Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S-Aloha Reef - II
Gràcies Mija! ès una passada veure aquest aquari en moviment!
L'anèmona no l'havia reconegut perque no se li veuen les bombolles típiques dels tentacles... ès la mateixa que va patir l'accident amb la Vortech? ja va aprendre la lliçó o continua movent-se? Big Grin
Has pensat en ampliar per posar la Coris a un aquari mes gros?
Ja em miraré l'aquari del Miquel70... tot és anar agafant idees pel meu, ja que encara no tinc masa clar el que hi ficaré. M'agraden molt les anèmones Stychodactila i uns pallasos en concret (A. polymnus), però no se si l'aquari és masa petit per això, a mes que aquesta anèmona em limita molt per ficar invertebrats netejadors, gòbids i blènids, etc, ja que s'ho fot tot ... així que encara no ho tinc gens decidit... Sad
Quan vulguis ets convidat a fer-me una visita!! Bé, tu i qui vulgui!!

Exactament, és la mateixa que va patir l'accident de la Vortech. Curiosament, desde que els pallassets la hi volten, l'anemona s'ha aparat i no es mou gens desde fa ja mesos.

I per alguna raó, ha deixat de tenir les bombolles i ara estira més els pòlips. Crec que va com li dona... També ha canviat un pél la coloració desde que va arribar, té un vermell més intens, i uns reflexes verdosos que no tenia quan va arribar.

Hi he pensat amb ampliar? La resposta es depen Big Grin

Ojalà en uns mesos hagi acabat la carrera, hagi trobat una feina decent, hagi estalviat i em pugui emancipar i independitzar-me. Llavors seria el moment d'ampliar... I la Coris gaimard seguiria amb mi :o

Pero tal com estan les coses no les tinc totes...

Les Stichodactyla es fan enoooooormes. Bé, ja ho saps prou bé. Segueix rumiant Big GrinBig GrinBig Grin
Salutacions,

MIJABA.
Et prenc la paraula per aquesta visiteta! ja quedarem Big Grin
Hola mijaba!

T'ha quedat força bé, però una pregunta: Com és que l'has hagut de remodelar, què no estava bé?

Tingue'l molt controlat les properes setmanes, controla bé paràmetres.

Cita:I per alguna raó, ha deixat de tenir les bombolles i ara estira més els pòlips. Crec que va com li dona... També ha canviat un pél la coloració desde que va arribar, té un vermell més intens, i uns reflexes verdosos que no tenia quan va arribar.

El tema de els tentacles és completament normal, a la que se'ls hi posen els pallassetes en aquari normalment les bombolles en els tentacles desapareixen, no se sap perquè, però passa.
Pel que fa al color també és normal, l'anèmona recupera la seva població normal de zooxantelas i per tan el color vermell és més intens i té reflexes verds. De fet segurament aquest és el seu color normal.

Salut, Smile
Osti Mijaba està ben guapo.

M' agrada saber que tot es recondueix

Salutacions
Bona nit nois.

gran ell:

Vaig fer alguna cosa, que es va desajustar tot i va anar en orris. M'explico. Va aparèixer una explosió d'algues. Intueixo que després de "mimar" massa les Acropores i SPS aditant el NO3PO4X de Red Sea van anar minvant els nutrients, i els LPS se'n van ressentir. Llavors vaig deixar d'aditar-ne per a intentar recuperar novament uns nivells de nutrients acceptables, amb el nefast resultat de l'explosió d'algues.

Paral·lelament, per algun motiu que encara ens és desconegut (ANB001 va estar al corrent de tot el proces), la majoria de LPS van anar mermant fins quedar sols l'esquelet. No vull concretar, perque m'estiro dels cabells, pero quan dic la majoria de LPS en són la majoria...

Vam decidir deixar de remenar fins que tot s'establis, seguint amb els patrons de manutenció que es considerarien normals.

Després d'un temps sense més baixes, vaig agafar la rasqueta, i el raspall de dents i vaig raspatllar la roca, vidres, vaig netejar el skimmer, la bomba de pujada. També he retirat el refugi de chaetomorpha perque em dona la sensació que no creix com hauria de creixer pel temps que hi portaba... I l'endemà vaig fer un canvi d'aigua de 32L per aportar nutrients i retirar excesos.

Val a dir, que la roca no s'ha tret ni posat, ni tan sols s'ha canviat de posició.

Entenc que al que et refereixes es que vigili no em faci un ciclat pel mig? O als paràmetres de sempre de Ca, KH, Mg, NO3, PO4?

Lo de l'anemona, cert que la forma de bombolla es molt més maca i estètica, pero amb el tentacle estirat, i taaaant vermellòs queda molt bé. Ara bé, que l'espectacle no és l'anémona sola, sino els pallassos entrant i sortint i refregantse, i no la deixen mai sola. Aquest es el veritable espectacle. En part te'l dec a tu Big Grin

D'altra banda, des del canvi, he notat una millora sustancial en els coralls. M'explico, els SPS estan traient el seu millor pòlip (excepte la tricolor, que "ahí está"), els tous s'inflen que dona gust, mai havia vist el mini-sarco tant gros, els zoanthus espectaculars, les euphillies inflades inflades, etcétera...

