Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hola a tothom
Bones a tots,

Soc relativament nou en l'aquariofilia... Bàsicament, he acabat heredant una peixera de 80L dels meus pares (tot i que realment era meva i de ma germana) i no vull maltractar els peixos com ho han estat tota la vida.

D'això ja en fa uns 2 anyets i m'ho he anat muntant com he pogut, amb més o menys sort, tant amb les plantes com amb els peixos. Finalment però, m'he decidit a fer-ho bé i he adquirit una bomboma de CO2 (de bar), he canviat el llum per un de decent... Pel que he vist però, potser ho he fet una mica massa impulsivament, i m'hagués anat millor demanar-vos consell, ja que no sé si he fotut la gamba en un o més d'un lloc...

Doncs bé, us presento el meu aquari, que podeu veure adjuntat. Està format per:

-Plantes: 4 Cryptocoryne undulata, 1 Anubias sp. 'Petite', 2 Bacopa caroliniana, Myriophyllum mattogrossense 'Red', 2 Echinodorus Vesuvius, Echolaris sp. 'Mini', Rotala sp. ’Green, 4Staurogyne repens i 4 Pogostemon helferi.
- Peixos: 6 guppys, 6 tetra neó cardinal, 2 Ancistrus triradiatus i 1 Epalzeorhynchus kalopterus (zorro volador).

La veritat és que vaig triar les plantes segons les que m'agradaven (de la pàgina de Tropica) i no em vaig fixar si tenien diferents requeriments de duresa, ph... (només de llum i CO2) i no sé s'hi he barrejat algunes que no toquen... Els peixos els va triar la dona, per lo que no faré comentaris Smile

Tinc de manteniment:
- CO2: 4 bombolles/s
- recanvis aigua: fins ara d'un 25% setmanal d'una barreja 50:50 de destilada i aixeta
- duresa: amb aquests recanvis la tinc a uns 7,5ºGH, però ara a 10ºGH
- nitrats: 20.
- nitrits: 0.
- pH: fa temps que no el miro, però ho feia a la feina i amb el CO2 no serveix de gaire endur-se aigua, ja que es va perdent el CO2 pel camí i canvia el pH... Algú coneix algun aparell fiable i baratet per mesurar el pH a casa?
- Temperatura: ara a 24ºC. A l'estiu és un drama però...

Doncs bé, això és tot per la meva presentació..
S'accepten totes les opinions i els consells seran benvinguts

Archivos adjuntos
.jpg   aquari_23-1-13.jpg (Tamaño: 101,35 KB / Descargas: 24)
Actualment amb poc temps, poca fauna i encara menys flora, però intentant cuidar sempre bé als amfitrions...

Aquari Blau 38L amb: Melanotaenia praecox i Pseudomugil furcatus, Cargols Clithon i Anubias 

Enric
Hola Enric.

Benvingut al fòrum de l'AAB.

Desconec l'anterior aspecte, pero actualment té una pinta molt bona! I amb la llum que s'aprècia, i amb la injecció de CO2, ja voras com tot tirarà molt bé!

Una pregunta:

· El tub gris de PVC de l'entrada d'aigua al filtre l'has fet tu?

Et proposo de posar vinil de color negre a la part del darrere de l'aquari, es barat i ja voràs que l'efecte es molt estètic, així no hauràs de veure el "gotelé" de la paret Wink

Té molt bona pinta, espero veure la seva evolució.

PD: Per cert, ets de Sentmenat, allà hi he jugat a hockey els últims 4 o 5 anys! Jo soc de Palau! Quan vulguis vina't a casa i em fas una visita i mires el "tinglao"!
Salutacions,

MIJABA.
No, és de fa uns molts anys i anava amb el filtre (ara no sé quin és)...

De moment, m'estic fent un armariet a mida per guardar totes les coses i que quedi més estètic... i lo del vinil, si no fós per que no dona tot a la paret ja l'hi hauria posat, però aleshores es veuria un vinil de color negre just a l'entrar al menjador... amb el nou armari tindré una mica més d'espai i podré posar coses a darrera del vinil per que quedi bé de tot arreu!!

De llum tinc uns 0,6w/l

Gràcies per l'oferta, que segur que l'agafaré un dia... m'encanten els peixos i les plantes aquàtiques i per aprendre'n sempre va bé!! Si vols, estàs igualment convidat a casa quan vulguis!!
Actualment amb poc temps, poca fauna i encara menys flora, però intentant cuidar sempre bé als amfitrions...

Aquari Blau 38L amb: Melanotaenia praecox i Pseudomugil furcatus, Cargols Clithon i Anubias 

Enric
esarro escribió:Tinc de manteniment:
- CO2: 4 bombolles/s
- recanvis aigua: fins ara d'un 25% setmanal d'una barreja 50:50 de destilada i aixeta
- duresa: amb aquests recanvis la tinc a uns 7,5ºGH, però ara a 10ºGH
- nitrats: 20.
- nitrits: 0.
- pH: fa temps que no el miro, però ho feia a la feina i amb el CO2 no serveix de gaire endur-se aigua, ja que es va perdent el CO2 pel camí i canvia el pH... Algú coneix algun aparell fiable i baratet per mesurar el pH a casa?
- Temperatura: ara a 24ºC. A l'estiu és un drama però...

Doncs bé, això és tot per la meva presentació..
S'accepten totes les opinions i els consells seran benvinguts

Hola Esarro, benvingut al fòrum!

Pel pH jo vaig comprar aquest pHmetre, senzill i econòmic. Si vols et dic on per missatge privat, així no fem publicitat de ningú.

