Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Killis i estancs.
Hola
Fa temps que barrunto el tema dels killis, que n'hi han preciosos, per podar en l'estanc de 1.100L. Una de les raons es aquest subforo, jeje.

Però hem de partir que estic peix sobre el tema i no tinc temps ni forces per posar-me el dia buscant literatura i know how.

Per això, prego i demano, que m'ajudeu amb documentació sencilla.
I sobretot conteu que jo el vull pel meu 1.100 litres, estanc exterior, tapat per sobre amb una enredadera.

Hi ham calentadors, però poden arrivar a 10 graus. Suposo aquest any no arrivara a tant perque el taparé, però s'ha de contar que es aigua freda.

Els companys son goldfish de tamany important.

Com ho veieu???

Gracies
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
Si el agua es dura puedes poner una especie de aphanius como por ejemplo vladykovi, mento -la mas facil de conseguir-, apodus y muchas más que soportan esas temperaturas. Ojo que hay algunos que no soportan temperaturas extremadamente frias como son sirhani.

Si no dispones de aguas duras puedes poner austrolebias con un unico inconveniente: que para criarlas debes hacer un proceso de poner medio de desove e incubarlos por un periodo mas o menos largo.

Antes debes asegurarte que los goldfish no se coman los killis porque son de pequeño tamaño todos. Desconozco que tal se pueden portar los killis con las colas de los goldfish pero al ser un estanque grande no veo gran problema.

Salut
!........la vida puede ser maravillosa! Andrès MontesConfusedmiley4:
Hola y gracias km0.
Cuando habla de aguas durs a que nivel te refieres????
Como puedo medirlo???

Y a ver s alguien me dice lo del comportamiento con las colas de los goldfish, pues los que tengo, en una buen aproporción tienen unas colas bien bonitas.

Y comerselos??? Mientras tengan cm y medio es suficiente, he tenido y voy a volver a poner medakas y, si encuentro neones chinos, y nunca han catado. Otra cosa es alevines, pero lo tengo bien plantado, por lo que esconderse pueden esconderse en el caso de criar.

sAludos y a ver que dice la gente.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
Si fas servir aigua de la aixeta normal per omplir la bassa (lo més normal), segur que tens aigües dures.

En quant lo dels neons xinesos... Crien be si els deixes sols a la bassa?
Si, omplo directamnet de l'aixeta.
Vaig fe uns analisis fa anys al pou viu que tinc al costat de l'estanc, però no hem va donar valors massa bons.
I l'aigua del poble es bastant bona de sabor i no fa olors. Te un ph correcte i un nivell de cloro baixet.

Ara no tinc neons xinesos, pero he tingut bastants anys i mai s'han reproduit. Recorda que tinc goldfish, que s'ho mejen tot.
Solsament he reproduit una vegada goldfish i, va ser perque, encara qu el tinc plantat (i mai han ajudat les plantes a amagar-se els ous o alevins),vaig tenir una explosió de filamentoses tan brutal, que van poder sobreviure uns quants al mig d'aquella voragine.

PErò amb golfish tens dos problemes.
el primer que es cruspeixen tot. El segon que segreguen quelcom que els inhibieix, inclús fa que creixin menys. I poques vegades, encara que faig forces canvis d'aigua, els he vist "buscant-se".
Aquest estiu vull probar de posar uns rams de rafia, que vaig veure el utilitzaben els criadors de PEru.
I de totes maneres, ara al tinc una mica sobrepoblat, el que redueix mes les probabilitats.

Salut
*250 L, Malawi

Un que et pot aguantar bé és la Jordanella floridae: http://1.bp.blogspot.com/-EOz-g-BCuoE/T1...ir-web.jpg

Jo mai la he tingut així que no m'atreveixo a dir si aguanta temperatures de uns 10ºC.

Els Aphanius que et comenta l'Oscar (Killiometrocero) nosaltres els mantenim amb aigua de l'aixeta, així que no tindríes cap problema, també és cert que degut a ser peixos tant especials dubto que algú et vulgui donar o vendre aquests peixos. Jo em decantaria més cap a medakas, neó xinès...

