichardi em fan gràcia de veure'ls a la tenda del poble, que els tenen en un específic i no paren de criar. Però la veritat es que són mals companys d'aquari, a no ser d espècies que es moguin per a dalt.
Els leleupis m'agraden, encara que també són "simpàtics", però no tant com els brichardis.
Per ara penso amb:
Parella (o 1) Julidochromis Ornatus/Dickfeldi
Parella (o 1) Leleupi
Grupet (1M 2F) semicontxícoles
Grupet (1/2M 3/4F) contxícoles
Però em sembla que ho estic concentrant tot en el fons i a partir del pam d'alçada no tindré ni un peix
Anem madurant-ho doncs.
•
Temas: 220
Registro en: Jul 2007
20-04-2012, 04:30
(Última modificación: 20-04-2012, 04:33 por ANB001.)
Hola Isma
Como dice Mijaba cuanta mas filtracion mejor, si tienes dos filtros puedes alternar la limpieza y te aseguras que uno siempre este cargado de bacteria.
A mi me gusta vaciar la roca volcanica con un taladro, es muy blanda, facilmente trabajable, y se pueden hacer cuevas/nidos donde los peces viven y crian la mar de contentos. Al escojerla va muy bien buscar las que pesen poco, son mas porosas, y es mas facil retocarlas.
Segun el tamaño del orificio que practiques en la roca podran vivir especies mas grandes o mas pequeñas en ellas. Aveces, hacer dos puertas alivia tensiones de pareja XD.
Si haces uno o dos pequeños agujeros en el techo de la cueva entrara luz, y podras ver como crian ;P
Si entierras una roca hueca en la arena, con agujero de entrada, ellos la mantendran limpia de arena por dentro, y cuando crien, podras ver las puestas mirando atraves del suelo ;P
Segun el tamaño del orificio que practiques en la roca podran vivir especies mas grandes o mas pequeñas en ellas... si el mas grande no puede entrar el pequeño puede defender mejor su nido...
Si haces una columna, con la roca superior perforada, viviran rondandola, y podras tener unos mas a ras de suelo y otros mas altos.
Segun como orientes las puertas de los nidos puedes crear mas territorios, alternando cuevas arriba y abajo.
Si te lo curras para que una zona de arena no de a ninguna entrada de cueva puede instalarse una colonia de conchicolas...
Cubrir la pared trasera de rocas hasta arriba queda muy chulo, y simpre puedes poner alguna cueva en la zona alta, donde se refugien los marginados.
Para pegar rocas entre si y hacer muros y columnas bastante solidos va muy bien la silicona termofusible.
Tienes un acuario mediano... con 200 litros te puedes permitir algun pez un poco mas grande... por ejemplo neolamprologus tretocephalus... yo los tenia y solian vivir en la zona media alta del acuario. Son relativamente tranquilos, y con un poco de suerte se instalaran en una cueva con puertas de su medida, en la zona alta/centro del acuario... estilo pez insignia...
No son dificiles de encontrar, tienen un color muy bonico... y bastante diferente de la mayoria...
Por si te sirve de ayuda, el mio era. Muro de rocas hasta arriba en la trasera, con nido grande en el centro de la base, dos columnas aisladas enmedio y una cueva enterrada en cada esquina delantera.
Ma o menos asi...
xxxxxxx
XXX XXX
XXX XXX
xxxx xxxx
xxxx xxxx
Suerte con ello !
PD-mañana me pego con el dibujito que no sale como deberia XD
•
ANB001 escribió:Hola Isma
(...)
No te doy mas la vara... de momento XD
Ya nos enseñaras como va la cosa, si te vienes algun miercoles avisa y te traigo una piedrecita sobrante que tengo por aqui ;P
Suerte con ello !
PD-mañana me pego con el dibujito que no sale como deberia XD
Gracias ANB001 !!!!
Desde luego te gusta currártelo.
El mío estaba así el fin de semana pasado
Jo he utilizado piedra volcánica, las bases grandes sobre el cristal (alguna ya lleva cueva natural en la base) y las medianas encima (algunas enganchadas con CoraFix), quedando unas 10 o 12 "cuevas" o huecos de diversos tamaños. Si encuentro rocas parecidas, pondré alguna más encima, pero poca cosa, ya que no quiero tener que engancharlas mucho, que me gusta ir cambiando a medida que veo alternativas mejores (una vez entren los habitantes no lo podré hacer tanto). Como puedes ver mis rocas son pequeñas (el frontal son 100) así que no sé si podré practicar cuevas adicionales. Como el fondo es de 50 cm, me quedan unos 30 cm de arena donde irán los conchícolas. En el extremo izquierdo va la alcachofa del segundo filtro.
