Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Termostats
Els valors recomants per escalfadors, filtres i skimmers solen ser molt inferiors als necessaris.
Segons el meu parer , per experiència pròpia i consells d'aquaristes i botiguers, 1w/1l amb les temperatures que tenim a BCN es el convenient. I en cas de rasca extrema convé tenir un altre de reforç.
Ahir em vaig adonar que no sóc coherent ni amb mi mateix Big Grin Big Grin Big Grin
Tinc tres tancs amb 1W/L, un amb 1,5w/L, un amb 2W/L i només un amb 0,83W/L... Tenia el dia polèmic jo....:o
Miquel70 escribió:Els valors recomants per escalfadors, filtres i skimmers solen ser molt inferiors als necessaris.
Segons el meu parer , per experiència pròpia i consells d'aquaristes i botiguers, 1w/1l amb les temperatures que tenim a BCN es el convenient. I en cas de rasca extrema convé tenir un altre de reforç.

Què vol dir exactament "recomanat"? D'on surt aquesta dada? El mínim necessari, el que sempre s'ha dit o el més adient a la tª mitja de casa nostra?

Basem-nos en realitats i no en "el que sempre s'ha dit".

He fet la medició en el meu aquari amb dos termòstats:

[INDENT]SERA 300 W

HYDOR 100 W
[/INDENT]

Després de mesurar 24 hores amb cada termòstat en un aquari de 93 litres, els resultats són:

[INDENT]SERA 300 W = 0.71 kWh/dia

HYDOR 100 W = 1.02 kWh/dia[/INDENT]

Fen l'extrapolació a l'any:

SERA 300 W

0.71 kWh/dia x 365 dies/any = 259,15 kWh/any

259,15 kWh/any x 0,174 €/kWh = 45,09 €/any

HYDOR 100 W

1.02 kWh/dia x 365 dies/any = 372,3 kWh/any

372,3 kWh/any x 0,174 €/kWh = 64,78 €/any

ESTALVI TOTAL AMB 300 W: 19.69 €/any i 113.15 kWh/any

Avantatges d'un termòstat sobredimensionat:
  • Major rendiment específic.
  • menys enceses-apagades = menor desgast i major vida útil.
  • Rang de temperatura més estable.

Com veieu, la diferència de cost entre un termòstat just i un de sobredimensionat s'amortitza en un any.

Salut!

NOTA: Aquests valors són puraments orientatius. Per obtenir dades amb més valor, caldria tenir les medicions d'un any sencer.
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
Ricard escribió:Què vol dir exactament "recomanat"? D'on surt aquesta dada? El mínim necessari, el que sempre s'ha dit o el més adient a la tª mitja de casa nostra?

Basem-nos en realitats i no en "el que sempre s'ha dit".

He fet la medició en el meu aquari amb dos termòstats:

[INDENT]SERA 300 W

HYDOR 100 W
[/INDENT]

Després de mesurar 24 hores amb cada termòstat en un aquari de 93 litres, els resultats són:

[INDENT]SERA 300 W = 0.71 kWh/dia

HYDOR 100 W = 1.02 kWh/dia[/INDENT]

Fen l'extrapolació a l'any:

SERA 300 W

0.71 kWh/dia x 365 dies/any = 259,15 kWh/any

259,15 kWh/any x 0,174 €/kWh = 45,09 €/any

HYDOR 100 W

1.02 kWh/dia x 365 dies/any = 372,3 kWh/any

372,3 kWh/any x 0,174 €/kWh = 64,78 €/any

ESTALVI TOTAL AMB 300 W: 19.69 €/any i 113.15 kWh/any

Avantatges d'un termòstat sobredimensionat:
  • Major rendiment específic.
  • menys enceses-apagades = menor desgast i major vida útil.
  • Rang de temperatura més estable.

Com veieu, la diferència de cost entre un termòstat just i un de sobredimensionat s'amortitza en un any.

Salut!

NOTA: Aquests valors són puraments orientatius. Per obtenir dades amb més valor, caldria tenir les medicions d'un any sencer.