Intentaré mirar-te lo de la Jordanella.
Graciessss
I sobretot que puguin viure amb els gordos, que no els ataquin, que he sentit son una mica agrseius

Salut i graciesss

Pd: medakas en tinc i son molt, molt sosos.
Neons he tingut pero voldria probar unaltra cosa, o
a mes a mes.
*250 L, Malawi

2365 escribió:Però amb goldfish tens dos problemes.
el primer que es cruspeixen tot. El segon que segreguen quelcom que els inhibieix, inclús fa que creixin menys. I poques vegades, encara que faig forces canvis d'aigua, els he vist "buscant-se".
Aquest estiu vull probar de posar uns rams de rafia, que vaig veure l'utilitzaven els criadors de Perú.

És cert que s'ho menjen tot però, ja coneixes la seva tècnica: no són predadors, ni són selectius.

Durant un temps vaig mantenir uns "gordos" en un tanc de 100 l.
Hi havia una zona molt atapeïda de Vallisneria i allà no entraven. Les cherry criaven bé ...

... i desprès passava de tot: part se les menjaven, part saltaven ... Big Grin

Amb peixos adults no hi ha problema amb els goldfish (crec que ja ho saps). Només un peix atontinat acabarà dintre la boca del goldy.

I aquest és (crec jo) l'únic problema de criar coses juntament amb ells, que els alevins tenen una fase que van molt atontinants.

Havent-hi una zona de protecció i vetllant per aquesta primera fase de l'aleví, crec que qualsevol sp. que aguanti els Cº és viable.

---

Respecte de lo altre que he remarcat, m'agradaria accedir a les fonts d'informació:

Inhibeixen la reproducció per falta d'espai?
Què se suposa que fa la rafia?
Rafia o Raphia?

Salutacions Confusedmiley2:
Hola
Que s'ho menjen tot vol dir que s'ho fiquen tot a la boca. Corys, peixos, etc...

Els golds segreguen una substancia que fa que creixin menys i que no tinguin ganes de perseguir-se.
Per aixo, es una rao mes pels canvis d'aigua. Hi ha literatura sobre el tema, pero crec que res clar.

Mai s'han menjat un neon o un medaka, pero es habitual que es fiquin una cory, lo qual crea un problema greu.
Mai he vist tira endavant una posta de pomes en l'estanc, perque quan cauen a l'aigua son historia, pero si trec la posta surten quasi tots.
Curiosament en els filtres d,aquari si es poden tribar cargols, que aspirats pel filtre creixen dintra.
Jo els hecarrivat a treure mes grans que una canica.
bona nit
*250 L, Malawi

La rafia es com una escombra de palla, ma o menos, en els que els peixos "s'introdueixen" i posan els ous (com si els estimules o ells veiesin que es un bon lloc). El mascle fa el mateix.
Despres s'agafa el pom i es posa en unaltre lloc.
I mentrestant als demes se'ls dificulta arrivari.
Aixi ho feien els criadors que vaig veure i visitar al Peru.

Per cert vaig dient rafia i crec que es correcta, pero ara hem feu dubtar.
*250 L, Malawi

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  comprar killis alberto30 4 6.328 02-05-2014, 04:24
Último mensaje: alberto30
  Nuevo en los killis ferbb 3 5.399 21-11-2013, 05:33
Último mensaje: ferbb
  Les meves instal·lacions de killis. MIJABA 7 7.029 28-03-2012, 02:01
Último mensaje: MIJABA
  Què portarem al BAM - Killis MIJABA 12 10.880 30-09-2011, 23:49
Último mensaje: karavanseray
  BAM = Killis ? Jaume71 22 20.266 31-07-2011, 18:58
Último mensaje: tofol
  Ajudant a neixer killis Pere Sastre 1 3.068 21-06-2011, 21:59
Último mensaje: albertus
  Aphanius iberus a la convencio italiana de killis Pere Sastre 4 5.382 31-05-2011, 11:36
Último mensaje: Pere Sastre
  Oferta de killis en ELKILLICLUB Pere Sastre 0 2.367 19-04-2011, 10:57
  Convencions de Killis Pere Sastre 0 2.388 17-04-2011, 19:01
  Video de killis ANB001 3 4.192 11-04-2011, 19:57
Último mensaje: Salvador Borràs

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 2 invitado(s)