Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CSI aquariofilabcn
Hola Nois,

Porto un cas pel CSI Big Grin, tinc un aquari de 120 litres amb Ceratophyllum, que creixia força. De fer, ahir vaig estar afegint esqueixos a altres aquaris. Avui al tornar a casa, he trobat tota la planta que ocupaba tot el aquari completament desfeta, no m'ho podía creure.

La planta sé que no tira amb dureses baixes, pero es increible de que canviï tant d'un dia per l'altre. Les uniques coses que vaig fer va ser:

1- Vaig afegir aigua d'osmosi per reomplir el aquari ( uns 5 litres sobre 120).
2- Vaig posar un tronc amb molse sobre el tirant de vidre que aquari de tal manera que estigues mollat per les bores per mantindre'l humit.
3- Tenia una llum de leds ( per tant alimentat en contínua) que per accident va contactar el aigua i va estar uns segons dintre del aigua fent una mica d'electrolisi Sad.

La resta de plantes i peixos estan perfectes, crec que es estrany un canvi tant sobtat en una planta tan forta i adaptada.

Ja direu el que penseu.

Fins aviat

Salva
Quien mira CSI si puedes mirar Salvame...
Solamente espero que el causante no sea el punto n•2.Big Grin
Seguro que no hay nada mas que se te escapa??
Saludos:

[SIGPIC][/SIGPIC]
Colapse per esgotament d'un nutrient, posiblement el ferro.

És la meva teoria sobre el colapse de l'aigua verda.

Quan fa que no poses aigua de l'aixeta?
La resta de plantes tenen arrels?
Hola,

la resta de plantes estan bé; la sorpresa es que ha pasat en menys de 24 hores, he flipat perque es com un blanquejament d'una acropora :eek:.

Potser per una baixada de pH o duressa, però tan ràpid... Ferro no crec perque fa poc vaig posar Ferrogan. Potser l'aigua d'osmosi, el tronc i l'electrolisi combinats han fulminat el Ceratophyllum.

Be seguiré donant voltes...

Fins aviat,

Salva
Salva, des de la meva ignorància completa...

No serà que el tronc hagi deixat anar alguna "substància" perjudicial per la planta o un fong o quelcom similar que hagi fet que al podar-la (i possiblement debilitar-la), hagi provocat aquest fet ¿?

Salutacions.

PD: en qualsevol cas, és força estrany... com bé dius... sembla un RTN en planta!!!! Big GrinBig GrinBig Grin
Tropical 200L (nou)
5 escalars, 3 ancistrus, 1 ramirezzi i 5/6 puntius titteya... echinodorus bleheri, anubias, cryptocoryne parva, vallisnera gigantea (espectacular), altres plantes que hem anat posant

Aquaris petits
Un parell d'urnes amb dos Betta femella

En projecte... Africà/Discus 160L + 90L sump
Nou projecte complet... estiu 2015 ciclant

Actualitzat 22-Juny-2015
És certament molt extrany. Un canvi tant brusc d'un dia per l'altre difícilment serà causat per falta de nutrients ja que seria una cosa més gradual i també afectaria poc o molt a la resta de plantes.

Un canvi de 5 litres d'osmosi sobre 120 litres tampoc sembla que hagi d'afectar els paràmetres. A no ser que les aigües siguin extremadament toves, llavors podriem estar parlant d'una fluctuació sobtada de pH per ausència de tampó. Per la mateixa raó la introducció d'un tronc tampoc no hauria de poder deixar anar una concentració tan elevada de cap substància de forma tant ràpida, a no ser que l'aigua sigui realment molt tova (llavors en ausència de tampó els àcids de la fusta podrien fer caure el pH sobtadament)

Jo crec que en aquest cas tot apunta a la caiguda dels LEDs dins l'aigua, i en aquest cas podria ser que el coure dels cables s'hagués dissolt a l'aigua. Recordo que una vegada vaig tractar elodea amb sulfat de coure per matar possibles cargols, i em vaig passar de dosi i se'm va pelar tota com descrius tu amb el ceratophilium. Hi tens invertebrats? el coure afectaria també molt ràpidament cargols i gambes

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)