Temas: 173
Likes Given: 0
Registro en: Nov 2005
Hola a tots.
Com alguns sabeu mantinc un 230 litres desde fa 6 anys. Fa poc un patògen desconegut ha començat a matar els meus LPS i tous com si res. Després de pensar molt he decidit fer un reset de tot l'aquari.
El procediment serà matar tota la roca amb lleixiu, montar i ciclar durant dos mesos afegint bacteria i un parell de kg de roca viva a part de tota la que tinc.
Per qui no ho sàpiga el meu aquari funciona sense skimmer, cosa que em fa no postejar a molts foros on la gent sem pot tirar al coll. Ho aconsegueixo mantenint una població de peixos reduïda (no tant com m'agradaria), canvis d'aigua i un filtre de zeolita.
Pròximament aniré penjant fotos del procediment...
•
No es diu entacmea, es diu invertebrat que no deixa de moure's per l'aquari...
•
Temas: 59
Registro en: Oct 2007
Un poco heavy no??.
Cuándo dices patógeno, ¿a qué te refieres?. virus, parásito.
Si supuestamente ese patógeno habita en la roca viva, ¿Cómo lo vas a eliminar de la roca donde se anclan tus corales?. De nada te valdrá eliminarlo de la roca viva y no hacerlo de las rocas (por pequeñas que sean) donde tienes tus corales.
¿No hay ningún medicamento que te pueda ayudar a resolver tu problema?. A mi me da que así no lo solucionas.
" Envejecer sentado al piano de algún club, conservar ese brillo salvaje en los ojos..." ( Rock suave. Loquillo)
•
Temas: 137
Registro en: Dec 2010
Supongo que cortara el coral a ras de piedra..... Si le quedan corales....
•
Buenas. Me quedo con algún LPS por lo que no me quedo con nada de roca. previamente haré un baño de lugol a alta concentración.
Y cuando hablo de patógeno me refiero a un patógeno de tipo bacteriano supuestamente.
Un saludo.
•
Temas: 59
Registro en: Oct 2007
Pues si crees que es bacteriano yo probaría antes con algún antibiótico tipo Cloranfenicol (este sé que no afecta a anémonas) o Kanamycin, Neomycin sulfate, tetraciclina (Estos no los he probado pero funcionan contra bacterias gram + y - y se usan para corales.).
Lo de meter lejía es cargarte todo, la roca se te quedará blanca, no sé si es una buena alternativa.
" Envejecer sentado al piano de algún club, conservar ese brillo salvaje en los ojos..." ( Rock suave. Loquillo)
•
Hola Jordi.
En quant als LPS hi han que estan perfectes com una Scolymia, en canvi d'altres han perdut ja el teixit fent poc a poc ratlles de pèrdua que segueixen les costelles. Els tous es tanquen i van anant-se poc a poc com tu dius.
I de SPS només tinc Pavona cactus, i un tros de montipora plat.
D'entrada full fer un projecte amb panels de roca als laterals, com l'aquari d'en Nestor a Coral reef, mataries la roca en tota la seva plenitud? La veritat...vaig una mica desesperat pel tema. He perdut el 90% dels coralls.
•