Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
plantat, co2 i assessorament general
Bones de nou,
ja fa gairebé una setmana que la cianobactèria m'ha desaparegut i no ha tornat a aparèixer, suposo que la cosa està controlada (de moment).
en algun dels comentaris que em vau fer (de molta ajuda, gràcies) em comentàveu que per controlar l'aparició de la ciano va bé afegir plantes i CO2.
em sonava contradictori perquè justament la ciano em va començar a aparèixer amb l'increment de llum i de plantes, però suposo que és perquè ho vaig posar tot massa de cop.
la cosa és que com m'ha quedat una mica pelat, pensava repoblar i replantar. de peixos tinc 2 neons coure, 3 otocinclus i 1 cacatuoides mascle. pensava en canviar a asiàtic, tot i que mentre viuen els que tinc serà més comunitari que una altre cosa. el què em faria gràcia són una parella de gouramis i algun cardumen d'asiàtics, però no sé quins. he llegit que els danios són molt mogut i no massa compatibles amb els gouramis.
bé, seguim, de plantes algunes anubies i pogostemon. voldria afegir-hi alguna tapissant, musgo de java enganxat en un tronc que tinc i després algunes mitges i altes.
pel que fa al CO2, no el podria afegir immediatament.

paràmetres actuals:
- NO2 a zero. NO3 a 5. Ph a 7,6. Gh a 6-7. Kh a 3.
- filtre Eheim 2213
- llum: 4 T5 de 39w cadascuna (2 de plantes i 2 de peixos).

així doncs les preguntes que us faig són les següents:
- què em recomaneu posar primer: plantes, peixos o CO2.
- si començo per les plantes i no tinc el co2 fins d'aquí un mes o dos, no em tiraran? poso primer les mitjanes altes i m'espero per les tapissants?
- peixos: serien compatibles els gouramis amb el cacatuoides i els neons?
Damaris3 escribió:Bones de nou,

així doncs les preguntes que us faig són les següents:
- què em recomaneu posar primer: plantes, peixos o CO2.
- si començo per les plantes i no tinc el co2 fins d'aquí un mes o dos, no em tiraran? poso primer les mitjanes altes i m'espero per les tapissants?
- peixos: serien compatibles els gouramis amb el cacatuoides i els neons?

Hola,

Et recomano primer les plantes, ja que al plantar remenes l'aquari i als peixos no els hi fa massa gràcia, sobretot si són nous i encara no estan del tot adaptats.

Jo posaria una parella (MF) de gouramis perla (trichogaster leeri) i un grup de +10 rasbores arlequin (trigonoestigma heteromoprha). Són peixos macos i a prova de bombes un cop adaptats. Els gouramis es mouen més per dalt i les cacatues pel fons. Jo he tingut junts i cap problema. Són peixos amb geni, però.

Respecte a CO2 i tapissants, et poden aconsellar millor que jo altres companys
ok, a veure què hi diuen la resta sobre les tapissants i el CO2, si millor posar-ho junt o què.
pel que fa a les plantes (no tapissants). què em recomanaríeu? a part de la riccia o alguna altre flotant per atenuar la llum en algun punt, si finalment hi poso els perla, que ja són els que més gràcia em feien.
serien per la part mitja i posterior de l'aquari. i pensava que fossin mitjanetes tirant a altes, a part de la vallisneria, que la tinc molt vista.
Coincideixo amb l'Isma.

Un grup d'arlequins queda molt maco. O si vols algo una mica més fora del comú, mirat els trigonostigma espei, són molt similars, però més vermellosos i amb la taca negra més fina (a mi m'agraden més):

[Imagen: trigonostigma_espei_fabioghidini.jpg]

Respecte el CO2, les tapissants i els peixos.

Com intueixes, primer posaría les plantes i el CO2, l'ultim els peixos.

Així les plantes aniran tirant, i els peixos no et remouran les tapissants, que primerament plantades són molt delicadetes i es desplanten fàcilment. I no sols els peixos, sino cargols, gambes, corydores... ho desplanten fàcilment...

Plantes tapissants en tens moltes. Com a poc exigents pots mirar la glossostigma elatinoides que amb bones dosis de CO2 i bona llum tira molt molt bé, o si vols alguna cosa un pèl més exigent mirat la pogostemon helferi, hemianthus callitrichoides "cuba"...

Glossostigma elatinoides:

[Imagen: 194-glossostigma.jpg]

Pogostemon helferi:

[Imagen: pogo.jpg]

Hemianthus callitrichoides "cuba":

[Imagen: front4_original.jpg]

Compte que:

· Les tapissants amb poca llum tendeixen a crèixer en vertical, i per tant, deixen de ser tapissants...

· Sense una bona dosi de CO2 no acaben d'estirar correctament i s'acaben posant molt lletges.

· Donades les altes condicions de llum i CO2, un petit desajust o desequilibri pot desencadenar en algues, així que es important optimitzar els canvis d'aigua i adobats.