Hola Ricard.
Evidentment jo parlo de mínims, no pas de màxims i estic d'acord en el teu plantejament.
Mes que un problema de W el que es planteja a l'hora de ficar un escalfador de 300 W dins l'aquari es la mida/llargària del trasto,cosa no sempre senzilla (d'aquí la meva preferència pels escalfadors externs)
Salutacions.
Bones,

Per aclarir un parell de termes...
Com a termostat s'entén l'aparell que mesura la temperatura i que depenén del seu valor, en màxim o en mínim, activa quelcom (calentador o refriferador), per a intentar mantenir-la dins dels paràmetres que te prefixats.
Pel que fa a la potència "recomanada", es el que ens aconsella algú (generalment els fabricants), es la que es necesita per mantenir un tanc dins d'un rang de temperatures. Aquest parametre, surt de la seva experiència, o si voleu de la estratègia de vendes.

Un calentador sempre serà més efectiu quanta més potència tingui dintre d'uns certs límits. Suposo que a ningú se li acudirà posar-ne un de 300 w. a un gambari de 20 l. ni a l'inrevés.

Estic d'acord amb en Miquel pel que fa als calentadors externs, en que sempre que sigui possible, son molt millors, i no només a nivell estètic. Cal tenir enn comte que els interns, no deixen de ser una reistència dintre d'un tub de vidre (que com sabem, no es precisament un dels millors conductors de calor), i els externs estàn fets d'un tub metàlic (que si que transmet la calor) pel que circula l'aigua per l'interior i té la resistència recobrint-lo per l'exterior.
Pel tema dels termostats, sense cap mena de dubte i per a un tanc gran o important, no hi ha dilema, un d'exterior amb una sonda a l'aigua i que ens encengui l'escalfador o el refrigerador amb un relé. S'en troben per menys de 20€ i la seguretat que et dona, no te preu. Tingueu en comte que el que porten els propis calentadors, en el cas dels interns es dintre el tub de vidre i triga "molt" en repondre a les variacions tèrmiques, en els interns, poder no tant peró també. A més els integrats tenen dos problemes més, están molt a prop de l'element calefactor que en distorsiona la lectura, i normalment son metàlics. dues plaques metàliques que en calentar-se o refredar-se, s'apropen o es separen, juntant o separan els contactes. Cada cop que aixó passa, salta un petit arc (com a les bujies), que fa que es vagin desgastant i amb el temps, s'acaben soldant l'un a l'altre i deixant el circuit tancat, es el que es coneix coma "peixos bullits".
Jo també aconsellaria que no us refiesi-ho dels reguladors propis dels calentadors, ja que la escla que porten i la realitat, no s'assemblen gens. Millor mesurar amb qualsevol termòmetre i a partir d'aquí regular-lo sense fer cas de la seva escala.

La meva humil opinió, un calentador extern, més aviat una mica sobredimensionat per al teu aquari, i un termostat electrònic amb sonda al tanc. Per a més seguretat, poses un grau més de temperatura de tall al propi calentador, per si fallés la sonda (no passa mai, però....)

Salut!
Y alguna recomendación?
240 litros acuario comunitario con Discos.
91 litros acuario de engorde alevines Disco.
38 litros acuario gambario con CRS y CBS.
Doncs aixó, jo recomano, per aquaris grans, si pot ser dos calentadors externs, regulats per un termostat independent. Aquesta seria la meva solució ideal, tot i que reconec que no sempre es fàcil ni econòmica. Ara, sempre pots posar un microcontrolador que t'ho porti tot. Mira els posts d'en Pavel.

Salut!
kongobulunga escribió:Doncs aixó, jo recomano, per aquaris grans, si pot ser dos calentadors externs, regulats per un termostat independent. Aquesta seria la meva solució ideal, tot i que reconec que no sempre es fàcil ni econòmica. Ara, sempre pots posar un microcontrolador que t'ho porti tot. Mira els posts d'en Pavel.

Salut!

Podrieu proposar-me, algún calentador extern i un termostat electrònic amb sonda?

Merci companys!

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)