[Imagen: 3b878e80-df4e-4760-9840-875bacc4dfb1.jpg]

Referent a l'aigua, et recomano que instal·lis un sistema d'osmosi inversa a casa. De fet, el 6 de febrer s'organitza una xerrada a l'associació sobre el tractament de l'aigua.

Ja que si teniu l'aigua com la de Sabadell, és dura de nassos: 489 ppm i alacalina: 7,8. Amb el tractament d'osmosi inversa 5 etapes em queda a una duresa de 40 ppm.

[Imagen: osmosis-inversa-genius-ath-2.jpg]

Referent als habitants de l'aquari, els neons no són d'aigues toves i àcides i els guppy d'aigues dures i alcalines? Confusedmiley3:

Salut!
Ricard escribió:Hola Esarro, benvingut al fòrum!
Referent als habitants de l'aquari, els neons no són d'aigues toves i àcides i els guppy d'aigues dures i alcalines? Confusedmiley3:
Salut!

Hola,

Tens raó, però pensa que si parlem de peixos criats en captivitat a europa, quasi tots només han conegut aigües neutres tirant a alcalines i moderadament dures. I no parlem de que, amb excepcions, estan amb aigua d'aixeta als majoristes i tendes. En teoria els criadors asiàtics tenen aigües toves i àcides. I tots crien amazònics i tanganyikes, que estan als extrems dels paràmetres.

Si parlem de condicions òptimes, de que llueixin al màxim i de que es reprodueixin, llavors si que hem de ser més curosos. Jo sóc bastant "taliban" dels paràmetres, però reconec que potser no caldria mirar-ho tant.
La diferència d'aigues entre els guppies i els neons no la sabia quan els vaig comprar (bé, la dona els va decidir...), però el fet és que porten tranquilament 1 any i mig sense grans entrebancs...

Per lo que fa al termometre, gràcies pel consell, però vaig estar mirant una mica per internet i he llegit bastantes males crítiques d'aquest en concret (ara ho dic de memòria, però uns tenien unes mesures molt diferents amb 2 pHmetres d'aquests iguals i calibrats amb la mateixa solució)

Quan vaig mirar vaig trobar aquest que sembla que està molt bé, però val uns 64€

[Imagen: medidor-ph-temperatura-ph200.jpg]

Per la part d'aigua, de moment tinc disposició d'aigua destilada, o sigui que aniré fent així

Enric
esarro, que vols un termómetre?

Si el teu pressupost ronda els 60€ mira't els Raytek Wink

Jo en tinc un amb el que miro tooots els aquaris.
Salutacions,

MIJABA.
Més aviat un pH-metre Smile ja que no sé a quant tinc el pH i les aigues d'aquí són bastant alcalines com ha dit en Ricard!!

Per cert, estic fart d'agafar cargolets petits per treure'ls a cada canvi d'aigua (uns 20-30 a la setmana)... i tinc por que acabin matant a les plantes... S'hi pot fer alguna cosa?

ah, i una altra pregunta... si l'aquari ja estava en funcionament abans de posar aquestes plantes, estarà fent el ciclat o ja estarà? quan hauria de començar a abonar?

(perdó per tantes preguntes... però és que ara al començament tinc més dubtes que mai...)

Enric
Perdona, no t'havia entés bé.

Sobre els cargolets, es normal. No són dolents physas, gyraulus o planorbis.

Pero si et fan ràbia, els botia se'ls mengen. I també els enantome helena se'ls mengen.

La introducció de les plantes no hauria d'afectar per a res el cicle del nitrat, no et preocupis. A més t'aniran bé com a consumidores de nitrats.
Salutacions,

MIJABA.
esarro escribió:Per lo que fa al termometre, gràcies pel consell, però vaig estar mirant una mica per internet i he llegit bastantes males crítiques d'aquest en concret (ara ho dic de memòria, però uns tenien unes mesures molt diferents amb 2 pHmetres d'aquests iguals i calibrats amb la mateixa solució)

Hola Esarro,

Jo tinc aquest Phmetre i les tires amb les que analitzo el Cl2, ºGH, NO2, NO3 i el pH, i he de dir que fins a la data m'ha coincidit sempre. Això sí, amb l'electrònic he d'esperar un 2-4 minuts a que s'estabilitzi la lectura.

També cal dir que abans el vaig haver de calibrar amb una sol·lució de pH 6.86 i una altre de 4.00. I d'aquí un parell de mesos l'hauré de tornar a calibrar.

Salut! Confusedmiley2:

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Hola nuevo por aky alberto30 7 3.352 29-05-2013, 16:55
Último mensaje: Jaume71
  Hola a todos Marand 5 2.362 27-09-2012, 10:25
Último mensaje: lanchone
  Hola, alguien me da algun consejo...¿? J_LAKU 6 2.645 18-12-2010, 07:09
Último mensaje: ANB001
  Hola a tots cristina.c 12 4.873 31-05-2010, 15:51
Último mensaje: cristina.c
  Hola a tots. nikochan 15 4.499 27-04-2010, 09:23
Último mensaje: nikochan
  hola a todos!!!! bacalo 12 3.893 02-04-2010, 16:22
Último mensaje: bacalo
  Oficialment! Hola! baseq2 7 2.116 01-03-2010, 03:12
Último mensaje: ANB001
  Hola a tots, us els presento (fotos) as3s 2 2.076 16-02-2010, 20:20
Último mensaje: as3s
  hola a todos!!! bradock1340 5 2.187 14-08-2009, 10:49
Último mensaje: Salvador Borràs
  Hola buenas aqui el disquero _AL€J@NDr0_ 6 2.194 02-11-2008, 15:53
Último mensaje: _AL€J@NDr0_

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)