Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
alga
Algú em sap identificar aquesta alga? Va començar sent un fil i ara ja es un bunyol Big Grin

[Imagen: 20120626_153202.jpg]

La veritat es que queda prou be, no em dona problemes i suposo que consumirà NO3 però m'agradaria saber amb qui tracto.
Es potser rhodophyta? Algun experto en la sala?
Es riccia marina vermella.

O s'hi assembla... Jo ni idea.

La sorra te molts cucs!!
Salutacions,

MIJABA.
MIJABA escribió:Es riccia marina vermella.

O s'hi assembla... Jo ni idea.

La sorra te molts cucs!!

Home, ja ens anem apropant (riccia ¿?)

No acabo de tenir clar que els cucs siguin bons o dolents? La veritat es que es veuen petites galeries per tot el perimetre. Em sembla que la patrulla subterrània (archaster i nassarius) no està fent la seva feina.
Be, pel que he llegit es la gràcia de posar un llit de sorra viva. Encara que també he llegit que poden carregar-se algun corall...

Passo a anomenar el post : "algues i cucs" .
Jo crec que m'entres no es fotin els coralls sempre va be que hi hagi alguna cosa que "airegi" la sorra. Segur que a la que treguin el cap algun peix se'ls menja.

I en quant a l'alga, certament és maca. Abans que llençar-la deixa-la dins del refugi.
Marc, no tots els refugis tenen llum ni espai per a algues.

D'altra banda la trobo força controlable "mecànicament".

Jo de cucs, també en tinc, però no tants com tu a la sorra.

N'hi ha uns altres que fan una espècie d'esquelet amb sorra. Tu també?
Salutacions,

MIJABA.
No, la veritat es que lloc al sump no n'hi ha massa. No obstant aquesta alga la tinc des-de el principi dels temps (devia venir amb la roca viva) i era una branqueta. En 3 mesos ha crescut bastant i no m'ha sortit per enlloc més. La trobo estètica i tot i tampoc no se la menja ningú. Potser inclòs li busco una ubicació millor.
EL que passa es que volia saber quina era i no veig ninguna alga que s'hi assembli. He mirat bastant a Google imatges i hi han de tot tipus però no tipus pelo afro com aquesta.

Dels cucs només hi veig les galeries en plan formiguer, però tampoc res que es bellugui.
Al final he arribat a la conclusió de que es tracta de Gracilaria (rodophyta)
Sembla que son aliment de cirurgians. Com que jo no en tinc, i el salarias i el mithrax s'han tornat carnívors, segueix creixent.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Alga? kongobulunga 15 5.929 29-02-2012, 02:27
Último mensaje: kongobulunga

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)