Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Paràmetres: 16 GH, 8 PH. Relació peixos
Bona vesprada!

Per la aixeta de casa em surt una aigua amb es següents paràmetres: 18 Gh i 8 PH.

Podrieu dir-me quina relació de peixos podria mantindre.

Podrieu dir-me el tipus, si son de fons, part mitja o superfície?

Moltes gràcies companys!
Hola TRONERA i benvingut/da!!!

Tens una aigua especialment dura i alcalina.

Ens podries especificar quines mesures de tanc tens disponibles?

Així de bones, et podría proposar els poecílids centreamericans (Guppy, Endler, Molly, Xiphus...) o els Ciclids del Tanganyika, Malawi o Victoria.
Salutacions,

MIJABA.
Bona nit!

Gràcies per respondre. Sóc nou al foro. Em dic Jordi de Bcna ciutat. Un mes de tans aficionats a la aquariofilia que desde petit m´ha agradat i ara torno a reempendre el tema.

Ahir vaig estar a AQA Espai al taller de "quimica de l´aigua" i m´he animat a formar part del foro. Avia´m si un dia d´aquets em passo per la associació.

AL gra: Actualment encara no tinc l´equip. La idea seria un aquari al voltant de 300 l. (120x50x50) o algo similar. No tinc pressa, vull fer les coses poc a poc. No descarto comprar-ho de segona ma si surt la ocasió. Aquest aquari aniria al menjador amb un moble d´aquari. Tinc la opció de muntar algo mes petit i posar-ho sobre algún moble de casa però em tira mes la idea d´un aquari gran. Mes espectacular i ademés mes estable.
M´agraden molt les plantes així que el vull ben plantat, amb sistema de CO2 i bona iluminació. A poder ser destapat i la iluminària penjada o suspesa per poder treballar millor les plantes. Mes còmode i mes estètic penso.

M´agradaría molt un biòtop de l´amazones amb discos o escalars, corydores, cardenals... però si som realistes no tinc l´aigua adient. Crec que seria coerent començar amb peixos que soportin les característiques de la meva aigua. No ho descarto, si va bé la cosa ho faria mes endavant.

Com que m´agrada molt ho verd, descarto el tema ciclics doncs tinc entès que fan forats al substrat i fan malbé les plantes. Per tan trobo una bona idea les espècies de centreamèrica. Sempre m´han agradat els guppys, xhipos, platys... però ja ho tinc força vist. Ademés d´aquest tipus de peixos hi ha algo diferent? I si ens referim al fons, part mitja i superfície?

Salutacions.
Benvingut!!

Si pots posar 300 litres et donaran molt de joc
Res de petit!Big GrinBig Grin

Millor que l' amazónic pots remirar entre les epecies asiátiques o australianes d'aiques mes dures i s' adaptaran millor o el menys només hauries de baixar una mica la duresa amb aigua d' osmosis.

Els escalars però també son força durs.

Ja ens anirás explicant

Salutacions
Tinc equip d´osmosis per l´aigua de casa. Hauria de mirar quina relació d´aigua es llença per cada litre d´aigua d´òsmosis produida. Em dona una mica de por el tema de canvis d´aigua setmanals. Estem parlant d´un 300 litres. No se de quin volum d´aigua estem parlant alhora de fer els canvis i quants hauré de tirar per produir l´òsmosis necessària. La veritat que com que encara no domino gaire el tema tinc por que sigui exesiu el consum d´aigua periodic.

Quines espècies d´asiàtics i australians d´aigues mes dures serien els que comentes?
Hola Jordi,

Benvingut

tens els mateixos paràmetres d'aigua que jo a casa. Amb un 300L i aquesta aigua, descartant un Malawi o un Tanganyika (segur?), pots fer un Asiàtic o un Australià amb peixos que estiguin a gust amb aigües alcalines i moderadament dures, com per exemple:

"Australià"
Tancs Petits: Tateurdina ocellicauda, Melanotaenia praecox, Melanotaenia maccullochi
Tancs Mitjans: Melanotaenia herbertaxelrodi, Melanotaenia gracilis, Melanotaenia irianjaya
Tancs Grans: Melanotaenia boesemani, Melanotaenia trifasciata, Melanotaenia affinis, Melanotaenia lacustris, Melanotaenia australis, Melanotaenia splendida inornata

"Asiàtic"
Petits: colisa lalia, trichogaster chuna, rasbores "arlequin"...
Mitjans: Gourami Perla, Gourami Azul, Colisa Fasciata, Colisa Labiosa
Grans: Gourami Besucón, Gourami Tres Puntos

També pots posar alguns cíclids fluvials americans o africans compatibles amb plantes (que no amb plantats hi-tech)

El tema plantes, a mi personalment, amb aquesta aigua, llum moderada i sense CO2 em tiren perfectament les vallisnerias grans, criptocorinas de varis tipus, el microsorium i les anubies de varis tipus també. Les dos primeres estan en tancs on els canvis es fan amb un 50% d'osmòtica, que deixa els paràmetres a GH8 i PH+/-7,5. La resta de plantes que he provat han acabat morint-se abans o després.