Por cierto, el acuario ya tiene dos habitantes mas (a parte de la platy sunset que está allí castigada), una pareja de Lamprologuis Brevis que adquirí bajo presión infantil/conyugal  . Ahora están esperando las conchas que encargó el company MIJABA.
Seguimos en contacto.
Isma
•
Hola Isma.
La zona de sorra per a les closques em sembla fenomenal reservant 30 cm per a ells.
M'agrada l'aquari, però, seguint una mica els comentaris del Toni et manifesto les meves observacions.
Les roques em semblen molt alineades i apilades totes al fons de l'aquari, i de coloraines diferents, em sembla potser massa artificiós. Ara bé, tanta "cova" i forats entre les roques, será perfecte per als qui ho habiten.
D'altra banda, fíxa-t'hi per exemple en aquest aquari, on les roques están disposades de forma més "irregular", sembla més natural:
O també, com disposes d'espai pots fer "apilonaments" a banda y banda de l'aquari, deixant un espai central per a col·locar les closques, i que colonitzin els "closquicoles"
Et recomano, que abans de comprar espècies al "libre albedrio" planifiquis bé el que vols. I busca una mica més, que no "solo de multis vive el tanganyikero", hi ha espècies realment xules i interessants, i força "desconegudes" que pots trobar d'una manera raonable.
Et proposo també que et donis una volta de caracter xafarder al patrocinador d'Aquatic http://www.aquatic.es, la galería d'imatges o la tenda on-line, son uns experts en cíclids africans
Salutacions,
MIJABA.
•
MIJABA escribió:Hola Isma.
La zona de sorra per a les closques em sembla fenomenal reservant 30 cm per a ells.
M'agrada l'aquari, però, seguint una mica els comentaris del Toni et manifesto les meves observacions.
Les roques em semblen molt alineades i apilades totes al fons de l'aquari, i de coloraines diferents, em sembla potser massa artificiós. Ara bé, tanta "cova" i forats entre les roques, será perfecte per als qui ho habiten.
D'altra banda, fíxa-t'hi per exemple en aquest aquari, on les roques están disposades de forma més "irregular", sembla més natural:
O també, com disposes d'espai pots fer "apilonaments" a banda y banda de l'aquari, deixant un espai central per a col·locar les closques, i que colonitzin els "closquicoles" 
Et recomano, que abans de comprar espècies al "libre albedrio" planifiquis bé el que vols. I busca una mica més, que no "solo de multis vive el tanganyikero", hi ha espècies realment xules i interessants, i força "desconegudes" que pots trobar d'una manera raonable.
Et proposo també que et donis una volta de caracter xafarder al patrocinador d'Aquatic http://www.aquatic.es, la galería d'imatges o la tenda on-line, son uns experts en cíclids africans 
Hola MIJABA,
Apa, apa, que m'esbronqueu
En serio, moltes gràcies pels consells i perdoneu si en un impuls no us acabo de fer cas (d'això "mescolar" ja en sap una pila).
Tema roques. Els colors en directe són molt més homogenis, quan faig la foto es veuen més diferents, ho prometo  . El tema de que estan quadriculades... denota que jo sóc un quadriculat... 
Les he posat així per tenir em major nombre de cavitats. Igualment si les poso a les bandes perdo visibilitat lateral, però tenint en compte que només el frontal és vidre òptic tampoc seria un drama. També m'interessa maximitzar zones de sorra per si poso 2 tipus de contxícoles (es posible?). Si només poso un, realment teniu raó i quedarà més maco centrar pedres més a les cantonades que a tota la línia posterior.
Els Brevis estaven a la meva llista inicial i, sí, vaig caure :o És el que té portar un mes amb aquari buit (ara ja està ciclat i amb valors estables, vaig ajudar al ciclat amb aigua "vella" i materials filtrants madurs).
Tema segon filtre. Ja el tinc. Un 2213+. Tema "hardware" acabat. (bé quan el posi el finde mentre els nens fan la migdiada).
En serio, sou una passada i un pou de ciència. Moltes gràcies i a veure si em passo un dimecres per l'AAB (ho prometo "mescolar")
a10
Isma
•
ismacarv escribió:Hola MIJABA,
Apa, apa, que m'esbronqueu 
En serio, moltes gràcies pels consells i perdoneu si en un impuls no us acabo de fer cas (d'això "mescolar" ja en sap una pila).
