Hem afegit un sistema de "M'agrada" al fòrum. Així podrem dir si ens agraden les entrades que facin els companys / Hemos añadido un sistema de "Me gusta" en los foros. De esta manera podremos decir si nos gustan las entradas de los foreros.

Hem desactivat per uns dies la secció de Patrocinadors, som renovant els contractes de col·laboració de l'any vinent / Hemos desactivado por unos días la sección de Patrocinadores, estamos renovando los contratos de colaboración del año que viene.

{myadvertisements[zone_1]}
Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Reset del meu aquari marí
Hola a tots.

Com alguns sabeu mantinc un 230 litres desde fa 6 anys. Fa poc un patògen desconegut ha començat a matar els meus LPS i tous com si res. Després de pensar molt he decidit fer un reset de tot l'aquari.

El procediment serà matar tota la roca amb lleixiu, montar i ciclar durant dos mesos afegint bacteria i un parell de kg de roca viva a part de tota la que tinc.

Per qui no ho sàpiga el meu aquari funciona sense skimmer, cosa que em fa no postejar a molts foros on la gent sem pot tirar al coll. Ho aconsegueixo mantenint una població de peixos reduïda (no tant com m'agradaria), canvis d'aigua i un filtre de zeolita.

Pròximament aniré penjant fotos del procediment...
Responder
{myadvertisements[zone_3]}
Recorda treure els bitxus (sobre tot l'entacmamea) abans de tirar lleixiu.
Big GrinBig GrinBig Grin
Responder
No es diu entacmea, es diu invertebrat que no deixa de moure's per l'aquari...
Responder
Un poco heavy no??.
Cuándo dices patógeno, ¿a qué te refieres?. virus, parásito.
Si supuestamente ese patógeno habita en la roca viva, ¿Cómo lo vas a eliminar de la roca donde se anclan tus corales?. De nada te valdrá eliminarlo de la roca viva y no hacerlo de las rocas (por pequeñas que sean) donde tienes tus corales.Cool

¿No hay ningún medicamento que te pueda ayudar a resolver tu problema?. A mi me da que así no lo solucionas.
" Envejecer sentado al piano de algún club, conservar ese brillo salvaje en los ojos..." ( Rock suave. Loquillo)
Responder
Supongo que cortara el coral a ras de piedra..... Si le quedan corales....
Responder
Buenas. Me quedo con algún LPS por lo que no me quedo con nada de roca. previamente haré un baño de lugol a alta concentración.

Y cuando hablo de patógeno me refiero a un patógeno de tipo bacteriano supuestamente.

Un saludo.
Responder
Pues si crees que es bacteriano yo probaría antes con algún antibiótico tipo Cloranfenicol (este sé que no afecta a anémonas) o Kanamycin, Neomycin sulfate, tetraciclina (Estos no los he probado pero funcionan contra bacterias gram + y - y se usan para corales.).

Lo de meter lejía es cargarte todo, la roca se te quedará blanca, no sé si es una buena alternativa.
" Envejecer sentado al piano de algún club, conservar ese brillo salvaje en los ojos..." ( Rock suave. Loquillo)
Responder
quino69 escribió:Pues si crees que es bacteriano yo probaría antes con algún antibiótico tipo Cloranfenicol (este sé que no afecta a anémonas) o Kanamycin, Neomycin sulfate, tetraciclina (Estos no los he probado pero funcionan contra bacterias gram + y - y se usan para corales.).

Lo de meter lejía es cargarte todo, la roca se te quedará blanca, no sé si es una buena alternativa.

Me lo quiero cargar todo por el hecho de que todo está en la roca en parte. Un antibiótico no solo matará las bacterias patógenas, también acabará con el resto de bacterias seguramente.

A parte, quiere darle un nuevo aire al asunto. Big Grin
Responder
Hola albertus!!

Perdona que em fiqui, però m'agradaria fer-te unes preguntetes:
1.- La pèrdua de teixit en els LPS, segueix un patró, o és a l'atzar? T'afecta tots els LPS per igual o alguns sembla que estiguin bé?
2.- En el tous, primer es tanquen des del primer moment i van desapareixent a poc a poc?
3.- Corall durs SPS en tens? encara que siguin montis?

He sentit a parlar d'un possible patògen d'aquest tipus, però crec personalment que és un desequilibri bacterià de l'aquari. Pel que sé, encara que es desmonti l'aquari i es netegi tot bé torna a sortir.

Jo primer si em permets donar-te un consell provària a afegir-li a l'aquari diferents cepes bacterianes, de diferents marques abans de desmuntar l'aquari i veure com evoluciona en un periode d'un mes, mes i mig.

Salutacions,
Jordi Smile
Responder
Hola Jordi.

En quant als LPS hi han que estan perfectes com una Scolymia, en canvi d'altres han perdut ja el teixit fent poc a poc ratlles de pèrdua que segueixen les costelles. Els tous es tanquen i van anant-se poc a poc com tu dius.

I de SPS només tinc Pavona cactus, i un tros de montipora plat.

D'entrada full fer un projecte amb panels de roca als laterals, com l'aquari d'en Nestor a Coral reef, mataries la roca en tota la seva plenitud? La veritat...vaig una mica desesperat pel tema. He perdut el 90% dels coralls.
Responder

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  L'acuari marí d'en Jordi novato 6 2.532 05-12-2017, 08:32
Último mensaje: novato
  Sal per fer aigua aquari mari jfauri 2 1.361 20-09-2015, 15:19
Último mensaje: jfauri
  El meu marí al juliol de 2013 Salvador Borràs 24 6.667 27-01-2014, 18:49
Último mensaje: mescolar
  Em presento, el meu mini-nano aquari! lupodove 37 10.170 04-10-2013, 00:04
Último mensaje: lupodove
  Qui No sap de qui és aquest aquari? Salvador Borràs 2 1.301 30-07-2013, 21:29
Último mensaje: MIJABA
  ajuda per montar el meu primer mari francesc 4 2.008 28-05-2013, 19:56
Último mensaje: mescolar
  L'aquari de Waki Salvador Borràs 3 1.703 14-03-2012, 17:56
Último mensaje: kelele
  The Opera-Reef (L'aquari de Venezzo i Viktor) Venezzo 42 13.986 29-12-2011, 23:59
Último mensaje: david29
  Al final el 250L será marí, coralls tous, i ja tinc el primer habitant!!! MIJABA 4 1.983 27-02-2011, 01:44
Último mensaje: Olivier
  ja tinc el nou aquari!!!! albertus 12 3.783 04-02-2007, 00:11
Último mensaje: albertus

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)
{myadvertisements[zone_2]}