Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
¿Qué és aquesta plaga? (Video)
Hola,

Ahir estava canviant l'aigua del meu acuari i al deixar el nivell al descobert amb els filtres parats, vaig veure sobretot per tota la superficie de l'aigua a les cantonades de l'acuari això:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=psiQbp_Xkz8&feature=player_embedded"]Bitxets blancs[/ame]

¿Què nassos és? ¿Es la famosa Daphnia? ¿És inofensiva?

Us descric una mica el meu hàbitat:

Litres: 468 litres bruts (130 x 60 x 60 cm)
Hores de llum: 7 horas
Habitants:
[INDENT]2 Andinoacara Rivulatus joves (7-10cm)
3 Heros Severum joves (7-10cm)
1 Joselimaianus de 20cm[/INDENT]
Decoració:
[INDENT]Arrel de manglar petita
Arrel de mopani batant gran
Varies pedres de riu[/INDENT]
Filtres: Dos Fluval 305 (mouen 7000 litros / hora)
Alimentació: 1 vegada al dia però cada dia de la setmana
Cambis d'aigua: Mensuals, del 40% (20% aigua de ósmosis, 20% aigua d'aixeta)

Haig de dir que se'm crea moltissima alga, ara mateix, sent estiu, en tan sols un més es deixa de veure l'interior de l'acuari pràcticament per tot el vidre, he procedit a baixar les hores de llum a 4 diaries, l'acuari està a una habitació amb força llum solar, però no li toca directament.

L'acuari porta funcionant... aproximadament mig any ja, i no havia vist aquests individus fins ara... en fi, crec que us he dit tot el que puc, excepte paràmetres d'aigua que no els tinc ara mateix.

Us adjunto un video antic de l'acuari (abans d'introduir els habitants), que crec que ja l'he penjat per aquí, les fulles flotants de magnolia ja no hi són però tota la demés decoració segueix igual (excepte que ple d'alga verda)

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=ME-gyYDvjZI&hd=1&feature=player_embedded"]Acuari 468L[/ame]

¿Algú sap què són els bitxets blancs? Estic una mica cagat... (APM) Al tornar a conectar el filtratge s'han escampat per tot l'acuari i ara és impossible veure'ls si no t'hi fixes molt, suposo que per això no m'havia donat compte fins ara.

Els habitants semblen tots sans i sense cap problema exterior.

Merci!
Hola. Son planàries suposo i no son perjudicials. Això si, es reprodueixen a tota pastilla.
Jo també vaig tenir quan l'aquari de 300 estava gairebé sense habitants. Quan vaig posar peixos van desaparèixer.
Salutacions.
Hola Miquel70, gracies per ajudar-me.

El problema es que jo ja tinc peixos, els que he indicat com a habitants. Com és que no se les foten? Són massa petites encara? Costa veure-les lliures per l'aigua a simple vista, les vaig descobrir després de veure la aglomeració per les cantonades.

Hi ha cap manera d'assegurar-me que són el que em dius i que llavors no són perjudicials?

Merci!
No son planaries, son copèpods, neden molt ràpid.

No son perjudicials, al contrari, si hi tens cries es podríen alimentar perfectament d'ells. Més li agradaría a més d'un tenir-ne als seus aquaris Big Grin

Si et fan nosa, ficame'ls en una ampolla i ja els administraré jo correctament als meus alevins Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin
Salutacions,

MIJABA.
Perjudicials segur que no ho són. De totes maneres això no són pas planàries; les planàries son com cucs i repten pels vidres. Els bitxos que ens mostres son nedadors i molt probablement siguin copèpodes:
[Imagen: copepod.jpg]

Deixa dos o tres dies sense alimentar els peixos i segurament se'ls fotran.
[Imagen: Faster+Than+His+Shadow.jpg]
Salutacions,

MIJABA.
Ens hem trepitjat Jaume, i justament amb la mateixa foto Rolleyes
Salutacions,

MIJABA.
Total, que bitxo que no vuela, pa la cazuela! Big Grin
Em deixeu molt més tranquil, ara, no crec que uns cíclids americans de uns 10cm se'ls fotin no? Jo crec que no els deuen ni veure de lo petits que són els bitxets ara mateix, però bueno, reduiré alimentació a veure si desapareixen o, com a minim no creixen de número.

Moltes gràcies a tots!
MIJABA escribió:Ens hem trepitjat Jaume, i justament amb la mateixa foto Rolleyes

jejejej... és la foto que va penjar en Josep fa molt poc en un post de bichópodes varis en marí Wink

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Aquarium Pacific (video) Salvador Borràs 0 1.718 26-03-2017, 14:09
Último mensaje: Salvador Borràs
  Plaga a l'acuari Bombolla 5 4.882 16-04-2014, 20:05
Último mensaje: Bombolla
  Excel·lent video de cíclids africans ismacarv 1 3.016 02-08-2013, 15:10
Último mensaje: siamon
  Tinc l'acuari plagat d'amor... (Video) FullDeAs3s 0 1.851 21-05-2013, 12:56
Último mensaje: FullDeAs3s
  Buscant video TRONERA 2 3.179 22-01-2013, 18:57
Último mensaje: TRONERA
  Otro vídeo de reproducción de Stiphodon TopGon 3 4.062 17-09-2012, 14:37
Último mensaje: TopGon
  Cleithracara Maronii - Posta en directe - VIDEO MIJABA 5 4.634 01-05-2011, 11:18
Último mensaje: Salvador Borràs
  Video de Panda y King Kong (shrimp) Marcos Flores 3 3.708 15-12-2010, 14:04
Último mensaje: hector28bcn
  Video del "Cortejo" dels apistogramma cacatuoide nekolitik 1 2.640 14-06-2010, 14:11
Último mensaje: MIJABA
  Video de la cria de la xenotoca eiseni y de las ameca splendens. Behemoth 6 5.340 23-04-2010, 16:22
Último mensaje: Behemoth

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)