Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
mTropical 1.5
Hola a tots,

Per a que no sigui dit que tinc preferencia pel marí, m'he decidit a escriure unes línies sobre l'aquari tropical que fa ja uns quants anys que volta per casa i que les ha vistes de tots els colors. I segurament que aviat li farem un altre "refactor", bàsicament un canvi de substrat, tot i que en un futur no descartem fer un tanganika (tan de moda entre els meus col.legues).

Sense més dilació el primer que faré és descriure l'equip que estic utilitzant en l'actualitat.
  • Urna Blau Cubic 62x36x36 amb frontal arrodonit i tapa de vidre
  • Pantalla Lifetech PL 2x36w recolçada a l'aquari
  • Filtre extern Eheim 2213 amb esponges blaves, palla d'ordi fermentada i carbó activat
  • Escalfador Sera 100w

De moment no tinc equip de CO2, encara que la idea es posar-ne i tapissar la sorra, que actualment és de color negre i està disposada de mandra creixent cap. També hi ha un tronc de mopani (crec) i tres roques (arbres petrificats) que formen un 'stonehenge'.

La llista d'habitants "vius" inclouen peixos i plantes és la següent:
  • 2 escalars
  • 11 neons
  • 2 sorres voladores
  • 1 plecostomus de Borneo
  • Anubies
  • Microsorium pteropus
  • Echinodorus bleheri
  • Cryptocoryne parva

Finalment, no vull acabar sense posar algunes fotos de tot plegat (haureu de perdonar la qualitat... però aniré actualitzant).

General a 15/02/2012 (es veuen els ramirezzi que tenia.... Sniffff)
[Imagen: IMAG0761.jpg]

Intentaré actualitzar amb fotos panoràmiques i dels bitxos.

Espero que us agradi.

Salutacions a tots i bona nit

--
Miquel Escolar
Tropical 200L (nou)
5 escalars, 3 ancistrus, 1 ramirezzi i 5/6 puntius titteya... echinodorus bleheri, anubias, cryptocoryne parva, vallisnera gigantea (espectacular), altres plantes que hem anat posant

Aquaris petits
Un parell d'urnes amb dos Betta femella

En projecte... Africà/Discus 160L + 90L sump
Nou projecte complet... estiu 2015 ciclant

Actualitzat 22-Juny-2015
Hola.
¿Pero la palla d'ordi no se utilizaba en la preparación de Voll-Damm?Big Grin

Saludos Pavel.
Pavel
Sobre la palla d'ordi.
La tens per les filamentoses???
Dintre del filtre???

Si es pernla filamentosa. Et va be??? Jo he posat una bosa dintra del estanc, a la sortida del xorro d'aiuga, pero no veig que bagi be.
I estinc posant masa gluta i amb fa por, encara que tampoc m'ho elimina, emcara que vaig millor que l'any passat.

Que vol dir fermentada??? I com es fa???
Com diu el pavel, no seran alcoholics els teus peixos???
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
Big Grinval per destil·lar whiskey ?
Pavel escribió:Hola.
¿Pero la palla d'ordi no se utilizaba en la preparación de Voll-Damm?Big Grin

Saludos Pavel.

També... Big GrinBig Grin

2365 escribió:Sobre la palla d'ordi.
La tens per les filamentoses???
Dintre del filtre???

Si es pernla filamentosa. Et va be??? Jo he posat una bosa dintra del estanc, a la sortida del xorro d'aiuga, pero no veig que bagi be.
I estinc posant masa gluta i amb fa por, encara que tampoc m'ho elimina, emcara que vaig millor que l'any passat.

Que vol dir fermentada??? I com es fa???
Com diu el pavel, no seran alcoholics els teus peixos???

Que jo sàpiga no es alcoholica... Es de la casa JBL i me la van recomanar per dos temes: ciano y per baixar el pH sense enterbolir l'aigua, com fa p.e. La turba.

Miquel70 escribió:Big Grinval per destil·lar whiskey ?

Es podria probar!!!!
Tropical 200L (nou)
5 escalars, 3 ancistrus, 1 ramirezzi i 5/6 puntius titteya... echinodorus bleheri, anubias, cryptocoryne parva, vallisnera gigantea (espectacular), altres plantes que hem anat posant

Aquaris petits

Actualitzat 22-Juny-2015
Ostres miquel, ja et vaig dir que no li expliquessis als de l'Associació les càrregues tant frikis que tens en aquest senyor filtre per 80L... Big Grin Big Grin Big Grin

Ara te 5 neons més i 2 echinodorus red flame que ha acollit del exili al que les he destinat per posar més contxícoles... Segur que estan millor amb el teu aquari, la teva llum i la teva aigua d'osmo...
ismacarv escribió:Ostres miquel, ja et vaig dir que no li expliquessis als de l'Associació les càrregues tant frikis que tens en aquest senyor filtre per 80L... Big Grin Big Grin Big Grin

Ara te 5 neons més i 2 echinodorus red flame que ha acollit del exili al que les he destinat per posar més contxícoles... Segur que estan millor amb el teu aquari, la teva llum i la teva aigua d'osmo...

Ja estan instal·lats... després poso algunes fotos de les "red flame", pq dels neons serà difícil saber quin és quin!!! Big Grin

Mentrestant us deixo unes fotos dels meus escalars, preses ahir amb una réflex:

Escalar I (13-05-2012)
[Imagen: escalar%2520blanc%25201305.JPG]

Escalar II (13-05-2012)
[Imagen: escalar%2520plata%25201305.JPG]
Tropical 200L (nou)

Aquaris petits

Actualitzat 22-Juny-2015
apa, posa més fotos Wink

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)