Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
mReef v2.0
Bé nois... sembla que no tot són bones notícies i he tingut una baixa significativa al meu aquari. Es tracta de la tridacna màxima que ha patit el que s'anomena "gaping" i, d'un dia per l'altre, ha mort. :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

La resta d'habitants van fent i la nova euphyllia, així com un rhodactis lila i una echinophyllia van configurant les noves incorporacions. Big GrinBig GrinBig Grin

NOTA: després de vacances tocarà fer balanç i ja us aniré explicant.
Tropical 200L (nou)
5 escalars, 3 ancistrus, 1 ramirezzi i 5/6 puntius titteya... echinodorus bleheri, anubias, cryptocoryne parva, vallisnera gigantea (espectacular), altres plantes que hem anat posant

Aquaris petits
Un parell d'urnes amb dos Betta femella

En projecte... Africà/Discus 160L + 90L sump
Nou projecte complet... estiu 2015 ciclant

Actualitzat 22-Juny-2015
mescolar escribió:Bé nois... sembla que no tot són bones notícies i he tingut una baixa significativa al meu aquari. Es tracta de la tridacna màxima que ha patit el que s'anomena "gaping" i, d'un dia per l'altre, ha mort. :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:
.

Pos si que es una putada. Sad
Bones,

Després de les vacances i de la mort de la Tridacna :eek:, l'aquari es va desequilibrar i part dels SPS i algun cap de la glabrescens s'han perdut. Vaig fer tests i descobreixo que els NO3 estaven a 50... Cosa que amb un canvi de 22 litres he solucionat. Bufffff....

Ara toca estabilitzar la resta de paràmetres. Ja he pujat la salinitat a 1025, el pH a 8.4 i el magnesi de moment a 1275... Falta pujar una mica el mg i recuperar el valor del calci.

Després de recuperar tot, ja estudiarem lo següent a afegir.
Tropical 200L (nou)
5 escalars, 3 ancistrus, 1 ramirezzi i 5/6 puntius titteya... echinodorus bleheri, anubias, cryptocoryne parva, vallisnera gigantea (espectacular), altres plantes que hem anat posant

Aquaris petits

Actualitzat 22-Juny-2015
Bé... sembla que no surto d'una cosa per caure en una altra.... :confused::confused::confused:

Quan semblava que anava tot de nou en marxa... zas... en la boca!!!!

Després d'introduir unes cosetes noves (ara mateix estic de "bajón" i ja ho compartiré més endavant, si s'escau) i netejar de majanos unes peces, resulta que de la nit al dia noto que l'aigua està mes calenta del normal, que els SPS perdent teixit més ràpidament i el que es pitjor, l'euphyllia glabrescens continua perdent caps i la cristata (que tenia tant be, es posa "pachucha" de cop), perdent teixit i traient mocs.... aixxxxxxxxxxxxxxxxxx!!!!

A més, em trobo a l'amboinensis atrapada en una roca (morta!!!! :mad::mad::mad::mad::madSmile. Potser ha estat un cranc que fa temps que ronda per dins la roca, pero que havia estat "cordial" amb els altres.... o potser no, potser l'hexataenia de "LOST" va acabar passant per la mateixa pedra.

En fi... ahir per si de cas ha estat un atac quimic fulminant de les majanos al treure-les vaig fer un canvi d'aigua del 30% (nets) i avui he de retestejar tots els paràmetres.

.... Ara mateix em venen ganes de tallar-me les venes ... :confused::confused::confused::confused:

Anirem informant!!! Sad
Tropical 200L (nou)

Aquaris petits

Actualitzat 22-Juny-2015
No et desesperis, l'estiu no ha estat dolent només per tu Miquel...Maualradament jo he conservat els peixos que tenia menys un de força especial que em va saltar, però les coralls inclús amb refrigerador han patit una mica. I la tridacna grossa de 15 cm que tenia...morta per ser taponada per una scolymia.
Pos vaja. Lo meu al vostre costat es anecdòtic.
Ànimus. Que aviat acabaran les calors.
albertus escribió:No et desesperis, l'estiu no ha estat dolent només per tu Miquel...Maualradament jo he conservat els peixos que tenia menys un de força especial que em va saltar, però les coralls inclús amb refrigerador han patit una mica. I la tridacna grossa de 15 cm que tenia...morta per ser taponada per una scolymia.

Albertus, vaja... doncs ja em sap greu també!!!! Però més que res és la impotència de no saber que fer i el sentiment de "potser ha estar per això o per allò que he fet"!!!

Per cert... i actualitzant el parte, més noticies dolentes: finalment, les dues euphyllies tocades s'han enfonsat :eek::eek:. I en arribar a casa m'he trobat una altra sorpresa, una de les wundermanni s'ha suicidat apropant-se a la bomba de recirculació (:eekSmile; me l'he trobada mig decapitada engantxada a la bomba.

La resta, sembla que están "bé" :confused:

Actualitzo valors testejats:

- salinitat: 1025
- ph: 8.2 (aprox)
- kh: 8
- PO4: 0,05
- NO3: 50 --- i ja he fet el canvi d'aigua!!!!
- NH3/NH4+: 0,025
- NO2: 0,2

Vaig a netejar el filtre que deu estar sobresaturat... pq sinó no entenc res de res!!!

.... continua la lluita...
Tropical 200L (nou)

Aquaris petits

Actualitzat 22-Juny-2015
Hola a tots...

Després d'un llarg silenci i de passar per varies etapes de desastres un darrera un l'altre, comentar que m'he vist en la necessitat de tancar el mReef 2.0 i regenerarlo com a mReef 3.0, aprofitant per netejar a fons l'skimmer, per remodelar l'interior i per canviar la luminària.

Espero anar posant les evolucions del nou sistema tant aviat com em sigui possible.

Fins aviat.
Tropical 200L (nou)

Aquaris petits

Actualitzat 22-Juny-2015

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)