Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dubtes ph i Co2
Hola!

sóc nou en aquest món de l'aquofília i tinc dubtes sobre el ph, kh, gh i co2... actualment tinc a l'aquari un ph de 8, kh de 4 i gh 7. També tinc l'ampolla de Co2 i una iluminació amb dos t5 de 24w cadascú, l'aquari té 60l.

Segons he estat llegint, amb aquests parámetres, el Co2 que li posso no es suficient... interpreto en la taula de Co2 que hauría de tindre un Ph 7 perquè l'aportació de Co2 sigui eficaç... es cert? i si és així, com baixo aquest Ph?

Gràcies!
El pH està estretament relacionat amb la duresa de carbonats, el KH, que a més tambe condiciona la disolució del CO2 i la baixada de pH que això suposa. Quan l'aigua és massa dura (kh elevat), el pH tendeix a pujar i el CO2 no és cappaç dVacidificar l'aigua. Tot i que el KH que tens no es excessiu, potser et convindria baixar-lo fins a un valkor de 3, i llavors, amb el CO2 et baixaria el pH.

Per baixar el KH el millor es diluir mes l'aigua amb osmosi. De totes maneres la duresa general GH la tens prou baixa i això em fa sospitar que possiblement tens algun element que t'està pujant la duresa i el pH de forma anòmala. Es mol típic en utilitzar grava nova; tot i que te l'hagin venut com a no calcària, la pols inicial sol fer pujar la duresa i el pH. Amb canvis d'aigua abundants i freqüents ho solucionaries ràpid.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Dubtes tanganika Enrik 3 2.447 26-01-2017, 18:33
Último mensaje: Enrik
  Em presento i dubtes sobre aquari amazonic nator 12 7.302 24-03-2015, 23:15
Último mensaje: lampibcn
  Dubtes Procediment Ciano Killer xaviergiralt 7 3.728 28-08-2013, 20:06
Último mensaje: xaviergiralt
  Nou aquari 110 l, dubtes aigua Barcelona Gould 21 10.344 06-11-2011, 21:11
Último mensaje: ANB001
  Dubtes.... Ferry 1 1.750 29-04-2007, 22:26
Último mensaje: albertus

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)