Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eleccio filtre Eheim (Classic, Experience o Professionel III).
Bona tarda companys! Estic estudiant muntar un aquari de 300 l. tropical ben plantat. En quan a la eleccio del filtre jo soc mes d'Eheim. Tinc clar q ficare 2 filtres, segurament 2x 2217. Diuen que la gama classic es molt bona, de rota la vida. Per algo será! Q m'endieu del Experience i el Professionel III. Valen la pena si els comparem amb el classic i tenim en compre que son mes cars?

Gracies
Hola,

tot això és molt personal i depèn de les experiències que hagi tingut cadascú....
Pensa que un filtre no té més secret que fer circular aigua pel recipient filtrant a la velocitat adequada i amb un volum filtrant suficient. Quant més senzill, menys focus d'averies.

Tot i això pensa que els classic venen sense materials filtrants "pro". Només amb esponges tan sols es recomanable en determinats casos o com a filtre de suport amb funció de filtració mecànica. Pensa que si has de posar canutillos o similars, ja li pots sumar tranquil·lament 15€ al 2213, 30€ al 2215 i 45€ al 2217.

Per cert, amb 2 2217 per un 300L no fas curt, no... i menys si és un plantat. Si vols estalviar, pots elegir altres models menys potents o no carregar massa de materials cadascú, deixant el 50% del recipient amb els foamex blaus que porta (a banda del perlón al final i treient la de carbó)
Hola,
Doncs et va bé un professionel III de EHEIM.
La marca és molt bona.
Tinc filtres de 40 anys d'edat i encara funcionen.

Salutacions Pavel.
Pavel
Jo, si tho pots permetre, t'aconsello gamma alta.
En qualsevol cas i donada la meva experiència 2 x 2217 es massa. 1 x 2217 + 1 x 2215 es més que suficient.
Miquel70 escribió:Jo, si tho pots permetre, t'aconsello gamma alta.
En qualsevol cas i donada la meva experiència 2 x 2217 es massa. 1 x 2217 + 1 x 2215 es més que suficient.

Jo li anava a dir que amb 2x2215 tenia prou, però he pensat "espera que així ja té filtre per a quan el convenci per fer una trophera o un malawi" Big Grin Big Grin Big Grin
Bona nit companys!

Gràcies pels vostres missatges i per avisar-me de que la gama "classic" d´Eheim, no porta les càrregues de material filtrant. Aspecte a tenir en compte doncs encareixen força el filtre.

He estat mirant mes filtres i quan mes busco mes dificil s´em fa escollir-ne un!

Partim de la base que la urna es de 300 l. i serà un aquari força plantat. Tinc clar que vull dos filtres per que no sigui tan crítica la caiguda de vactèries alhora de fer la neteja del filtre.

Després d´estar mirant i remirant he decidit muntar la gama professionel III. Exactament el 2073. 1050l./h., 16 w. consum i 4,5 material filtrant.

I perque aquest i no el 2217 com tenia pensat anteriorment? El 2217 "Classic" ve sense càrregues. Si sumem el valor de les càrregues i del filtre 2217 surt pel mateix preu que el 2073 Professionel III. Exactament pel mateix preu (10 cèntims de diferència).

2217: 1000L/h. 20 w consum i 6 L. material filtrant.
2073: 1050L/h. 16 w consum i 4,5 L. material filtrant

Es a dir pel mateix preu tenim un de gama alta. La única desventatja que li veig al 2073 respecte al 2217 es que te menys càrrega filtrant.

Sempre sentim parlar sobre el cabal del filtre, que si un filtre ha de filtrar 3 vegades el volum de l´aquari... i mai es parla del volum de la càrrega filtrant, la quantitat que es necessita per un aquari determinat...

Aquesta deventatja es significativa? Hi ha algún càlcul per saber quanta càrrega necessita el nostre aquari? Jo entenc que a mes càrrega mes temps pot estar el filtre sense netejar.

Que us sembla aquesta elecció? Quin dels dos triarieu? Es important aquesta deventatja, vaig sobrat de material filtrant amb els dos 2073?

