Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Canvi de grava en acuari en curs

Bones, sóc un pardillo ho sé...

Només fa 2 mesos que tinc un acuari de 120 litres i ja li vull canviar la grava.Confusedmiley18:

El que em molesta sobretot és la capa més superficial en que hi vaig possar una grava molt gruixuda de 1-2 cms, casi casi que son pedretes més que grava.

L'ordre és el següent:
1a capa: Sustracte nutritiu per plantes.
2a capa: sustracte fi d'uns 2-3 mm. Color clar.
3a capa: sustracte gruixut d'1-2 cm.

Aquest última capa la vull canviar pq no em va bé ni per les plantes, ni per replantar les noves podeis,ni pels peixos que hi tinc i vull tenir... i per estètica Confusedmiley9:

Què em recomaneu i com faríeu el procés de treure aquesta grava i possar la nova, la qual serà negre i fina.

Treuríeu la 3a i 2a capa? Possaríeu els peixos en un aquari petit? I les planteS?

Confusedmiley17:Gràcies!

Des de la meva mes que humil opinio:

1- Busca't algun lloc on posar el peixos i les plantes.

2- Deixa 4 dits d'aigua a l'aquari de 120

3- SÍ, treu la primera i la segona capa.

3- Aprofita i remena la capa inferior (per si hi ha formació de gasos . . .).

4- Si no vols cap ensurt, primer posaria les plantes i m'esperaria una mica a posar els peixos (unsdies com a minim). . . per si a cas . . .

Slut!! (i sort!!!)

Doncs crec que en Xavier dona bons consells, primer treuere els peixos i després de canviar el substrat espera 3 o 4 dies a tornar a posar els peixos. Pensa que les partícules en suspensió poden afectar al sistema respiratori dels peixos.

El tema de remenar la capa del fons per dissipar gasos trobo que es encertada y jo mai i penso [Imagen: smiley36.gif]

A10

Bones, gràcies per les respostes.

Ja he fet el canvi i fantàstic, queda molt xulo de color negre.

I no hi ha hagut cap baixa !!!

Em vaig emportar una sorpresa molt gran, al treure el tronc que tinc a l'acuari van apareixer les dues caridines que donava per "desaparegudes" des de fa més d'un mes !!!Confusedmiley1:. Estan enormes! Ara em semla que els escalars ja no les poden menjar, però no surten gaire, estan sempre molt amagades...
alguna foto??? si!!! m'he abançat abans k te les demanes en salva!!! [Imagen: smiley36.gif]

Salut!

Això, això . . . fotos, fotos!!! A veure que tal ha quedat!! (segur que molt be!!!!)

Wink

No podré fer fotos fins dilluns o dimarts. Aquest cap de setmana piro...Confusedmiley4:

Ens veiem dimecres, que no em vull perdre el documental sobre la EXPO SAV 2005

Wink
Jo et recomano, si no et don gaires problemes, quedar-te amb la que tens, perque es un bon merder.

Però si finalment decideixes canviar la grava...aquest cop fes-ho bé. Fica els peixos en un acuari ben filtrat per poder-los mantidre allà un parell de setmanetes. Així, amb aquest temps podrás montar de nou l'acuari al teu gust i quan l'omplis d'aigua, deixar-lo madurar un temps.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Grava volcànica + sustrat nutritiu monocapa TRONERA 11 7.166 20-06-2014, 15:14
Último mensaje: lanchone
  Sustrat nutritiu monocapa i ciclat acuari. TRONERA 3 2.983 16-06-2014, 01:05
Último mensaje: Olivier
  Plaga a l'acuari Bombolla 5 3.539 16-04-2014, 20:05
Último mensaje: Bombolla
  Tinc l'acuari plagat d'amor... (Video) FullDeAs3s 0 1.449 21-05-2013, 12:56
Último mensaje: FullDeAs3s
  Nom de la especie peix acuari AAB TRONERA 2 2.302 24-02-2013, 21:33
Último mensaje: guivet
  Acuari plantat de 100 litres amb dos carassius auratus (cometa) Francesc Farré 4 2.958 10-06-2012, 00:24
Último mensaje: Francesc Farré
  Canvi filtre mecànic a un biològic Miquel70 10 6.383 12-12-2011, 01:39
Último mensaje: Jaume71
  Nou acuari de 468L (Habitants) FullDeAs3s 5 3.667 03-12-2011, 16:26
Último mensaje: Ernesto
  Acuari Gerard 22 11.648 24-09-2011, 13:03
Último mensaje: dboodb
  3 guppys canvi ciscu 0 2.034 06-09-2010, 16:59
Último mensaje: ciscu

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)