Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

F. amieti
Bones!

He estat força temps apartat del fòrum últimament. Torno amb una mala noticia. De la parella de F. amieti "Sud Sanaga", la femella va morir de la forma més estúpida que m'ha passat mai. Al aixecar la tapa per alimentar-los, es va aixecar el filtre d'esponja amb la seva peana que l'aguanta al fons. Doncs al tornar a tancar la tapa no em vaig donar conta que la femella va quedar aixafada sota la peana. No es que sigui 100% culpa meva... Bé si que ho és, però encara no entenc com va ser tant ... de quedar-se allà sota. Total que va morir aixafada i jo em vaig adonar el dia següent.

És una llàstima per que tot just començaven a posar els primers ous, tot i que degut a la meva manca d'experiència, van acabar tots amb fongs.

El mascle segueix en molt bon estat de salut i ha crescut molt.

Per acabar només m'agradaria dir que si algú té una femella i la vulgui vendre que m'ho digui. Ara ja he aprés la lliçó i no em tornarà a passar res semblant.

Salut a tothom!
Collons, i havies de ser tan explícit? :eek:

Tranquil que ja et portaré una altra. Confusedmiley2:

Els primers ous que posa una parella acostumen a ser infertils. Per a assegurar-te els has de posar en aigua de turba, o blau de metilè, o en turba humida.

Aquesta tardor tindras alevins. Confusedmiley2:

Salutacions
Certifico que estos killis son saltadores natos.

El macho que me cedistes, el primer dia ya dio un salto mortal al vacio en el momento de introducirlo en la urna, sin aparentes daños fisicos.

Otro dia, al desplazar la tapa para alimentarlos, saltó hacia mi y cayo de nuevo al suelo.

En cuanto a los huevos; recogí 5 ó 6 de la mopa; los puse en un bote con agua osmosis y un poso de musgo, pero le ha salido hongos. Probaré lo del agua de turba.

Saludos
Hola nois!

Efectivament, els killis son molt i molt saltadors. A mi m'han donat més d'un i més de dos disgustos...

D'altre banda, el que millos resultats dona a l'hora de que els ous no fonguegin son mantenir-los en turba húmida. Incubar-los en aigua solen agafar fongs.

Així doncs, en un petit recipient hermètic els posem sobre turba humida i llestos. Depén la temperatura s'accelera el proces d'incubació o s'alenteix. Jo els deixo sobre l'aquari, per tant sobre els 25ºC i als 15-18 dies ja els remullo i solen sortir els alevins.

Un cop mullats els ous ja no els retiro encara que no surten, perqué tardaran 2 dies, o 10 pero acabaran sortint...

Quina llástima lo de la femella...
Salutacions,

MIJABA.
Una altre pregunta és: On trobo turba..??
Hola Marc.

A grow shops i a gardens en venen, però...

L'has de demanar sense aditius ni adobs, solament torba rossa 100%.
Salutacions,

MIJABA.
No ho sé, però és posible que la turba de les botigues de cultiu de marihuana sigui una mica més cara del compte.

A Jardiland tenien fins fa poc sacs de 50 l a 8 euros.

Marc: els fongs que afecten els ous de quilis no creixen en ambients àcids. Turba o aigua de turba, tant és. Fins i tot és posible que amb unes gotes de vinagre tambè funcioni (algún dia ho provaré)

El cas és inhibir la proliferació de fongs: els fèrtils tiraran endavant, els no_fèrtils es posaran blancs. Pero sense fongs Big Grin

Fa uns mesos vaig posar uns ous en una dissolució de Blau de Metilè, i allà van eclosionar i han tirat endavant sense problemes.

Em feia por el canvi d'un medi molt àcid a la seva futura aigua permanent (neutra en el meu cas).

Amb el Blau no hi ha aquest problema. Encara que és posible que els alevins tinguin una resistència especial als canvis de Ph. He canviat alevins que havien estat al menys 24 h en aigua de turba, a aigua neutra sense que sembli afectar-los.

Salutacions
OK! Moltes gracies!
Cita:En cuanto a los huevos; recogí 5 ó 6 de la mopa
HOla
Poneis mopa paraque se agarren los huevos, no??? Lo he leido en alguna parte.
yo quiero poner rafia para mis golds, que els encanta para hacer puestas, pero podria intentarlo con la mopa.
que tipo de mopa es???
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
Que em corregeixin els experts si fico la pota, però em sembla que el terme "mopa" es refereix en genèric a l'artilugi que es posa per a que posin els ous els kilis, independentment del material utilitzat, que si no m'equivoco sol ser "llana" (incloent llana sintètica)

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)