Per cert, la riccia no es tapissant, es surant. El que passa es que si la "obligues" a creixer en submergit, creix i adopta molt volum, pero la seva naturalesa es la de flotar.

Fixa-t'hi en una fotografía de fa molt de temps, el que li va passar a la meva pedra de pissarra amb riccia:

[Imagen: evolution11024x768ppc1.jpg]

I mira com es "planta" per a aconseguir els tapissats de riccia:

[Imagen: pc110510qz3.jpg]

[Imagen: pc110511uq1.jpg]
Salutacions,

MIJABA.
MIJABA escribió:Un grup d'arlequins queda molt maco. O si vols algo una mica més fora del comú, mirat els trigonostigma espei, són molt similars, però més vermellosos i amb la taca negra més fina (a mi m'agraden més):

[Imagen: trigonostigma_espei_fabioghidini.jpg]

sense cap mena de dubtes són molt més vistosos.. (a mi també m'agraden més)
Actualment amb poc temps, poca fauna i encara menys flora, però intentant cuidar sempre bé als amfitrions...

Aquari Blau 38L amb: Melanotaenia praecox i Pseudomugil furcatus, Cargols Clithon i Anubias 

Enric
gràcies per les aportacions fins al moment, ja em vaig fent una idea.

pel que fa a les plantes del mig i darrera de l'aquari, d'alçada mitjana-alta, què em recomaneu doncs?

i pel que fa al CO2, per aquari de 90l, també alguna recomanació? perquè la versió casera, què tal? o a la llarga em donarà molts mal de caps?
alguna web per comprar per internet més bé de preu?
Damaris3 escribió:gràcies per les aportacions fins al moment, ja em vaig fent una idea.

pel que fa a les plantes del mig i darrera de l'aquari, d'alçada mitjana-alta, què em recomaneu doncs?

i pel que fa al CO2, per aquari de 90l, també alguna recomanació? perquè la versió casera, què tal? o a la llarga em donarà molts mal de caps?
alguna web per comprar per internet més bé de preu?

A mi com a plantes de mitja alçada, per a un asiàtic m'agrada molt la Blyxa japonica:

[Imagen: blyxa+japonica+260.jpg]

I de planta de fons, la Rotala wallichi, o la Cabomba furcata:

[Imagen: Rotala_wallichii_01.jpg]

[Imagen: 519_Red_Cabomba_Cabomba_furcata_Cabomba_...nsis.e.jpg]

Que amb bones condicions de llum i CO2 adquireixen uns tons vermellosos que contrasten força amb el verd de la majoria de les plantes. A mi m'agraden molt.

D'altra banda se m'ha passat comentarte una tapissant poc emprada, pero personalment m'encanta l'efecte i la forma de la planta. Es tracta de la Elatine triandra:

[Imagen: elatine-triandra.jpg]

Respecte el tema del CO2, jo no escatimaria si vols fer un bon plantat i m'agafaria un equip de CO2 de bombona, manoreductor, electrovalvula...

D'altra banda, si el que vols es "probar" o experimentar una mica aditant CO2 a l'aquari amb plantes menys exigents, llavors animat a fer l'invent del llevat, però com a desavantatges:

· El fluxe de CO2 no es constant, decreix (molt ràpid) amb el temps.
· Per a mantenir un fluxe de CO2 decent, cal renovar la mescla cada setmana.
· Sempre pots empalmar dues ampolles i així tens el doble de producció de CO2, i cada setmana vas canviant una ampolla de manera alternada.

L'experiència em diu, i la de companys propers, que te n'acabes cansant... Però per comencar a ficar-li ma, endavant!
Salutacions,

MIJABA.
ostres, moltes gràcies per la recomanació Mijaba, fan molt bona pinta!!!
Damaris3, t'exposo opinions personals del que m'agrada. Obviament hi ha milers de plantes diferents i es difícil coincidir tots a una Big GrinBig GrinBig Grin

El dia de demà quan et toqui triar segur que optaràs pels teus gustos Wink

I com estás disposada a equipar-te amb CO2 doncs no tindrás cap mena de problemes amb qualsevol tipus de planta Wink
Salutacions,

MIJABA.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Iluminació per a aquari plantat Gould 1 1.707 03-09-2012, 17:04
Último mensaje: Marc Cisa
  Acuari plantat de 100 litres amb dos carassius auratus (cometa) Francesc Farré 4 2.992 10-06-2012, 00:24
Último mensaje: Francesc Farré
  Piscina para rayas....consulta general. Ernesto 15 8.003 27-04-2008, 18:33
Último mensaje: Ernesto
  Aquari plantat: riccia, glossostigma ... Xavi 1 2.184 22-04-2005, 18:40
Último mensaje: Marc Martínez
  Consell per aquari plantat 0 288 Hace menos de 1 minuto
Último mensaje:

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)