També he mirat filtres JBL de la qual tothom parla tan. Com pot competir Eheim amb JBL si aquesta última te uns filtres amb les mateixes prestacions o mes potents per menys diners que Eheim?

Exemple:

-Eheim Professionel III 2075: 1250L./h., consum 16w i 6L. de càrrega filtrant.
-JBL Cristal Profi GreenLine e1501: 1500L./h., consum 20w i 8L material filtrant!

El JBL costa 79,10 Euros menys que el Eheim!

Com pot competir Eheim?
TRONERA escribió:Bona nit companys!

Que us sembla aquesta elecció? Quin dels dos triarieu? Es important aquesta deventatja, vaig sobrat de material filtrant amb els dos 2073?

Com pot competir Eheim?

Hola,

el 2073 val uns 160€ i el 2217 uns 115€ i el que et vulguis gastar en càrregues pro (les oficials en pack valen 60€Wink
Has mirat el Eheim Experience 350? Des de 145€ i amb valors similars.

També pots posar un classic i un professionel i tu mateix et fas l'opinió de quins són millors, és el que faria jo.

El tema de qui competeix amb Eheim és lo de sempre. Són el més bons i els que millor postventa tenen. Però compensa això el sobrepreu? Aquí cadascú pensa el que vol. Pots mirar també el Fluval 406, encara que vigila, que unes tendes el tenen a 119€ i altres a 209€. Meravelles de la distribució i els marges comercials.

L'aquari del local, un plantat de 350L (130x50x54) tira amb un Eheim Classic 2215 i un Fluval 406. Encara que té una càrrega biològica mitjana-baixa.

He llegit diverses vegades que 1L de material filtrant per cada 100L, tot en recomptes bruts. Encara que em sembla que és una regla tant generalista, que al final no serveix per res, com la de cm/l dels peixos i les seves variants.
Quan muntem dos filtres, quina es la situació de la mànega d´entrada i sortida de cada filtre?
TRONERA escribió:Quan muntem dos filtres, quina es la situació de la mànega d´entrada i sortida de cada filtre?

Hola,

jo poso cada entrada i sortida del mateix filtre juntes, un filtre a cada punta del vidre posterior del tanc. Per provocar una corrent circular, la sortida d'un filtre va paral·lela a la paret del fons i l'altre a la frontal, o be una paralela al vidre de darrera i l'altre perpendicular. Depèn del joc que et deixi la tapa i de si pots disimular les mànegues.
yo para 300 litros con dos 2215 creo que irias sobradisimo, uno en cada esquina del acuario, entrada y salida en el mismo sitio y la salida apuntando hacia el otro, en lados opuestos, asi moverias totalmente la superficie y esa corriente oxigenaria totalmente tu acuario, aparte k si es plantado tambien lo oxigenarian las mismas plantas creo, x logica vamos, aunk no soy de plantados como veis

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Kit Fluval Roma 125 Vs Eheim Vivaline led 126 Cavan 2 6.762 05-07-2017, 23:22
Último mensaje: Ambassador
  perdua de aigua filtre profesional 2 lampibcn 7 34.878 30-03-2015, 23:12
Último mensaje: Salvador Borràs
  Filtre de Nitrats Ricard 7 3.254 04-09-2014, 15:48
Último mensaje: Ricard
  Consulta on-line a Eheim. Termofiltre 2073 TRONERA 8 3.374 17-02-2014, 12:57
Último mensaje: TRONERA
  Ruido en filtro exterior Eheim 2215 Natalia 18 9.137 19-11-2013, 01:41
Último mensaje: Natalia
  [CONSELL] -Filtre Sec-Humit Eheim 2229 Ricard 11 5.018 18-11-2013, 23:25
Último mensaje: junma
  Filtre amb làmpada UV integrada Ricard 14 5.206 13-11-2013, 10:32
Último mensaje: ismacarv
  El "Nuevo" modelo de EHEIM Pavel 4 2.212 26-10-2013, 18:03
Último mensaje: Pavel
  Problema amb filtres Eheim David Fernández 2 1.881 11-07-2013, 13:19
Último mensaje: David Fernández
  Eheim Professionel III 2075. TRONERA 12 5.370 15-05-2013, 03:31
Último mensaje: Pavel

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)