Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
mReef v2.0
Hola a tots,

Finalment m'he decidit a escriure unes línies sobre l'aquari marí que intento tirar endavant en aquesta la nostra passió.

Com heu pogut observar al títol, l'aquari que ara us presento és el segon intent de tenir a casa un marí. De fet, podríem dir que és el primer intent seriòs de mantenir en condicions un tros de l'oceà.

Sense més dilació el primer que faré és descriure l'equip que estic utilitzant en l'actualitat.
  • Urna Blau Cubic 62x36x36 amb frontal arrodonit
  • Skimmer Tunze 9002 Doc
  • Pantalla Sirocco Zenit II 6x24w --> en vies de testejar una DIY de faciled de 84w
  • Filtre extern Eheim 2213 amb esponges blaves, zeolita i carbó actiu
  • Escalfador Wave Tropico 100w
  • Bomba de recirculació Hydor Koralia 2

Crec que no em deixo res... bé, comentar que no tinc SUMP i de moment continuarem de la mateixa manera. Big Grin

A part, tenim un llit de sorra fina blanca (penso que es corall triturat) i uns 15kg de roca viva.

En quant a aditius, abans posava magnesi sota demanda i iode, encara que actualment estic provant el Grotech A+B+C, uns 8ml a la setmana, des de fa unes tres setmanes. De moment, estic força content :-)

La llista d'habitants "vius" inclouen peixos, invertebrats i coralls:
  • equip de neteja compost per cargols i ermitans
  • 2 ocellaris (no se si són parella, pero estan molt junts... jejeje)
  • zebrasoma flavescens (sí, ja sé el que aneu a dir... però està de conya i super adaptat)
  • archaster typicus
  • fromia indica
  • lysmata amboinensis
  • Coralls
    • 4 tipus de zoanthus / parazoanthus
    • 3 ó 4 tipus de discosomes
    • arbre de kenia
    • xenia
    • sinularia dura
    • palythoas
    • pachyclavularia
    • gorgonia
    • caulastrea
    • euphyllia divisa
    • euphyllia glabrescens
    • montipora plato naranja
    • varias montiporas digitatas
    • un par de seriatoporas caliendrum

Crec que ja he acabat amb els animalets... això és un no parar. Big Grin

Finalment, no vull acabar sense posar algunes fotos de tot plegat (haureu de perdonar la qualitat... però aniré actualitzant).

General a 09/04/2012
[Imagen: MEief0jq]

General a 12/03/2012 (podeu veure el kauderni que tenía)
[Imagen: 76qpTyRN]

Caulastrea a 22/04/2012
[Imagen: 8xQK7iOr]

Caulastrea a 08/03/2012 (amb llums blaves)
[Imagen: Jo1zxPxS]

Euphyllia glabrescens a 22/04/2012
[Imagen: LACbu9MW]

demà més....

Espero que us agradi.

Salutacions a tots i bona nit

--
Miquel Escolar
Tropical 200L (nou)
5 escalars, 3 ancistrus, 1 ramirezzi i 5/6 puntius titteya... echinodorus bleheri, anubias, cryptocoryne parva, vallisnera gigantea (espectacular), altres plantes que hem anat posant

Aquaris petits
Un parell d'urnes amb dos Betta femella

En projecte... Africà/Discus 160L + 90L sump
Nou projecte complet... estiu 2015 ciclant

Actualitzat 22-Juny-2015
la qualitat de les fotos es...... inexistent (no veo ná)
Sip, les afotos no van! Ja l'he avisat...

Que tinc ganes de veure la masquina!
Salutacions,

MIJABA.
Miquel70 escribió:la qualitat de les fotos es...... inexistent (no veo ná)

jejejejejeje.... tenía problemes amb dropbox!!!! ara ja està solucionat!!!
Tropical 200L (nou)
5 escalars, 3 ancistrus, 1 ramirezzi i 5/6 puntius titteya... echinodorus bleheri, anubias, cryptocoryne parva, vallisnera gigantea (espectacular), altres plantes que hem anat posant

Aquaris petits

Actualitzat 22-Juny-2015
Com mola!!!!!! Y tots els rocs liles!
Salutacions,

MIJABA.
MIJABA escribió:Com mola!!!!!! Y tots els rocs liles!
Si noi... el que ha costat!!! fa uns mesos la roca era verd.... ciano!!!! Big Grin
Tropical 200L (nou)

Aquaris petits

Actualitzat 22-Juny-2015
Per cert... vaig eliminar la ciano estabilitzant paràmetres i usant part del mètodo zeovit: zeolita + zeobak (2 gotes x setmana).
Tropical 200L (nou)

Aquaris petits

Actualitzat 22-Juny-2015
Hola company,

Dono fe que en directe el tema guanya molt Big Grin I també dono fe que des de que té el marí, el tropical que està a 2 metres sofreix de molta enveja... i d'una mica d'abandonament també Wink

Amb el que m'agraden a mi els tropicals en urnes Blau, amb sorra fosca i troncs xulus... A veure si li passes "el Pronto y el paño" i ens fas un post del tropical. :p

Salutacions,
mescolar escribió:caulastrea a 08/03/2012 (amb llums blaves)

[Imagen: Jo1zxPxS]

boom shakalaka boom !!!
Aquí us deixo una foto de l'última adquisició, la que de moment és la joia de la corona.

Tridacna maxima blue (01-05-2012)
[Imagen: 2ftndQ4s]

Seguirem informant...
Tropical 200L (nou)

Aquaris petits

Actualitzat 22-Juny-2015

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)