Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cianobactèria
Bones, he llegit diferents fòrums d'aquí sobre el tema, però volia exposar la meva situació per si hi ha novetats en el tema que pugui aplicar.

tenia un 90l, amb plantat mig, un cardumen de neons coure, 3 otocinclus, una botia pels cargols i 1 cacatuoides. il·luminació baixeta. paràmetres correctes.
em vaig comprar una pantalla millor, que comparat amb lo que tenia, era del triple de potència.
jo tota contenta perquè pensava aconseguir un aquari plantat, com que ja tenia mooolta més llum, també vaig ampliar la plantació, amb plantes tapissants, etc. tot plegat, la mateixa setmana.
suposo que vaig descompensar l'aquari pq a partir d'aquell moment va començar a proliferar la ciano, que no n'havia tingut mai.

actualment com està? doncs amb una primera dosi d'antialgas hi va haver una baixa de 8 neons del cardumen, me'n queden 2. la botia es va neguitejar pq li havia canviat plantació de lloc i la setmana passada va saltar de l'aquari. el cacatuoides no se'l veu molt animat, i "normals" queden els otocinclus, tot i que també se'ls veu més aïllats.

dissabte vaig posar una 2a dosi d'antialgas, una mica inferior i no he tingut cap baixa, però la ciano no desapareix, ni sembla aturar-se.

he llegit lo de la eritromicina. algun altre antibiòtic que pugui funcionar? tenia Flagyl que vaig fer servir fa molt pel punt blanc, no sé si em serviria i si algú sap la dosi.

estic desesperada pq després la inversió en la pantalla, l'afició s'està convertint en un malson i em plantejo desmuntar i plegar veles.
Buenas Damaris, ahí van unas cuantas preguntitas que sería interesante que contestases para poderte ayudar.

Estás segura de que es ciano???
Hay buena circulación de agua?
Has medido los PO4 ??
Puedes colgar una foto del alga??
Qué antialgas y qué dosis suministraste para que fuera tan letal??
Saludos:

[SIGPIC][/SIGPIC]
Por cierto, si tu intención es tener un acuario plantado es mejor que no introduzca ninguna botia, suelen ser bastante excavadoras, hay otras opciones naturales para erradicar las plagas de caracoles (Anentome helena)
Saludos:

[SIGPIC][/SIGPIC]
aquí van les fotos!

les dades: els PO4 no els he mirat mai. el que anava mirant ara eren els nitrits i nitrats, que estan correctes, a zero.

per la circulació . . . tinc un filtre Eheim 2213, per un aquari de 90l, crec que és suficient.

l'antialgues . . . és de la marca Aquili. l'envàs diu que es posin 10ml per cada 40l, o sigui com a mínim uns 20ml, jo el primer cop li vaig posar 15ml i el 2n cop 10ml.

Archivos adjuntos
.jpg   WP_000182.jpg (Tamaño: 98,05 KB / Descargas: 22)
.jpg   WP_000184.jpg (Tamaño: 97,83 KB / Descargas: 21)
Hola,
Eritromicina líquido inectable.
Es un antibiotico.
Se vende por el nombre de Pantomicina en comprimidos,pero tiene excipientes.
Por eso Líquido inectable.
Dos fotos para que te agas una idea:

[Imagen: 100_7765_zps49695ce8.jpg]

[Imagen: 100_7768_zpsf170da56.jpg]

Saludos Pavel.
Pavel
Benvinguda Damaris!!

No desesperis que tots hi hem passat en un moment o altre per les algues.

Expliquens una mica mes sobre l' aquari.
La lámpara que tenies la que has posat ara. Quantes hores??
Tens Co2?

La ciano es una mica punyetera perquè a vegades es dificil saber perquè apareix i molts pocs peixos se la jalan. Però també es de les que marxa més ràpid.

A mi els antialgues no m' acaben d'agradar perquè funcionen com un parxe però si hi ha alguna cosa descompensada les algues acaben sortint de nou. I per contra acostumen a ser molt tòxics sobretot per invertebrats.

Miraria de trovar el problema i si no hi ha manera llavors ja em planejaria una solució mes dràstica com la eritromicina.

Ah. I mentrés no detectis el problem jo reduiria les hores de llum i anairia fent cambis d' aigua amb frequència que sempre t' ajudaran

I de nou no desesperis que estic segur que amb una mica de paciencia et desfaràs de les algues

Salutacions
bona nit,
primer de tot gràcies pels ànims, s'intentarà no perdre la il·lusió del tot Wink
després, em confirmeu que és ciano, oi? ho dic per situar-me jo i saber de què parlem.

pel que fa a la pantalla, abans tenia un tub de 39w i ara tinc una Odyssea amb 4 T5: 2 de 39w per peixos i 2 de 39w per plantes. I 4 punts de leds per llum de lluna.
l'estona de llum, 9h en total, un joc de llums s'encén 30minuts abans que l'altre, però en total és això. un cop s'apaguen els 2 jocs de llums hi poso una estona la llum de lluna.

de CO2 havia tingut un model molt sencill, amb bombona petita i de les que has d'anar fent tu la càrrega manual, però semblava que tenia una fuita per algun lloc que no acabava de trobar, i entre això i la ciano, el vaig treure.

els canvis d'aigua, per tenir una idea, quina freqüència i quantitat d'aigua? ara estava fent un 30% un cop a la setmana.

una cosa molt bàsica, l'he d'anar aspirant, o esperar-me a que vegi si amb alguna mesura presa es "desintegra" i l'aspiro posteriorment?
ja torno a ser aquí!
no hi ha manera. he reduït 2h de llum diàries i feta la neteja. la ciano segueix. he llegit en alguns articles i foros que anar-hi posant CO2 també pot anar bé. jo no sé perquè ho tenia entès al revés, que el CO2 fomenta el creixement de les plantes i donava per fet que també el de les algues. la pregunta és que si m'ha de servir d'alguna cosa? ja que ara mateix no tinc cap equip i si faig pensament d'invertir-hi dinerons, comptant que després ja em serveixi per les plantes, que no sigui tirar els diners.
Si no tienes la opción del "black out", mantener tapado el acuario durante 3-4 días para que no le entre absolutamente nada de luz.
Las plantas sobreviven pera la ciano no.
Busca más información sobre ello si quieres.
240 litros acuario comunitario con Discos.
91 litros acuario de engorde alevines Disco.
38 litros acuario gambario con CRS y CBS.
Si dices que tienes los nitratos a 0 eso tampoco ayuda. Suelen salir por exceso de fosfatos, falta de nitratos y falta de movimiento de agua.
Seguramente tendrias que aumentar el abono de NO3 y el de Potasio.

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)