Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Punt blanc...
Hola,

Només informo que he après una bona lliçó.

Dijous passat vaig detectar que alguns dels peixos del aquari amazònic de 40l tenien punt blanc. Jo mai n'havia tingut i vaig pensar que me'n podria ocupar aquest dilluns quan tornés del cap de setmana, ja que havia entés que no era una malaltia molt greu.

Doncs be, ahir a la nit quan vaig arribar estava TOT mort...els 8 cardenals que fins ara havien estat perfectes, 1 ramirezi i l'altre estava en coma pràcticament. L'únic que s'ha salvat són els dos ottocinclus que semblen immunes a aquesta malaltia ja que no presenten cap punt al seu cos.

Així doncs, he procedit a fer un canvi d'aigua del 50% i avui faré un 50% més. He llegit que el punt blanc desapareix en pocs dies si no troba peixos on agafar-se. Suposo que la setmana que ve ja podré fer alguna compra...

Salut...
Ostres
Quina mala sort.

Mano de snto es pujar la temperatura fins als 30 graus. El punt blanc no soporta aquesta temepratura.
I si ho trobes, esha2000, de exit, oa lgo aixi, es un producte ddel tot natural, d'ampli aspecte i diuen que va molt be, al ser natural.
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
Mai he cregut en el que diuen de que el punt blanc desapareix...el paràsit té diferents estadis vitals, uns totalment depenents de l'hoste (peix) i d'altres que no. La clau és tindre els peixos correctament (imagino que en el teu cas ja es compleix) i si veus que es posen malalts medicar com abans millor!

2365, no coneixia aquest medicament...Si algún dia el trobo el compraré per provar-lo.
2365 Gracies pel consell. Pujaré ala temperatura a 30º un parell de dies.

Albertus, els peixos els tenia genial. El punt blanc em va sortir al cap de 2 dies d'afegir un parell de cardenals més als 6 que ja tenia. Suposo que ja venien infectats de la botiga.

Gracies a tots.
No crec que vinguin infectats.
Simplement es facil que quan poses peixos nous, et passi.
O que simplement la palmin, els nous o els vells.
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
io tb pujo a 30 graus tres o quatre dias quan veig punt blanc.

Si no tens invertebrats... tenir una mica de coure a ma... es mano de santo XD

un parell o tres de cullerades soperas de sal tb arreglen forsa coses de vegades...

Lamento la debacle :C
El tema del punt blanc, punto blanco, ichthyo, Ichthyophthirius multifiliis, és un dels més recurrents al món de l'aquarisme.

En aquest mateix foro se n'ha parlat amplament, per exemple en aquests 2 fils

http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...punt+blanc

http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...punt+blanc

i Internet va ple

http://es.wikipedia.org/wiki/Ichthyophth...ultifiliis

D'aquest bitxo se'n sap tot lo que s'ha de saber, o com a mínim tot lo que la nostre afició necesita saber.

Anar a les palpentes quan no tenim més remei ... doncs au !!!

Amb aquest bitxo, un cop el tenim a dintre ... precisió i disciplina = erradicació 100% = val la pena.

No estic d'acord, no està demostrat (que jo sàpiga), i no ho crec que l'ich aparegui per l'article 28.

Ni fase latent ..., ni peixos portadors immunes ..., ni ostres beneïdes.

Sempre sentim a parlar amb les noves incorporacions (que malauradament s'han fet sense quarentena)

Quan un tanc s'ha forçat apareixen ciano, nitrits, afeccions bacterianes, micótiques ... però si al tanc no hi havia Ich, continua sense haber-hi.

Salutacioooooooonnnnsss.Confusedmiley2:
Gracies a tots!

Avui, a part de tenir la temperatura a 30ºC, he comprat un medicament que es diu costapur. Els ottos des de ahir que vaig veure que també estaven infectats així que no me la jugo. Espero que funcioni.
Marc Cisa escribió:Gracies a tots!

Avui, a part de tenir la temperatura a 30ºC, he comprat un medicament que es diu costapur. Els ottos des de ahir que vaig veure que també estaven infectats així que no me la jugo. Espero que funcioni.

Hola,

jo amb aquest medicament vaig curar a 3 goldfish que tenia pels nens fa un parell d'anys o més. Ara ja no faig aquestes coses (tenir 3 goldfish en un 30L) Big Grin

Els bitxos es van curar y, com van começar a crèixer (i jo a aprendre), els vam passar a una bassa ben gran d'uns coneguts dels meus pares, que déu n'hi do la de bitxos que tenia. Jo crec que no tothom els hi demanava permís per deixar els carassius....
El principio activo del Costapur es Oxalato de Verde Malaquita.

Eficacia contrastada.

No estoy seguro que te vaya a respetar la flora bacteriana del filtro.

Asegúrate que absolutamente todo lo que haya estado expuesto recibe lo suyo: o costapur, o aislamiento durante 10 días con temperatura alta.

Saludos Confusedmiley2:

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  PUNT BLANC marbelis 1 2.249 12-12-2017, 21:36
Último mensaje: fcolours
  Punt blanc Aviam 7 7.535 29-11-2014, 10:46
Último mensaje: manutremo
  punt blanc marquilles 13 11.302 26-04-2014, 00:14
Último mensaje: marquilles
  punt blanc gem.b 13 11.086 13-12-2012, 14:44
Último mensaje: ismacarv
  Punt Blanc hector28bcn 10 9.881 24-06-2011, 19:35
Último mensaje: karavanseray
  Tel blanc Astu 9 8.245 05-05-2010, 20:09
Último mensaje: Pere Sastre
  Es punt blanc, o.................. Mons 0 2.124 04-03-2009, 00:17
Último mensaje: Mons
  punt blanc Damaris3 10 10.156 18-02-2009, 09:29
Último mensaje: Damaris3
  Punt blanc... que s'ha convertit en NEGRE... calatrons 1 2.946 14-02-2008, 01:36
Último mensaje: albertus
  Ull blanc < platty > jvinast 10 9.522 28-03-2007, 08:26
Último mensaje: Marcos Flores

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)