Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Filtre per acondicionar aigua
Vull acondicionar l'aigua de la aixeta per eliminar cloramines, clor, metalls pesants, etc. El Gh no el vull variar. Seria un filtre que pogues muntar en una manega per portar l'aigua directe de la aixeta al aquari i estalviarme els liquids i tot el proces tan farregos. Hi ha algo, com ho feu. Soc de Bcna. 16 Gh i 8 pH.

Merci
Per treure part de les "imporeses" de l'aigua directa del'aixeta, molta gent a utilitzat de sempre carbó actiu.

De la manguera a una palangana foradada plena de crbo o brico similar.

Crec que el cloro el treu una mica, però no crec que faci grans "treballs".

Salutacions
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
moltes gràcies per la resposta 2365!

Jo em referia a conectar un filtre a la manguera. Es a dir, de la manguera que tenim acomplada a la aixeta, entre la aixeta i l´aquari instal.lar algun tipus de filtre similar al dels equips d´òsmosis. M´han comentat que hi ha filtre que treuen el clor, els metalls pesants, cloramides... El que busco amb aquest sistema es comoditat, estalviarme operacions de reposar aigua, afegir liquids...

Coneixeu d´agun brico, post on parli del tema?

Gràcies
El carbó activat descomposa el clor de manera molt ràpida i efectiva. A més, en el procés no es consumeix la seva capacitat decloradora i per tant una mateixa càrrega pot arribar a declorar milers de litres!
El mes practic seria utilitzar un cartutx recarregable, dels que son un pot amb tapa de rosca, o fer-se un filtre amb tub de PVC o similar
El que diu el Jaume. No tenia present que fos tan efectiu contra el clor, si contra tota la resta d'impureses, materials pesants, etc...

I el brico a fer es el que diu el Jaume. El que deis jo es lo mes sencill, pero un filtre vell, i no fa falta bomba, o un pvc amb una entrada i sortida per llocs diferents, es suficient.

Salutacions
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
Hola novament TRONERA.

Fa dies que ho busco i no ho trobo.

En un blog apareixia un bricolatge, fet amb tub de PVC on a dins albergaba una bona cantitat de carbó activat, i l'intercalaven a una manguera per a fer els canvis d'aigua directament, de l'aixeta a l'aquari.

Si ho trobo t'ho incloc, seguiré buscant...
Salutacions,

MIJABA.
Aviam que us sembla aquest brico: http://www.riftmaniacos.net/foros/index....588.0.html

Per acondicionar l´aigua avans de ficar-la al aquari que em de eliminar-li exactament?Clor, metalls pesants, cloramides... alguna cosa mes? Les cloramides tenen alguna cosa a veure amb el clor? Si no recordo malament, em sembla que son una sèrie de particules en suspensió.

Pel clor el carbó actiu, pels metalls pesants un filtre de partícules i per les cloramides?

Em sembla que hi ha uns filtres que eliminen el clor i a la vegada les particules. Deu portar carbó actiu i materia filtrant en el mateix cartutxo. Sabeu com ha de ser aquest cartutxo o s´haurien de muntar dos en sèrie, un per clor i un altre per metalls pesants?

Merci!
Cal eliminar el clor.

Metalls pesats? collons! que jo faig el menjar i bec aigua de l'aixeta!!! Confusedmiley5:

Les cloramines son compostos de clor i amoníac que es fan servir en algunes ciutats perquè tenen un major temps de residència que el clor. El carbó actiu també les neutralitza, però el problema de les cloramines és que la seva neutralització elimina el clor actiu però s'allibera amoníac. Que jo sàpiga es fan servir a Madrid, però em sembla que per aquí no. Una manera de detectar-les es tractar l'aigua amb anti-clor convencional i fer un test d'amoníac. També provoquen pH molt alts, inclus en aigues molt toves.
Hola,

vigila amb els canvis directes de l'aixeta a l'aquari, sobretot a l'hivern i/o si fas canvis de més del 30%. Ja t'imagines perquè, no? Com li baixis més de 2-3 graus de cop als peixos, en funció de quins siguin, pots tenir sorpreses desagradables. En temes com aquest veus la diferència entre un guppy i un brichardi. Big Grin
Bona nit senyors!

El tema del cartutxo de carbó actiu i la mànega m´interessa per la comoditat de no haver de tractar l´aigua amb liquids ni traginar galledes. Ja tenia pressent el tema de la temperatura, una variació brusca d´aquesta pot ser un desastre. La meva idea era fer canvis setmanals d´un 10% (la comoditat d´aquest sistema m´ho permet). Penso que tractant-se d´un 300 litres la variació de temperatura ha de ser inspareciable. Si no també tenia pensat posar una urna de 40 litres amb termostat dins del moble i una vegada acondicionada bombejar-la fins l´aquari. Com ho feu vosaltres?

Pertant l´únic que em de preocupar-nos en eliminar de l´aigua es el Cl, oi? Tireu de liquids o teniu algún invent? Entenc que amb un filtre de carbó actiu tindrem ressolt el tema Clor.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Refredar l'aigua amb Peltier enjordi 2 4.555 05-04-2017, 08:15
Último mensaje: Carlos Samurai
  perdua de aigua filtre profesional 2 lampibcn 7 39.629 30-03-2015, 23:12
Último mensaje: Salvador Borràs
  Control nivell aigua amb Arduino i HC-SR04 fcolours 5 7.089 12-03-2015, 21:37
Último mensaje: xaviergiralt
  osmosis i aixeta per aigua aquari gem.b 14 14.264 24-01-2015, 14:10
Último mensaje: Olivier
  Filtre de Nitrats Ricard 7 7.126 04-09-2014, 15:48
Último mensaje: Ricard
  Sistema canvi aigua directe de l´aixeta. TRONERA 10 9.853 22-01-2014, 21:13
Último mensaje: Ricard
  [CONSELL] -Filtre Sec-Humit Eheim 2229 Ricard 11 10.359 18-11-2013, 23:25
Último mensaje: junma
  Filtre amb làmpada UV integrada Ricard 14 11.351 13-11-2013, 10:32
Último mensaje: ismacarv
  em supura aigua acuari 240 litres chasis2 9 7.651 25-07-2013, 23:11
Último mensaje: chasis2
  Clor de l'aigua potable Maria Rosa 11 10.419 14-06-2013, 10:49
Último mensaje: Siderfa

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)