Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Filtre Piscina
Buenas,
a ver si me dias ideas o carpetazos a un asunto que me lleva rondando. Mi gran problema con la aquariofilia es la limpieza de los filtros, supongo como casi todos.

en mi estanque de 1.100 L tengo un filtro de piscina, de arena de silice. Se lava cada semana, el solito y todo perfecto.

mi problema son los acuarios de BCN. Con el pequeño y dentro de casa no hay nada que hacer, pero quiero mirar de hacer algo parecido al estanque en mi 350 L de la terraza. Filtros tengo, pero es que limpiarlos es entrar en depresion.

Habia pensado un filtro de arena de unos 25 kg, quizas con menos carga (no se si existen de menor capacidad) y una bomba de acuario de unos 2-4.000 L. Cuando la bomba tiene que pasar el silice, baja mucho de rendimiento.

Una bomba de aucario por silenciosa y or consumo, claro esta. Lo que no se si será capaz de hacer la limpieza del silice con la presion que pueda hcer.

Como lo veis???
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
Hola Jordi,

Jo no et puc ajudar ja que no conec els filtres de sorra, només dir-te que em sobta que el teu problema sigui la neteja de filtres, jo crec que el gran "conyàs" dels aquaris són els canvis d'aigua, la resta o ocupa poc temps o es fa molt de tant en tant...

Salutacions,
Cada un te els seus "fantasmes".
els canvis d'aigua no son massa problema, sobretoto perque en el 350 L tinc un rellenador i un un bido.
Ara fa un any vaig comprar al Salvador un EHEIM de gran volum i, encara no l'he netejat. Qualsevol dia explota.

I tinc per netejar un eheim 3, que ja el vaig desconectar per que començaba a tenir perdues de lo brut que estaba.

I el del petit, qualsevolmonet també explota. Aquest cap de setmana vull popsar-m'hi.

com dic, cada un te els seus drames en aquesta afició.

Recordo el meu primer filtre de l'estanc. Un bido de 100 o 150 L tot ple de material filtrant. quan el netejaba inclus havia arrivat a plorar. KG i Kg de perlom, esponges, etc...netejant a cop de manguera, a l'hivern,... bufff un drama.
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
Ostres,

si hagués de netejar un filtre amb 100L de material filtrant em passaria com a tu :eek:

sort que els meus no passen de 6L Big Grin
El problema és que per netejar la merda, la merda ha de sortir a fora del filtre... si tens un desaigua accessible seria relativament fàcil fer un filtre amb autoneteja.

Seria qüestió de fer un filtre hermètic amb entrada de l'aigua bruta per la part inferior, de manera que la merda més gran quedés sedimentada abaix per gravetat. A la part de baix, a més, una sortida d'aigua controlada amb una electrovàlvula temporitzada. Cada x temps, s'obre la vàlvula una estoneta i provoca un rentat del filtre en contracorrent (de dalt a baix) que s'enduria la merda de sota el filtre al desaigua, eliminant-la així de l'aquari. Amb el sistema d'auto-omplir el nivell es recupera amb aigua neta.

De fet, això d'una aixeta a la part de baix sempre he pensat que hauria d'estar a tots els filtres. Només que fos una clau manual, aniria de conya per, de tant en tant, buidar uns quants litres de l'aquari i aconseguir una neteja raonable del filtre sense haver-lo d'obrir.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  perdua de aigua filtre profesional 2 lampibcn 7 34.795 30-03-2015, 23:12
Último mensaje: Salvador Borràs
  Filtre de Nitrats Ricard 7 3.199 04-09-2014, 15:48
Último mensaje: Ricard
  [CONSELL] -Filtre Sec-Humit Eheim 2229 Ricard 11 4.915 18-11-2013, 23:25
Último mensaje: junma
  Filtre amb làmpada UV integrada Ricard 14 5.094 13-11-2013, 10:32
Último mensaje: ismacarv
  Filtre per acondicionar aigua TRONERA 14 5.753 23-03-2013, 00:32
Último mensaje: TRONERA
  Reactor Co2 i sortida filtre extern tipus flauta. TRONERA 3 1.879 21-03-2013, 19:11
  Un dubte sobre aquestes claus de filtre 2365 14 5.229 17-03-2013, 16:07
Último mensaje: Miquel70
  Disoldre Co2 manguera sortida filtre. TRONERA 5 2.482 16-03-2013, 01:25
  Prefiltració del filtre. TRONERA 6 2.447 15-03-2013, 23:26
Último mensaje: ismacarv
  Eleccio filtre Eheim (Classic, Experience o Professionel III). TRONERA 9 3.187 28-01-2013, 02:29
Último mensaje: antonio_vila29

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)