Temas: 41
Likes Given: 0
Registro en: Feb 2006
Hola!
Avui he vist aquest peix a una botiga i realment me quedat meravellat. Segur que pels aficionats al killis aquesta espècie deu ser com si fos un guppy però realment m'agradaria tenir una parella.
A la botiga els tenien sense tapa amb lo qual dedueixo que si el meu aquari te alguns espais oberts no passa res i no saltarà. També he llegit que és molt pacífic. Això és el que més em preocupa. M'agradaria posar-lo en un aquari on tinc algunes Neocaridina heteropoda i 6 danio margaritatus (galaxys). Tindria algún problema..?
En general qualsevol consell que hem poguéssiu donar sobre aquesta espècie seria benvingut.
Moltes gracies.
•
L'aquari es un blau d'aquests que te la tapa de vidre però que deixa un parell de centímetres oberts a la part posterior.
•
Temas: 366
Registro en: Oct 2007
Hola Marc.
Els Blau es perfecte.
Dic, perfecte per que et saltin. Son peixos molt saltarins, i salten quan arriben al final de l'aquari, xoquen amb el vidre i pugen fins que salten. N'hi ha d'altres que inclus apunten, just on hi ha el forat mes petit.
Aixi que si els poses allà lo més probable es que a curt plaç els trobis al terra com "la mojama". Tapa tot possible forat que hi trobis.
D'altra banda, no prefereixes algun altre killi, que un Aphyosemion Australe "vulgaris"?
Si segueixes volent aquests, envia'm un MP que t'explico...
Salutacions!
Salutacions,
MIJABA.
•
Temas: 151
Registro en: Feb 2008
L'Aphyosemion australe que arriva habitualment a les tendes es el gold/hjerreseni....
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=81LOY16kL1k&feature=related"]Aphyosemion Australe 'Hjersseni' killifish (Golden Lyretail) for sale at Tyne Valley Aquatics - YouTube[/ame]
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=81LOY16kL1k&feature=related"]Aphyosemion Australe 'Hjersseni' killifish (Golden Lyretail) for sale at Tyne Valley Aquatics - YouTube[/ame]
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=J6KaVOSy9ew&feature=related"]Atyoida Pilipes & Aphyosemion Australe - YouTube[/ame]
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=J6KaVOSy9ew&feature=related"]Atyoida Pilipes & Aphyosemion Australe - YouTube[/ame]
Precisament pensava proposar fer una xerrada d'introducció als Killis i tindre com espècie base per veure com funciona en la practica el A. australe gold, en les seves diferentes fases. Estic criant aquesta espècie per tendes i intentar contribuir a la difusió i coneixement dels killis. Si tinc temps pel Setembre pensava fer una xerrada molt bàsica sobre cria i manteniment del gènere Aphyosemion, per desprès si hagues interès en el tema, passar a gèneres, de dificultat mitjana com Scriptoaphyosemion ó difícils com gèneres annuals (Cynolebias, Sympsonichtys, hypsolebias, Nothobranchius, etz...).
Si el vols mantindre en condicions. Com a mínim 5 l/peix, aquari tapat, sense altres espècies, amb plantes, llum atenuada amb zones d'ombra, filtració molt fluixa, una mopa per recollir els ous, canvis regulars amb aigua toba, etz...
A partir de que en el BAM en Marc Martínez (membre de la Junta), va intentar que pagues diners per uns Pseudoepiplatys annulatus mig moribunds, peixos que al no tenir població no m'interesaven, i que pensava adoptar-los amb l'única intenció de distribuir-los gratuïtament entre els socis, una vegada criats. Ho sento molt, no vull tornar a passar per tonto i comprén que no regali peixos al socis.
No obstant, si ets soci de la SEK, el A. australe son la parella d'iniciació que regala aquesta Associació. Me la van passar gratuitament amb l'encàrrec de criar-la i distribuir-la al socis de Catalunya
Cordialment
•
Vaja... Doncs res. Estic fart de no poder posar segons quins peixos al aquari blau per por a que saltin. Em sembla que acabare anant a la cristalleria d'aquí el costat a encarregar una nova tapa que ho cobreixi tot.
No puc posar ni un aquari més a casa així que no tinc cap altre solució.
De moment segueixo amb el F. amieti que ja m'agrada molt.
Moltes gracies a tots.
•