Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fotografies de l'estany
Como siempre que se presenta la ocasión, no desperdiciaré la presente para romper una lanza en favor de la noble y muy antigua afición al mantenimiento del Carassius auratus, posiblemente el pez más antiguo de nuestra afición.

Hay plantas como el cañizo, la enea, o el papiro que menciona 2365, que emergen muy bien desde 40 ó 50 cm, son de crecimiento rápido, y redondean muy bien estéticamente. Lo que no sé es que tal respetarán las carpas el sistema radicular y los brotes jóbvenes. Tengo preparados en un cubo unos paraguitas (que deben ser de la familia de los papiros). Cuando los meta, ya contaré.

A ver si le hago un pequeño bóbil_vídeo a mis cometas.

Saludos
Tienes cometas??? Caray, pensaba que yo era el único bicho raro, jeje.
Si quiesieras alguno mas, no dudes en decirmelo. TEngo demasiados naranjas, por si te faltan (jeje) de ese color.

Saludos
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
Hola Jordi.

Bona idea lo de posar plantes dins. Però com comento, haig de replantejar una mica la situació dels tests, i llavors procediré a posar alguna planteta. Però segurament al passar l'hivern, que sino petarà, que al poble fa molta rasca...

Tofol, esperem el teu material audiovisual Big GrinBig GrinBig Grin
Salutacions,

MIJABA.
I necesites uns tests per linterior no gaire fons, pel que ocuparan poc. Amb tres dits de sorra tens mes que suficient.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
2365 escribió:I necesites uns tests per linterior no gaire fons, pel que ocuparan poc. Amb tres dits de sorra tens mes que suficient.

Vaig posar 25kg de sorra de sílex, que no puja més de un dit de sorra a tota la superficie, per donar una mica de lluminositat al estany i veure els peixos. Ara bé, amb l'aigua verda se n'ha anat tot en orris...

Tenia intenció també de posar alguna roca de rocalla al fons, de fet, per posar-hi testos o plantetes. Qué n'opines?
Salutacions,

MIJABA.
Crec que es un error posar el silex en un estany.
Els gordos son uns guarros. A mes a mes, la pols, sorra, bruticia de la terrasa, anirà en part a l'estanc. I ells ho remouen tot.
Com ho sifonarás ??? Perque no queda tu tia de fer-ho. Snse sorra o grava, la porqueria o es queda concentrada en un lloc per la força de la sortida de l'aigua (despres na xurrupadeta amb manguera i ja està) o al remoure's, acaba essnet absorbida pel filtre.
I tmabe conta que la grava te tots els numeros de que es vagi tenyin de verdin, al mateix que les paredss de l'estanc.
Ara, si et va be, es molt mes maco i millor pels bitxos, pero sempre que la mantinguis neta.

Un dit de silex es poc per les palntes. S'agarren poc i els gordos les desplantaran. Podries fer com unes terrassetes on el silex pugi fins tres dits. Ni sustracte nutritiu ni histories, silex i prou.
I on possis macetes o terrasses, han de quedar ben tupides si es pot, perque els gordos tiraran la sorra pel resta del estanc.

Lo de les pedres, queda maco. Jo en tenia, però agafaven el verdin i es cubrien com d'una pelicula relliscosa-fangosa. Les vaig treure. Pero això a cada aquari es una historia diferenta.

L'experiencia meva amb l'estanc de 1.100 L. Si lo de la neteja no ho controles, es torna un malson. Netejar filtres per tants litres, el fondo del estanc, etc... Quan mes fàcil millor.
Jo, fins que no vaig optar per posar un filtre de piscina, que es autolavable, cada vegada que tenia que rentar perlons, esponges i demes, hem posava a plorar.
I per suposat, a aquestes coses no hi ha ni un voluntari a casa per ajudar.

APa.
*250 L, Malawi

De moment no vull més carpes.

Cada cop que hi ha Fira al poble, a la setmana següent creix la meva dotació. No sé quina deu ser la paradeta que els dona (als nens) de premi "el peixet" i clar ...

... els pares i mares, aguanten una setmana. A la setmana, la meitat els tinc aquí, i l'altra meitat a l'estany del poble. Big Grin

Lo que sí m'agradaria saber és quin peix fa la feina d'un Ancistrus però a la nostra temperatura. Els Ancistrus es treballen molt bé totes les superfícies amples però, dubto molt que aguantin l'hivern a l'intemperie. Però té que haver algún bitxo que ompli aquest nínxol a aigues de clima temperat, no?

Salutacions
Beaufortia.
Salutacions,

MIJABA.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Tanganyika 100L - Fotografíes Actualitzades MIJABA 1 1.827 29-11-2010, 06:34
Último mensaje: Pavel
  Fotografíes Tanganyika MIJABA 11 6.132 06-06-2010, 23:44
Último mensaje: MIJABA
  Estany amb carpes floreta 2 2.093 30-11-2004, 18:24
Último mensaje: Josep Triginer
  Peixos que es poden ficar a un estany Francesc V. 0 1.525 07-11-2004, 23:35
Último mensaje: Francesc V.

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)