Temas: 95
Likes Given: 0
Registro en: Jan 2013
Bona tarda senyors!
Com veieu, no paren de sorgir-me dubtes i curiositats i pensant en un futur se m´ha presentat la següent questió:
Visc a Bcna ciutat i a casa fa una calor sofocant els mesos d´estiu. Sospito que l´aquari podrà agafar unes temperatures execises que superin els 30 ºC. COm puc minimitzar aquest problema? Recordeu que l´aquari serà de 300l. Vosaltres com us ho munteu? Que tal uns ventiladors a la superfície de l´aigua? Millor aquari tapat o descobert? SI es descobert hi haurà molta evaporació. Del contrari massa temperatura. Carai que complicat que es tot.       Que m´aconcelleu?
En quan a peixos quins tipus de peixos penseu que son els mes adequats per a soportar les altes temperatures de l´estiu sense que hi hagi baixes per aquest motiu? Tinc una duresa de 16 i un Ph de 7,5-8. I les plantes, que tindran també problemes?
Moltes gràcies  miley2:
•
Temas: 7
Likes Given: 2
Registro en: Jul 2012
TRONERA escribió:Bona tarda senyors!
Com veieu, no paren de sorgir-me dubtes i curiositats i pensant en un futur se m´ha presentat la següent questió:
Visc a Bcna ciutat i a casa fa una calor sofocant els mesos d´estiu. Sospito que l´aquari podrà agafar unes temperatures execises que superin els 30 ºC. COm puc minimitzar aquest problema? Recordeu que l´aquari serà de 300l. Vosaltres com us ho munteu? Que tal uns ventiladors a la superfície de l´aigua? Millor aquari tapat o descobert? SI es descobert hi haurà molta evaporació. Del contrari massa temperatura. Carai que complicat que es tot.      Que m´aconcelleu?
En quan a peixos quins tipus de peixos penseu que son els mes adequats per a soportar les altes temperatures de l´estiu sense que hi hagi baixes per aquest motiu? Tinc una duresa de 16 i un Ph de 7,5-8. I les plantes, que tindran també problemes?
Moltes gràcies miley2:
Destapat et baixarà la temperatura segur i hi ha gent que posa ventiladors d'ordinador a pocs cm de la superfície, això si, a canvi d'una evaporació molt superior!! jo no he pogut fer això, però potser ho intento de fer per aquest estiu, ja que em va arribar a 32ºC i no et dic com em va quedar...
De peixos no en tinc ni idea quins poden ser millors, però els ancistrus em van sobreviure els 2, els Epalzeorhynchus kalopterus també els 2, però de guppies em van morir 4 de 10 i de neons, 2 morts de 8...
Les plantes totes mortes excepte la cryptocoryne...
Actualment amb poc temps, poca fauna i encara menys flora, però intentant cuidar sempre bé als amfitrions...
Aquari Blau 38L amb: Melanotaenia praecox i Pseudomugil furcatus, Cargols Clithon i Anubias
Enric
•
Temas: 60
TRONERA escribió:Bona tarda senyors!
Visc a Bcna ciutat i a casa fa una calor sofocant els mesos d´estiu. Sospito que l´aquari podrà agafar unes temperatures execises que superin els 30 ºC. COm puc minimitzar aquest problema? Recordeu que l´aquari serà de 300l. Vosaltres com us ho munteu? Que tal uns ventiladors a la superfície de l´aigua? Millor aquari tapat o descobert? SI es descobert hi haurà molta evaporació. Del contrari massa temperatura. Carai que complicat que es tot.      Que m´aconcelleu?
Moltes gràcies miley2:
Existeixen refredadores d'aquari, tot i que a un preu desorbitat!:
Cita:" Los enfriadores ******** representan un gran paso en tecnología de sistemas de enfriamiento. Son productos de última generación a un precio accesible.
Estos equipos han sido especialmente diseñados para enfriar el agua en sistemas cerrados como son los acuarios de agua dulce o salada. Sus intercambiadores de calor están hechos con acero y titanio, a prueba de agua marina, son resistentes a la corrosión y se encuentranlibres de contaminantes. El compresor vertical reduce las fuerzas en el rotor, lo que resulta en un nivel de ruido significativamente menor. Por ejemplo el ******* produce tan solo 20 dB de sonido (menos que un refrigerador hogareño). La carcasa es de metal y plástico, muy resistentes y con un diseño moderno. Los refrigerantes, R134a o R407c, no son dañinos para la capa de ozono ni contaminantes para el medio ambiente.
En todos los equipos **** la temperatura se gradúa digitalmente con un ajuste de 0,1ºC que puede verse en la pantalla del ordenador. Para programarlas solo presiona el botón SET e ingresa la temperatura deseada.
Los enfriadores deben colocarse en un sitio bien ventilado para evitar la acumulación del calor que desprenden, pues esto afectaría su performance. Para un funcionamiento correcto la temperatura ambiente no debe superar los 35ºC."
No en tinc experiència amb aquestes, però si són com les industrials, proporcionen un salt tèrmic de -X ºC. Cosa que deu fer difícil la seva regulació, a menys que tinguin un variador de velocitat.
Algú en té alguna per poder compartir la seva experiència?
Salut!  miley20:
[*: He eliminat tota referència a marques i models per no infringir cap normativa del fòrum sobre publicitat.]
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]
Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]
Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
•
Temas: 16
Registro en: Jan 2011
Hola, jo pel meu aquari d'aigua salada si que utilitzo ventiladors, pero pel d'aigua dolça el que faig es treure el fluorescent a les h de mes calor i possar-lo mes tard quan la temp. baixa, tambe al d'aigua dolça els hi posso glaçons d'aigua d'osmosis per la nit a dins del filtre o possant-li aigua d'osmosi que hagi estat a la nevera previament (depenent de la calor que fagi) . Fent aixo l'aquari d'aigua dolça mai m'ha pujat de 28º a l'estiu.
Manel
•
Temas: 73
Registro en: Feb 2012
Ricard escribió:Existeixen refredadores d'aquari, tot i que a un preu desorbitat!:
Algú en té alguna per poder compartir la seva experiència?
Els refredadors van de luxe. Regules les temperatura a la que vols l'aigua, i sempre que estigui dins del rang de potencia, la manté. Aquests aparells, per exemple, t'indiquen que baixen la temperatura d'un 300L en 5º o 10º per 150L, per exemple. Tot és agafar el que estigui dimensionat per tú.
Això sí, són cars (i fan +/- soroll i disipen +/- calor al voltant), però en funció de la teva instal·lació poden ser imprescindibles.
Si l'aquari no és tant crític, destapar, reduir llum i posar ventiladors (amb reposicions quasi diàries d'aigua) és la solució universal
•
Temas: 366
Registro en: Oct 2007
Hola Ricard.
Jo també tinc un refrigerador (força sobredimensionat) per al meu marí de 90L.
Si bé, fa soroll i genera calor al seu voltant (el tinc instal·lat al cuarto del costat de l'aquari on quasibé no hi ha activitat durant el dia), et puc assegurar que es una gran inversió. Una garantía de vida i mai millor dit.
Com a curiositat, funciona tant bé, que a mi se m'evapora molta més aigua a l'hivern que a l'estiu...
Salutacions,
MIJABA.
•
Temas: 95
Aquests aparells valen una pasta però!
 miley2:
•
Temas: 88
Registro en: Mar 2008