Igual és autosugestió, però Big Grin

pavon: Moltes gràcies! Al igual que amb en Miquel70, crec que hem passat paral·lelament per hores baixes. Espero que ho tornem a alçar, tot i que ja anuncio que freno l'introducció de coralls al aquari fins que tot estigui totalment estable i hagi tornat a agafar confiança.

A viam si ens actualitzes, que ens tens abandonats!!!
Salutacions,

MIJABA.
Hola mijaba!
Gràcies per la resposta, és força clara.

Quan et dic a controlar l'aquari em referixo no a test a pinyon si no a observar-lo. Li has fet un rentat de cara (has tret el refugi (no ho hagués fet mai en aquest moment)) has deixat d'aditar el no3po4 (aquest) i has raspatllat tota la roca. Això per a l'aquari és un canvi brutal, ara mateix està descontrolat (encara que no t'ho sembli).
El meu consell, o el que faria jo en aquesta situació:
1.- Deixar d'aditar qualsevol cosa escepte KH, CA++ si és necessari.
2.- Reduir a zero l'alimentació de qualsevol corall.
3.- Reduir l'alimentació dels peixos durant uns set-nou dies (sense que passin gana, és clar)
4.- Una bona font bacteriana a l'aquari, i no estaria de menys una font de carboni. (això depend de la marca)

Pel que intueixo tens un problema recurrent de NO3 i PO4, és així?
I com molt bé has dit, no introdueixis res nou a l'aquari de moment, fes-ho a poc a poc.
Pel que fa a la tricolor, o l'aquari està perfecte o és una d'aquestes peces punyetera, punyetera. Així que paciència.

Una altre pregunta, em pots comentar la configuració de la radion en tots els seus aspectes? Hores de llum, intensitat de cada canal, potència dels mateixos...

L'extensió dels pòlips ara mateix diria en un 80% de seguretat que simplement és degut a que tens una presència de nutrients més alta de l'habitual, per tant s'estan foten les botes. Això anirà de baixada.

Perdona si t'he dit moltes coses, però quan m'hi poso...

Salut, Smile

Jordi
No gran ell, gràcies a tu per el suport i l'ajuda, del tot benvingut i benvinguda.

Comencem:

· Estic d'acord, observaré com comentes cualsevol detall, indici de canvi... El que sigui ho notificaré per aquí per a que n'estiguis al corrent.

· Lo del refugi d'algues l'he tret perqué trobo que en les setmanes que du la chaetomorpha al sump, no ha crescut gens apreciablement...

· El NO3PO4X fa força setmanes que vaig deixar d'aditar-lo.

Segueixo els teus consells doncs de:

· No aditar res excepte Calci i KH (és a dir, res de Red Sea Colors A, B, C i D ni Mg, que es el que adito actualment).

· No donar de menjar ni directa ni indirectament als coralls (ni trossets de musclo, ni salmó... ni tampoc Red Sea Energy Reef, ni Coral Vitalizer de Zeovit, ni Cyclop-eze, ni LPS Food...). Però, i a la anémona? Li'n dono quelcom o tampoc?

· D'acord també en reduir l'alimentació dels peixos. Actualment els estic donant un cop al dia però molt poca quantitat (de fet, llenço els grànuls un a un i miro si els atrapen. El primer grànul que cau al terra, s'ha acabat per avui... o sino dono una miqueta de un cubilet de congelat, la resta ho aprofito per els de dolç). És massa un cop per dia?

· Pel moment adito Zeobak una gota al dia pels matins. Cada matí. Cal diversificar? Alguna recomanació?

Respecte la Radion, li vaig baixar la potència. Estaba al 70% i la he baixat, al mateix programa al 40%. Et deixo una foto de la configuració actual:

[Imagen: capturadepantalla201302o.jpg]

Et comento una mica detalladament l'evolució de l'espectre:

· A la "sortida del sol" puja la llum amb blau i un pèl de vermell.
· A mesura que "es fa de dia" puja l'espectre de tots els canals de colors fins arribar al 40% màxim (ja veus la forma de la pujada de llum intentant simular de manera discontinua el mode natural).
· A l'hora de la "posta de sol" es van apagant els canals, fins que queden el Blau i el Royal Blue.
· S'apaga el Blau i queda sols el Royal Blue per la nit (hora de disfrutar de la fluorescència dels coralls) fins que s'apaga per complet.

Si vols et puc fer arribar el projecte.

Quedo totalment a la teva disposició.

I no et disculpis, que jo també en sé de dir moltes coses Big Grin

Salutacions,

Miquel.
Salutacions,

MIJABA.
La mare de Déu santíssima!!!!!!! Tot això estàs aditant al teu aquari? No m'estranya que tinguis problemes de No3 i Po4, problemes d'algues i saturació de l'aquari.

A veure pel que m'has comentat estàs aditant tot això.

