Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
L´aquari i les vacances.
A la espera d´acabar de triar els components de l´aquari (tinc molts dubtes amb la pantalla) i fer la comanda, em van sortint molts dubtes que vaig aclarint amb tot el vostre ajut.

El tema de les vacances em te força amoinat. Com us ho munteu quan esteu fora a l´estiu que acostumen a ser forces dies i/o setmanes? Ja se que deixarlos sense menjar durant uns quants dies no passa res i mes si els em preparat bé anteriorment, però quan es tracten de 2, 3 o fins a 4 setmanes? Que feu?

Ja se que hi ha el recurs del vei, familiar... algun menjador automàtic...

Em podeu explicar les vostres experiències?

Gràcies

Confusedmiley2:
TRONERA escribió:A la espera d´acabar de triar els components de l´aquari (tinc molts dubtes amb la pantalla) i fer la comanda, em van sortint molts dubtes que vaig aclarint amb tot el vostre ajut.

El tema de les vacances em te força amoinat. Com us ho munteu quan esteu fora a l´estiu que acostumen a ser forces dies i/o setmanes? Ja se que deixarlos sense menjar durant uns quants dies no passa res i mes si els em preparat bé anteriorment, però quan es tracten de 2, 3 o fins a 4 setmanes? Que feu?

Ja se que hi ha el recurs del vei, familiar... algun menjador automàtic...

Em podeu explicar les vostres experiències?

Gràcies

Confusedmiley2:

3 o 4 setmanes de vacances....seguides!!....o ets estudiant o estàs a l'atur.

A part del menjar que no ho es de gran problema per que si cal es mengen les plantes o es mengen entre ells.... :eek: , en grans absències em preocuparia l'evaporació que es solucionaria amb reomplidor i un dispòsit d'aigua.
Altres desastres son imprevisibles i poden succeir estant o no a casa.
Jo fa un parell d'anys m'en vaig anar durant 13/14 dies i l'únic que em va cridar l'atenció es que es va evaporar un 40% del contingut.

I en el cas de marins ja es un altra història....
Per mi aquest estiu va ser un drama... Vaig estar 4 setmanes a fora (no sóc estudiant ni estic a l'atur de moment, però em poso tots els dies junts) i vaig deixar una menjadora automàtica i ple d'aigua a punt de vessar...

Això no em va funcionar del tot malament, a part de que el retorn de l'aigua feia de cascada, però la temperatura em va arribar a 32ºC i se'm van fregir els peixos (per sort pocs) i les plantes (nomes una cryptocoryne va sobreviure)

El millor és que algú t'hi pugui fer un cop d'ull i com a mínim mantenir el nivell d'aigua...
Potser una bona idea seria baixar també les hores de llum per evitar que s'evapori tant... o no?
Actualment amb poc temps, poca fauna i encara menys flora, però intentant cuidar sempre bé als amfitrions...

Aquari Blau 38L amb: Melanotaenia praecox i Pseudomugil furcatus, Cargols Clithon i Anubias 

Enric
Bon dia tronera,

Per sortides curtes, jo ho sol·luciono així:

Tres d'aquests:
[Imagen: 220px-Digitale_Zeitschaltuhr.jpg]

2 d'aquests:

[Imagen: 4011708350102_m.jpg]

Per sortides més llargues, fa falta la visita d'un familiar/veí que faci les tasques de supervisió i control necessàries.

Salut!
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
esarro escribió:Per mi aquest estiu va ser un drama... Vaig estar 4 setmanes a fora (no sóc estudiant ni estic a l'atur de moment, però em poso tots els dies junts)

Privilegiao!! Big Grin

esarro escribió:Potser una bona idea seria baixar també les hores de llum per evitar que s'evapori tant... o no?

Totalment d'acord.
Miquel70 escribió:Privilegiao!! Big Grin

No et pensis... al final cada dia faig 1/2-1 hora de més i vaig treballar bastants caps de setmana... Smile
Actualment amb poc temps, poca fauna i encara menys flora, però intentant cuidar sempre bé als amfitrions...

Aquari Blau 38L amb: Melanotaenia praecox i Pseudomugil furcatus, Cargols Clithon i Anubias 

Enric
Hola,

jo tiro del familiar "ben entrenat", que si no millor que no vagi ningú Big Grin

També conec de casos de col·legues aficionats que es cuiden els aquaris recíprocament, si no coincideixen a les vacances.

I abans de sortir un bon canvi d'aigua, els filtres i vidres nets, ventilador per la temperatura, tota la tècnica revisada... i així només cal que vingui algú cada 3 dies a reposar aigua i donar una mica de menjar.

En un dolç, clar. Per als marins cal més feina i tens molt més a perdre en cas de desastre. Per això no tinc cap Confusedmiley2:
Veig que ho estàs planficant tot abans de començar. Això segur que t' estalviarà molts mal de caps i calers.

Per les vacances depén molt dels peixos que tinguis i l' enfoc d' aquari.

Per norma general 10 dies sense atencions no es un problema. Més de dues setmanes ja es una mica massa.

Intenta no fer cap canvi brusc abans de marxar. Es a dir 15 dies abans aprofita per netejar filtres, si has de cambiar algun aparell, incorporar ventiladors, modificar CO2 baixar llum, incorporar alimentador, fer una poda generosa...

Així tens un marge per veure que tot funcioni abans de marxar i pots aprofitar per veure quina aigua evapora el teu tanc cada setmana i valorar si es o no un problema .

Un cop ho tens tot provat tot hauria de funcionar tot i que 100% segur mai hi ha res.

Ah i el més important si deixes algú no aficionat a càrrec separa en bossetes la dosis diaria de menjar i amaga bé la resta de pots. No hi ha res que faci més gràcia que donar de jalar als peixetsBig GrinBig Grin
Això de dossificar el menjar en cas de que vagi algú, ja ho tenia contemplat. La gent que no està al corrent de tot això pot arribar a fer esclatar els peixos ja que sempre els veuràn menjar sense parar fins a reventar!

Confusedmiley20:

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Em presento i dubtes sobre aquari amazonic nator 12 5.024 24-03-2015, 23:15
Último mensaje: lampibcn
  nou aquari Enrik 2 1.740 20-01-2015, 22:14
Último mensaje: Enrik
  Evolució del meu aquari de 180 litres Natalia 22 8.931 02-11-2014, 13:25
Último mensaje: Natalia
  Ciclat aquari afegint amoníac fcolours 6 2.987 27-03-2014, 11:54
Último mensaje: Jaume71
  El nou aquari de la Laieta eularidelescols 13 4.375 07-03-2014, 17:12
Último mensaje: 2365
  Consell/ideies per un nou aquari kabuki 6 2.548 08-01-2014, 23:23
Último mensaje: kabuki
  Aquari de 120 litres, que fer amb ell? manelescalar 43 12.015 18-11-2013, 17:00
Último mensaje: manelescalar
  Ull amb demanar ajuda per vacances... Olivier 2 1.349 19-10-2013, 01:12
Último mensaje: Miquel70
  Les algues negres del aquari AAB 2365 2 1.568 19-09-2013, 12:22
Último mensaje: lanchone
  Aquari AAB, escalars i cardenals. TRONERA 9 3.527 14-06-2013, 12:47
Último mensaje: guivet

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)