Salutacions,
Hola Jordi, cel·lebro que sobrevisquessis el taller del dissabte Wink jejeje

Benvingut a la AAB! entra, remena i sobretot pregunta; estàs a casa teva!

Pel que fa al que ens expliques em sembla un pH molt alt, de quina zona de Barcelona estem parlant? És fiable el test de pH que has fet servir? i el de duresa? còm has fet els tests?
Jaume71 escribió:Hola Jordi, cel·lebro que sobrevisquessis el taller del dissabte Wink jejeje

Benvingut a la AAB! entra, remena i sobretot pregunta; estàs a casa teva!

Pel que fa al que ens expliques em sembla un pH molt alt, de quina zona de Barcelona estem parlant? És fiable el test de pH que has fet servir? i el de duresa? còm has fet els tests?

Hola Jaume,

a casa surt als mateixos paràmetres i ho hem medit amb aparell electrònic dels més fiables amb un professional del manteniment d'aquaris. Els valors porten estables des del 2010, potser ha anat baixant una mica la duresa, que era de 20-25 al 2010, però el ph surt a 8, sí o si.
Clar que jo estic al "Territorio Comanche" i no a la capital Big Grin
Hola nois, gràcies per respondre!

Sóc de Barcelona ciutat, concretament de plaça Espanya.

Ismacarv, descarto del tot un Malawi o Tanganyka. Aquests aquaris no són compatibles amb les plantes, oi? El problema que tinc es que m´agraden tan o mes les plantes que els peixos així que la idea que porto es un aquari molt ben plantat. Amb equip de CO2 i una bona iluminaria, de l´ordre de 1w/l.

Si utilitzo el CO2 em baixarà gaire el PH de l´aquari?

Els paràmetres els vaig mirar aquest cap de setmana a un comerç especialitzat, no diré el nom. No es tampoc AQA Espai. EL tio primer de tot no m´ho volia mirar, em deia que la meva aigua era dura i ja està. Jo al dir-li que hi havia varis tipus de duresa i necessitava saber quina era exactament, aleshores va fer-me els tests. Però hi havia molt poca llum i el tio no es que posses gaire ineterès. Esclar com que solsament anava a mirar els paràmetres i no a comprar. Els rersultats van ser 16 Gh i 8 PH. Anteriorment vaig dir 18 però són 16 GH. Em vaig confondre al posar-ho. Segurament deuen ser valors aproximats.
M´agradaría poder saber els valors de la meva aigua amb mes exactitud. Que us assemblaria que vingués una tarda a la associació i els miressim allà?

ALguna altre espècies amb aquests paràmetres i que no haguem dit avans?

Salutacions.
Hola,

Cíclids dels llacs africans i plantats a tope, com que no. Millor algun fluvial que respecti plantes (que n'hi ha) o algun dels que t'he dit (no tots es troben fàcilment) o molts altres que et poden suggerir, ja que jo t'he comentat els que m'agraden a mi.

Pel tema aigua, no creguis que has de realitzar anàlisis tant rigorosos, ja que no hi ha grans variacions de paràmetres segons la zona i tot i així, ves a saber com sortirà l'aigua l'any que ve. Si comptes amb que tens aigua alcalina i dura, sense ser extrema, tens suficient orientació per les espècies posar, tenint en compte els seu marges de tolerància i que la immensa majoria d'elles han estat criades en aigües moderades tirant a alcalines-dures.

Jo quasi que miraria que "no" posar amb aigua pura de BCN, com per exemple Discos, quasi tots els appistogrames, cardenals, ramis... que no et dic que no et visquessin, però estaries forçant la màquina. I segur que algú els ha mantingut amb èxit en aquestes condicions. No és una ciència exacta. Molt sovint amb una aigua neta, renovada, ben filtrada i airejada, pots mantenir els peixos en paràmetres poc compatibles amb els valors que suporten els d'origen salvatge. Tot i així a mi no m'agrada forçar situacions amb els paràmetres.

Pel que fa al CO2 i el PH, en teoria l'ha de baixar, però el tema no és tant senzill com reduir la duresa afegint osmòtica.

Salutacions,

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Parámetres aigua per Ramirezi ze474 8 3.237 25-02-2014, 18:21
Último mensaje: ze474
  Ph a 8... Es dolent pels peixos?? Natalia 27 9.783 19-11-2013, 14:08
Último mensaje: ismacarv
  Aclimatació peixos TRONERA 16 6.149 22-04-2013, 15:30
Último mensaje: esarro
  transvassament de peixos esarro 5 2.911 02-04-2013, 13:02
  Piscines de peixos gat. MIJABA 1 1.351 17-03-2013, 03:05
  Fitxes peixos aigua dolça. TRONERA 8 4.338 10-02-2013, 18:49
Último mensaje: Ricard
  Peixos que salten ... tofol 6 3.807 09-08-2012, 16:41
Último mensaje: Miquel70
  Ajuda morts peixos Gould 2 1.908 11-12-2011, 23:29
Último mensaje: pavon
  Posta peixos joya hector28bcn 4 2.454 17-11-2011, 10:50
Último mensaje: hector28bcn
  Peixos congelats... i després vius! MIJABA 1 1.646 03-11-2011, 10:47
Último mensaje: SCRAT

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)