Cita:(ni trossets de musclo, ni salmó... ni tampoc Red Sea Energy Reef, ni Coral Vitalizer de Zeovit, ni Cyclop-eze, ni LPS Food...)

Ets conscient que tot són fons d'aminoacids, vitàmines, proteines, matèria orgànica i un llarg etc. de nutrients directes que afegeixes a l'aquari? (o tens un skimmer inmens o acumules nutrients a pinyon) I en canvi agafes i dones voleta a voleta el menjar als peixos.

No estic dient que tots aquests productes no siguin bons, que quedi clar, són productes molt bons, però.... El problema està en que s'han d'aditar amb molta, molta moderació i precaució. Amb un de sol n'hi ha més que de sobres, si tries coralvitalizer, no facis servir LPs Food, i successivament. Si dones menjar del tipus (salmó, musclo...) no cal que facis servir res més.

T'explico, per exemple la meva trachy, la cynarina i les dues anemones mengen un cop cada quatre setmanes (directament alimentades per mi) les acantas ni tan sol les alimento i estan perfectes, la wellsophyllia deu haver menjat dues vegades en els nou messos que porta a l'aquari. Tenint una població de peixos més que acceptables en el teu aquari ja et dic jo que amb el que generen de residus els animals els teus LPS tenen més que de sobres, i si no et quedes tranquil de tant en tant, i quan dic de tant tant em refereixo a cada tres-quatre setmanes les alimentes directament.

Pel que fa a l'anemona no et preocupis, ja té els dos habitants que s'encarreguen que no passi gana.

Pels sps que tens amb elements traça de tant en tant també n'hi ha prou, suposo que en el volum d'aquari que tens estaràs fent canvis d'aigua cada setmana. Per tant els elements minoritaris en la seva majoria ja queden restablerts.

A part del zeobak faria servir també el zeostart, necessites que la teva població bacteriana funcioni a ple rendiment, és més que necessari en la teva situació.

Espero no t'hagi molestat el que t'he comentat, és la meva opinió.

Salut, JordiSmile
Ep ep, frena madalena!!!!

Jo t'he dit el que tinc disponible, i efectivament adito al aquari. Però no t'he dit la periodicitat! Impossible que aditi això cada dia, seria boig.

T'explico la meva rutina, i em dius si és excesiva:

· Red Sea Energy Reef A i B 0,5 ml 2 - 3 vegades per setmana (dosi diària recomenada pel fabricant: 1ml/dia).

· Coral Vitalizer 1 goteta 2 cops per setmana.

· Cyclop-eze o LPS Food, 1 cop cada dues setmanes aproximadament.

· I sòlid (salmó, musclo, gamba, lluç... com em vas dir en l'anterior post que era excessiu, ara els dono una vegada al mes i trossets molt més petits, menys quantitat, i si me'n recordo...). De fet, des que m'ho vas dir, sols els he donat una mica de salmò aquesta setmana passada, just abans del canvi...

Alterno els aliments per donar varietat. I adito molt menys que la dosi que recomana el fabricant :confused:

Intueixo lleument que segueix sent excessiu Big Grin

I intueixo també, que deixi d'aditar res més que no sigui el menjar dels peixos...

La meva rutina de canvis d'aigua en règim estacionari són de 25L cada dues setmanes.

Respecte la llum de la Radion no m'has comentat res... Suposo que no hi ha problema en el meu programa :o

Obviament no em molesta els teus comentaris. Estic aqui per aprendre, i amb els errors s'aprenen. Prefereixo coneixe'ls que ignorar-los. I l'experiència es un grau que encara no conec, després de molts pocs mesos mullat en aigua salada...

Així que segueix fotent-me llenya Big Grin T'estic esperant :p:p:p:p
Salutacions,

MIJABA.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
Video S-Aloha Reef bye bye... MIJABA 12 4.392 16-10-2015, 03:17
Último mensaje: ANB001
Photo reeF (2ª palte) Miquel70 14 4.339 09-09-2015, 17:46
Último mensaje: Miquel70
  Inici Projecte Nano reef colombo 39 16.423 21-05-2015, 16:37
Último mensaje: Miquel70
  pico reef 19 litros germang 2 2.368 18-03-2015, 17:21
Último mensaje: albertus
  staskys reef stasky222 54 16.467 04-06-2014, 22:01
Último mensaje: Marc Martínez
  Awesome Slow Motion in Reef MIJABA 3 2.531 28-03-2014, 00:58
Último mensaje: Bruno
  Regalo dos caixes de "Reef crystals" Marc Cisa 2 1.582 06-12-2013, 18:12
Último mensaje: Marc Cisa
  Proyecto acuario marino reef 700l javi 49 16.720 31-10-2013, 14:37
Último mensaje: Seral
  Breu Atlas d'estrelles de mar per a Reef MIJABA 0 1.069 18-10-2013, 11:03
Último mensaje: MIJABA
  reeF! y a prendre pel sac Miquel70 19 6.415 08-06-2013, 21:13
Último mensaje: stasky222

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)