Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Filtre per acondicionar aigua
TRONERA escribió:Bona nit senyors!

El tema del cartutxo de carbó actiu i la mànega m´interessa per la comoditat de no haver de tractar l´aigua amb liquids ni traginar galledes. Ja tenia pressent el tema de la temperatura, una variació brusca d´aquesta pot ser un desastre. La meva idea era fer canvis setmanals d´un 10% (la comoditat d´aquest sistema m´ho permet). Penso que tractant-se d´un 300 litres la variació de temperatura ha de ser inspareciable. Si no també tenia pensat posar una urna de 40 litres amb termostat dins del moble i una vegada acondicionada bombejar-la fins l´aquari. Com ho feu vosaltres?

Pertant l´únic que em de preocupar-nos en eliminar de l´aigua es el Cl, oi? Tireu de liquids o teniu algún invent? Entenc que amb un filtre de carbó actiu tindrem ressolt el tema Clor.

Hola,

si canvies el 10% no has de tenir problema de temperatura. Pensa que el teu 300L, si treus espai vidres, marge superior i decoració, a tot estirar serà de 240L nets, si arriba.

Jo vaig servir un acondicionador, un potet de 250ml em dura 10.000L i val poc més de 20€. En teoria fa mil meravelles, ves a saber, però jo ho tinc magre per reposar els 160L que necessito per fer canvis. Molts companys de l'associació només la reposen i altres, ni això, encara que alguns d'aquests aditen l'acondicionador després dins de l'aquari.
Jaume71 escribió:Cal eliminar el clor.

Metalls pesats? collons! que jo faig el menjar i bec aigua de l'aixeta!!! Confusedmiley5:

Les cloramines son compostos de clor i amoníac que es fan servir en algunes ciutats perquè tenen un major temps de residència que el clor. El carbó actiu també les neutralitza, però el problema de les cloramines és que la seva neutralització elimina el clor actiu però s'allibera amoníac. Que jo sàpiga es fan servir a Madrid, però em sembla que per aquí no. Una manera de detectar-les es tractar l'aigua amb anti-clor convencional i fer un test d'amoníac. També provoquen pH molt alts, inclus en aigues molt toves.

Estàs segur que no hi ha cap mena de metalls en suspensió en l´aigua de la aixeta?

Si tens temps mira´t aquest blog: kits-osmosis.blogspot.com.es

En l´apartat: "Funcionamiento equipo osmosis estandard" Data: Dijous 23 d´Agost de 2013. Llegeix que diu sobre el filtre "GAC".

Jo entenc que aquest es el que necessitaré per fer el brico, oi?

Aquest senyor diu que "filtro de carbón activo granulado, elimina el cloro, mal sabor, mal olor y un gran numero de metales pesados que contiene el agua de la red".

Jo sempre havia sentit ho de les partícules en suspensió però es clar, jo no en tinc ni idea i tu ets químic.
Jo faig servir Aquatan de Sera (comprat en quantitats grans i depén d'on no es un robatori tan gran com comprar ampollletes de 250 cl.)
Calen 2,5 ml. per cada 10 litres. Jo des-de que vaig afegint part d'aigua de l'aixeta als canvis de l'amazònic ho faig servir i tot sembla anar be.
Metalls pesats, haberlos haylos, però... realment en quantitats apreciables???

Jo reconec que en això tendeixo a ser molt més passota que hipocondríac, però collons! Insisteixo en que a casa bevem sempre aigua de l'aixeta, i cuinem amb ella... RolleyesRolleyes

Pel que fa a la capacitat d'eliminar metalls dels acondicionadors, també n'hi hauria molt a parlar. Eliminar-los es clar que NO els elimina... ¿desaparició de la materia? Seria MAGIA! L'únic que pot fer un acondicionador es "atrapar" els metalls mitjançant uns compostos anomenats agents quelatants: la seva estructura es com una gàbia que atrapa els metalls, es diu que el metall queda quelatat o complexat. Els quelats són especialment estables en dissolució i protegeixen el metall de reaccions. Per això, els suplements fertilitzants amb ferro són quelats, per evitar que els ions de ferro es converteixin en òxid de ferro, no assimilable per les plantes. En aquest punt, tenim que un acondicionador d'aigua pot quelatar els metalls de l'aigua, pero aquest metalls (quelatats) segueixen estant presents a l'aigua. Llavors hem guanyat gaire?
La única manera que llavors els acondicionadors siguin efectius amb els metalls pesats és que al filtre hi tinguem carbó actiu, ja que el carbó actiu sí que captura molt bé els quelats.

Però sí, tot aixo és molt interessant, però tornem al problema (¿?) d'origen.... Realment hi ha una quantitat apreciable de metalls pesats a l'aigua? ... Perquè en tot cas abans de preocupar-me dels peixos, potser hauria de preocuparme per la gent de casa !
Per treure el clor i els metalls pesants muntaré un filtre amb dos cartutxos (2 etapes):

GAC: "es un filtro de carbón activo granulado, elimina el cloro, mal sabor, mal olor y un gran numero de metales pesados que contiene el agua de la red"

CTO o també dit BLOCK: "es un filtro de carbón activo en bloque, elimina el cloro y compuestos volátiles, sabores y olores indeseados. Posee una gran capacidad de retención de partículas, especialmente de polvo"

Amb això ja cobreixo les meves necessitats que son eliminar el clor i els metalls pesants.

Sabeu si es necessari muntar una etapa inicial amb un filtre de particules de 5 micres?
Sabeu si es necessari muntar una darrera etapa (al final del CTO) amb un filtre de partícules d´una micra? He sentit a dir que al pasar l´aigua pel carbó actiu, aquest es va desprenent i marxa en suspensió amb l´aigua, per això un filtre de partícules finals.

Que opineu, només el GAC i el CTO o també les altres dos etapes. Realment son necessaris els filtres de partícules?

Moltes gràcies.
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Refredar l'aigua amb Peltier enjordi 2 2.365 05-04-2017, 08:15
Último mensaje: Carlos Samurai
  perdua de aigua filtre profesional 2 lampibcn 7 35.696 30-03-2015, 23:12
Último mensaje: Salvador Borràs
  Control nivell aigua amb Arduino i HC-SR04 fcolours 5 4.051 12-03-2015, 21:37
Último mensaje: xaviergiralt
  osmosis i aixeta per aigua aquari gem.b 14 7.584 24-01-2015, 14:10
Último mensaje: Olivier
  Filtre de Nitrats Ricard 7 3.958 04-09-2014, 15:48
Último mensaje: Ricard
  Sistema canvi aigua directe de l´aixeta. TRONERA 10 5.460 22-01-2014, 21:13
Último mensaje: Ricard
  [CONSELL] -Filtre Sec-Humit Eheim 2229 Ricard 11 6.033 18-11-2013, 23:25
Último mensaje: junma
  Filtre amb làmpada UV integrada Ricard 14 6.400 13-11-2013, 10:32
Último mensaje: ismacarv
  em supura aigua acuari 240 litres chasis2 9 4.114 25-07-2013, 23:11
Último mensaje: chasis2
  Clor de l'aigua potable Maria Rosa 11 5.953 14-06-2013, 10:49
Último mensaje: Siderfa

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)