Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Començo en aquest món apasionant
Bona nit!! Començo presentant-me!! el meu nom es David i aquesta tarde me decidit a formar part d'aquest món. Aquesta tarde he comprat un aquari de uns 40 litres, un filtre fm-120 i un mini pl light de 13W, sorra, uns 3 kilos de roca viva i un bidó d'aigua salada. Estic sense treball i es aixo a lo únic que puc aspirar de moment... i es el que m'ha recomanat a acuapasion ^^.

La meva intenció es tindre un aquari marí amb nomes coral i potser més endavant afegir algun peixet.

Acabo d'Instal·lar-ho tot i deixaré que cicle sol durant unes 3 setmanes (aixo es el que m'han recomanat). De moment no e engegat el filtre pq l'aigua està encara remoguda.... nose si no passa res o millor l'encenc demà...

Se que aixo comparat amb el que disposeu vosaltres és una kk però tinc posada forces il·lusions!

Seguiré llegint tots els missatges per empaparme be de tot!

Espero si algú em pot donar suggerències de que es el q tinc q fer... que em diríeu q poses... o demès pugueu perdre uns minutets per poder-me guiar i ajudar! ^^

Moltes gracies si algú ha llegit el meu post!!Confusedmiley4:
Hola David, benvingut!!!

Jo soc recent arribat, et puc ajudar poc amb el tema de materials i instalacions.

A viam si et passes un dimecres i en parlem!! Que per aquí hi ha gent que en sap molt.

A viam si ens poses unes fotos per veure com t'ho has muntat!

Si vols posa una mica de perlon al filtre i posa'l en marxa, aixi aclarira tota l'aigua. Imagino que el dia de dema el filtre servirà unicament per moure l'aigua?

Podries mirarte per a mes endavant una bomba de moviment Koralia Nano que son petitetes i no massa cares per a aquests tipus d'acuari.

Preguntes:

- Has posat sorra viva?
- Tota la roca es viva?
- Adites o aditaras alguna bacteria adicional?
Salutacions,

MIJABA.
Bon dia MIJABA!!

Gracies per la resposta! Intentaré passar-me aquest dimecres a veure als experts =P

Doncs crec q el filtre només servira pel q tu dius i la idea d'una bomba de moviment crec q serà bona idea afegir-la.

T'adjunto dues fotografies de com a quedat el aquari i la sorra que he incorporat. De moment l'aigua no esta del tota clara ^^ i encara u estarà menys pq vui canviar la roca de lloc.

Tota la roca es viva... hi han uns 3 o 4 kilos... i segons m'han informat no cal aditar bacterià... m'han dit que ciclarà sol. Pel que e pogut comprovar i es veu a la fotografía ja hi ha petits habitants al aquari ^^

Archivos adjuntos
.jpg   DSC_1150.jpg (Tamaño: 88,44 KB / Descargas: 40)
.jpg   DSC_1151.jpg (Tamaño: 94,49 KB / Descargas: 34)
.jpg   DSC_1152.jpg (Tamaño: 104,53 KB / Descargas: 36)
Em sorgeixen dubtes!

Necessito un skimmer?
Necessito un calentador?
Posarieu bacteri?
Ara mateix no necessites calentador sempre que l'aigua en mantingui al voltant d'uns 25ºC però no baixi mai de 24 ni puji de 27.

Sobre lo del skimmer, jo de tu, si no et vols fer pols fent canvis d'aigua quasi cada setmana posaría un skimmer, ara no recordo el nom del model que tinc al cap, a veure si l'ANB001 es passa i el diu (ell en té un).
he vist un que es diu nano skim... pot ser aquest?
Sense skimmer tinc q canviar l'aigua de la peixera cada setmana... (1/3 de la capacitat) i si tingues skimmer cada cuan tindria q fer-ho? Saps si fa molt soroll?

Gràcies!!!Smile
Hola company.

Jo, personalment, posaría skimmer.

I sump ja seria la clau, perque posaríes alla el calentador, el skimmer, etc... i treus trastets de dins de l'aquari, i a sobre pots posar un skimmer més gros, i probablement més barat que un de "motxilla" o intern...

D'altra banda, nose a casa teva, pero a casa meva a l'hivern em cal el calentador. Algunes nits fredes ho requereixen.

I finalment, jo personalment adito les bacteries de Zeobak. No hi crec gaire en aquestes coses, però per 10 euros aprox. que valia el pot, doncs mira, li ho tiro una gota al dia a la peixera i no m'hi preocupo.
Salutacions,

MIJABA.
stasky222 escribió:he vist un que es diu nano skim... pot ser aquest?
Sense skimmer tinc q canviar l'aigua de la peixera cada setmana... (1/3 de la capacitat) i si tingues skimmer cada cuan tindria q fer-ho? Saps si fa molt soroll?

Gràcies!!!Smile

Tots els skimmer fan soroll, qui et digui el contrari menteix. Uns són més silenciosos que d'altres però tots fan soroll.

En cas de tindre skimmer jo faria canvis d'un cop a mes...uns 10-15 litres.
Hola David,

Primer de tot benvingut a la teva nova casa. Com ha dit en mijaba aquí hi ha gent que portà molts anys en aquest món del marí i segur que et resolen els dubtes que et vagin sorgin.

Sobre els temes que has obert, jo et recomano posar un skimmer. Si no pots posar un minisump, et recomano un skimmer de motxilla, ja que un intern et treurà uns litres d'aigua preciosos.

Per cert, el filtre que has posat et servirà també per si has de posar alguna resina, carbó o el que necessitis temporalment.

Be, ja no et dono mes la brasa. Benvingut de nou i si necessites res, ja saps on estem tots.

Miquel.
Tropical 200L (nou)
5 escalars, 3 ancistrus, 1 ramirezzi i 5/6 puntius titteya... echinodorus bleheri, anubias, cryptocoryne parva, vallisnera gigantea (espectacular), altres plantes que hem anat posant

Aquaris petits
Un parell d'urnes amb dos Betta femella

En projecte... Africà/Discus 160L + 90L sump
Nou projecte complet... estiu 2015 ciclant

Actualitzat 22-Juny-2015
Hola Stasky

Benvingut al forum !

L`skimmer que diu l`Albertus crec q es el Nac QQ

Tira de vici i aniria la mar de be per un 40 litres.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Qui No sap de qui és aquest aquari? Salvador Borràs 2 1.447 30-07-2013, 21:29
Último mensaje: MIJABA

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)