Tema roques. Els colors en directe són molt més homogenis, quan faig la foto es veuen més diferents, ho prometo . El tema de que estan quadriculades... denota que jo sóc un quadriculat... 
Les he posat així per tenir em major nombre de cavitats. Igualment si les poso a les bandes perdo visibilitat lateral, però tenint en compte que només el frontal és vidre òptic tampoc seria un drama. També m'interessa maximitzar zones de sorra per si poso 2 tipus de contxícoles (es posible?). Si només poso un, realment teniu raó i quedarà més maco centrar pedres més a les cantonades que a tota la línia posterior.
Els Brevis estaven a la meva llista inicial i, sí, vaig caure :o És el que té portar un mes amb aquari buit (ara ja està ciclat i amb valors estables, vaig ajudar al ciclat amb aigua "vella" i materials filtrants madurs).
Tema segon filtre. Ja el tinc. Un 2213+. Tema "hardware" acabat. (bé quan el posi el finde mentre els nens fan la migdiada).
En serio, sou una passada i un pou de ciència. Moltes gràcies i a veure si em passo un dimecres per l'AAB (ho prometo "mescolar")
a10
Isma
No consideris que t'esbronquem, ni molt menys! Només son observacions... Obviament no a tothom li agraden les mateixes coses... I jo soc força especial en aquestes coses...
Jo insisteixo, no posaría masses espècies, més aviat poques i ben avingudes. Si poses dos tipus de conchicoles, donat que tenen les mateixes necessitats segurament s'afostiarán a la llarga, especialment quan criin etc...
Si has triat Brevis doncs Brevis, deixa que criin. El que has comprat, son parella? O 2 a l'atzar?
· Si son parella, deixa'ls tranquilets i ja veuràs com crien, i formen la seva colònia.
· Si no ho son, agafa algun més, i espera a que es formi alguna parella.
Els Brevis per tamany estaràn bé en aquest espai. Igual els "típics" Multifasciatus / Similis son massa petitets, ara bé, quan ja crien i en son força pinya, es per gaudir-ne veure els "amics" i els no tan "amics" com parlen / discuteixen sobre les closques, i territoris...
Y bé per aquest segon 2213, perfecte! Intenta que alguna de les sortides del filtre vagi a parar a la zona de roques, per no acumular "detritus" per aquelles zones.
Pou de ciència diu... "Ha fet un xist" :o:o:o
Salutacions,
MIJABA.
•
20-04-2012, 13:51
(Última modificación: 20-04-2012, 23:23 por ismacarv.)
MIJABA escribió:No consideris que t'esbronquem, ni molt menys! Només son observacions... Obviament no a tothom li agraden les mateixes coses... I jo soc força especial en aquestes coses... 
(...)
Pou de ciència diu... "Ha fet un xist" :o:o:o
Hola,
es que sóc un "xistosu"
Això ja sembla un xat més que un foro :p
Els brevis m'agradaven i es suposa que no passen del 6cm, jo tinc una mania: no posar peixos que mesurin més del 10% del frontal, en aquest cas 10cm.
Els brevis que tinc són parella (així me'ls van vendre i, en tema peixos, el meu venedor de referència no m'ha enganyat en 2 anys, un altre cosa és que s'equivoqui...).
Així doncs, com mires per la meva economia i no em deixes posar més contxícoles  em replantejaré posar les roques en dos grups (en mitja lluna) i les closques que tenim a mitges al mig (en T invertida fins que ells les moguin). Em sobraran una pila... millor.
Com a companys encara penso en un tipus julidchromis petit(s) i leleupi(s). Puc posar els dos? I quants individus em recomanes?
El filtres que tinc ara (i q tindré molts anys, espero): un 2215 i un 2213 amb foamex blau, Eheim BioMech, Eheim SubstratPRO i esponja fina tipus perlón. El 2215 surt més pel frontal i el 2213 sortirà per darrera, però per la superfície, pel tema d'airejar i evacuar gasos per pujar PH. Encara que amb l'aigua de Gavà no tinc problemes de PH i menys de GH. El problema el tinc amb els altres dos aquaris i les barreges amb osmo.
Salutacions,
Isma
P.D.: primer canvi de distribució fet. I es pot veure a la parella de Brevis (i tres colors de roca que en directe quasi ni es distingueixen 
Bon cap de setmana
•
|