Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problema amb algues.
Bones doncs us volia comentar aquest problema que estic tenint, havere si hem podeu ajudar entre sàvis consells. Doncs b, vaig treure la tapa negre amb un T5 15w i la vaig substituir per una pantalla boyu 60cm 2x24w pl. La tenia ensesa durant 10-11h pero ho baixarè a 8-9. Serà suficient?. Moltes gràcies!

http://fante4.blogspot.com.es/2013_01_01_archive.html
Hola fante bon dia.

Ens pots dir quants litres té l'aquari?

Millor la pantalla de 2 PL-L de 24W que el T5 de 15W, però una cosa.

· Quins tubs PL-L has posat? Quina tonalitat?

L'ideal seria un 865 i un 840.

Les algues son poques, filamentoses verdes, pel que veig tens el vidre ple. Rasca-ho, o passa el iman i llestos.
Salutacions,

MIJABA.
Bon dia! doncs la peixera es de 45 nets crec 60 30 30, els pl son els k venien amb la pantalla.nomes em diu k son de 10000k. seria convenient canvials i deixar aquest de reserva x si les mosques? per cert no puc escriure al post de compra i venda x novato, pero si algu tingues un 2211 o similar x treure l'intern q tinc.
fante escribió:Bon dia! doncs la peixera es de 45 nets crec 60 30 30, els pl son els k venien amb la pantalla.nomes em diu k son de 10000k. seria convenient canvials i deixar aquest de reserva x si les mosques? per cert no puc escriure al post de compra i venda x novato, pero si algu tingues un 2211 o similar x treure l'intern q tinc.

Hola novament.

fante, jo canviaria els tubs. La temperatura a 10.000K per a dolç es massa blava, i pot ser causant d'aparició d'algues, ho dic per experiència pròpia, que va passar de ser un aquari a un algari en poques setmanes Big GrinBig GrinBig Grin

Jo les hi canviaria una per un 865 (de 6500K) i una de 840 (de 4000K), la combinació es ideal per a mantenir les plantes dolces.

A més a més, 48W per a 60L nets està molt i molt bé. Pots posar alguna planteta un pèl més exigent, inclús plantejarte un equip de CO2, encara que sigui amb gelatina i llevat.

AH PER CERT, se m'oblidaba, un fotoperíode de 8h és més que suficient, 10-11h em sembla exagerat. Posa-te'l quan més puguis disfrutar de l'aquari. Per exemple els meus aquaris s'encenen a les 3 de la tarda i s'apaguen a les 12 de la nit, que es quant més temps hi soc per casa...

Finalment comentarte que sols poden escriure missatges al àrea de compra - venta els socis de l'AAB. Em sap greu...

Per si t'interesés ferte soci et deixo aquest missatge on s'explica:

http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...php?t=6416

Com a ventatges disfrutaràs d'un calendari de conferències, reunions al local, un 10% de descompte a les botigues patrocinadores, etcétera...

Una salutació, company.
Salutacions,

MIJABA.
ok. doncs canviare els pl i ajustare les h. Ja m'ho havia mirat lo de fer-me soci. es una bona opurtunitat ara q no hi ha cuota nous socisConfusedmiley2: . m'heu d'explicar aixo de la gelatina i llevat!! merci x tot
fante escribió:ok. doncs canviare els pl i ajustare les h. Ja m'ho havia mirat lo de fer-me soci. es una bona opurtunitat ara q no hi ha cuota nous socisConfusedmiley2: . m'heu d'explicar aixo de la gelatina i llevat!! merci x tot

Com saps ens reunim cada dimecres, i xarrem de peixos i de tot el que no son peixos Big Grin Passat un dia a coneixe'ns!

No es gens complicat lo del llevat. Ja t'ho explicaré si vols.

Pel moment guarda un parell d'ampolles de Coca-Cola Wink
Salutacions,

MIJABA.
Jo diria que aquestes algues no son filamentoses si es que mi fixo be.
Les del vidre no queda mes que rascarles i son les menys problemàtiques.
La de les plantes es diuen pincell blaves, o similar, i son una mica fotudetes. I tens verdin a les pedretes. SIfones????

D'alguna manera tens un desequilibri de paràmetres. Ho podries medir???
Potser els hi dones massa mengar als peixos???

Fes canvis d'aiga abundants amb aigua declorada. D'un 25% dos vegades a la setmana amb aigua que ha estat 48 hores declorant-se.

a veure que tal.

Pots fer algun tractament, per exmple el que conec jo es amb glutaraldehido, però casi que abans hem posaria amb els canvis d'aigua, del tema de la llum no se que dir-te doncs no hi entenc gaire (pero una solucio que jo he utilitzat es deixar un parell o tres de dies l'aquari a les fosques). I mira si dones de menjar massa als peixos, doncs les sobres son mano de santo per les algues.
Ah. I sifones????
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
Ara que m'ho miro be, sota la molsa hi ha nuna cosa que no se que es, però està envoltada, crec jo, de cladophora sp (crec que es diu aixi). Intenta treura-la amb les mans, que moltes vegades no està arrapada a res (encara que aqui si que ho sembla). Podria seer filamentosa en un inici tambe, pero voto per la que et deia abans, i es punyetereta.
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
doncs si q sifono si! un trosset cada cop que canvio l'aigua. hi ha un musgo de java que demana a crits que el podi, a sota hi ha un coco i darrere un tronc. l'ancistrus el deixa ben pelat! L'equip de neteja son 2 cargols sol, un ancistrus, cherrys i uns cargolets q ara no men recordo pero els controlo b que no fagin plaga. els parametres no els controlo gens.
En Jordi té raó, no m'hi havia fixat, a les fulles hi tens alga barba.

Procura podar les fulles més afectades per evitar l'expansió.
Salutacions,

MIJABA.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Problema hibridacion antonio_vila29 12 10.760 10-06-2014, 23:29
Último mensaje: antonio_vila29
  Algues ze474 8 6.931 24-04-2014, 02:07
Último mensaje: Natalia
  Problema de nitrats David Fernández 21 16.288 07-01-2014, 11:21
Último mensaje: David Fernández
  Les algues negres del aquari AAB 2365 2 3.255 19-09-2013, 12:22
Último mensaje: lanchone
  Proliferació d´algues i corrent d´aigua. TRONERA 3 4.005 07-04-2013, 20:16
Último mensaje: MIJABA
  Test de NO3 de JBL: problema David Fernández 4 4.470 11-03-2013, 15:25
Último mensaje: Miquel70
  Problema con la salida de ATH Miro 7 - Coway de osmosis inversa k_orta 1 3.012 02-03-2013, 22:44
Último mensaje: MIJABA
  algues blanques Damaris3 2 3.289 27-02-2013, 13:24
Último mensaje: Damaris3
  algues blanques al ciclat fante 11 8.874 26-04-2012, 16:43
Último mensaje: fante
  UV per a algues unicel·lulars xaviergiralt 4 4.473 30-03-2012, 12:34
Último mensaje: xaviergiralt

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)