Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S-Aloha Reef - II
Cita:·T'explico la meva rutina, i em dius si és excesiva:

Red Sea Energy Reef A i B 0,5 ml 2 - 3 vegades per setmana (dosi diària recomenada pel fabricant: 1ml/dia).
No conec el sistema red sea hagi que li he donat una bona mirada. A veure aquests dos elements són bàsicament aminos, vitamines,... Estan molt pensats per a coralls tous. En el teu cas, si tens moltes ganes de fer-lo servir només el faria servir un cop per setmana. Has de veure quin efecte té aquest producte en el seu nivell més baix, sobretot partint de la idea que l'aquari és molt baby i encara no ha arribat a un mínim de maduresa i estabilitat suficient per a aguantar un ritme alt. I sobretot per a que tú coneguis les teves pròpies limitacions i virtuts en el manteniment de l'aquari i animals que hi tens.

Cita:· Coral Vitalizer 1 goteta 2 cops per setmana.
Ara mateix el deixaria en standby fins a nova ordre.

Cita:· Cyclop-eze o LPS Food, 1 cop cada dues setmanes aproximadament.
Exactament el mateix que amb el coral vitalizer.

Cita:· I sòlid (salmó, musclo, gamba, lluç... com em vas dir en l'anterior post que era excessiu, ara els dono una vegada al mes i trossets molt més petits, menys quantitat, i si me'n recordo...). De fet, des que m'ho vas dir, sols els he donat una mica de salmò aquesta setmana passada, just abans del canvi...
I què n'opines?

Cita:Alterno els aliments per donar varietat. I adito molt menys que la dosi que recomana el fabricant
Jo ara mateix alternaria l'alimentació dels teus peixos, sobretot per a que els seus residus siguin diferents i de diferents qualitats.

Cita:Intueixo lleument que segueix sent excessiu
Sí, intueixes bé.
Cita:I intueixo també, que deixi d'aditar res més que no sigui el menjar dels peixos...
Perfecte.
Cita:La meva rutina de canvis d'aigua en règim estacionari són de 25L cada dues setmanes.
El que faria jo en aquests moments seria augmentar els canvis a setmanals, 10litres mínim, potser millor 15l fins que l'aquari canvii d'aspecte. Després ja tornaràs a relaxar-te.
Cita:Respecte la llum de la Radion no m'has comentat res... Suposo que no hi ha problema en el meu programa
De moment deixa-ho així, ja hi entrarem més endavant.

Recorda, a part del zeoback important fer servir zeostart, tens zeolita al sump?
Eliminar el refugi d'algues crec que ha estat un error. Potser el gran error que cometem en aquest país és concebre el refugi com un eficient exportador de nutrients, el resultat de l'ús d'un refugi d'algues en un aquari en els tamanys que estem treballant té més utilitat en el sentit de diversitat biològica en l'aquari. Si el que realment volem és fer un eficient filtre biològic llavors aquest refugi ha d'estar pensat amb un tamany molt gran i sobretot amb una superfície exposada a la llum molt alta (scrubble), però ben fet.

Deixa que l'aquari maduri, pensa que és com un cotxe nou primer li hem de fer el rodatge sense forçar-lo, si no hi ha rodatge el fem anar a massa revolucions per minut i acaba fent llufa.

I ara una de les meves frases lapidàries:
Menys química i més biologia. Amb això simplement intento dir, "coneix el teu aquari" un cop el coneguis el podràs forçar ja que coneixeràs el seu límit.

Salut, JordiSmile
D'acord Jordi.

Seguiré el procediment que em recomanes. Que no hi fotaré res que no sigui aliment per als peixets (ni Energy Reef tampoc).

Dissabte vaig a Coral Reef, m'enduré el Zeostart que no en tinc.

No tinc Zeolita al sump, pero tin zeolita en un saquet per aquí, però el que no tinc es cap filtret o algo on posar-ho. Ho podría posar en una mitja al fons del sump, nose si serà suficient. Quina quantia s'hauria de posar?

Ah i ampliar la rutina de canvis a 15L setmanals, OK Confusedmiley20:

Lo del refugi d'algues, ja no hi ha volta enrere perqué vaig llençar tota la Chaetomorpha. A part no em va convencer gens com m'ho vaig manegar, perqué la llum es desaprofitaba molt... Ho deixo en suspensió, si un cas ja hi tornaré més endavant...
Salutacions,

MIJABA.
Pots tenir la zeolita en un saquet (malla) en forma passiva al sump sense cap problema. No és necessari el filtre de zeolites.

Salut,Smile
Jordi, quina quantitat seria l'adequada?

Vaig a fer l'invent ara.
Salutacions,

MIJABA.
Calcula uns 100gr. per cada 100litres d'aquari. Però això tranquil que a Coralreef t'ho acabaran d'indicar concretament.

Per cert, tingue-la un parell de dies en aigua d'osmosis, així tal i com la fiquis ja estarà apunt per començar el treball. Després monotoritza el KH, que la zeolita té tendència a absorvir-la.

Salut,Smile
Molt bé Jordi.

Les tinc des d'ahir (uns 200 gr) en aigua d'osmosi remullades, no deixaven de bombollejar! Confusedmiley14:

Aquesta tarda vaig a la botiga, crec que el toni sempre diu el mateix que tu, 100gr / 100L.

Cada setmana faig test de Ca, KH i Mg per restablir el que s'ha consumit. Anteriorment comentes que Ca i KH segueixi aditant segons necessitat, però el Mg no en dius res, no n'haig d'aditar?

Imagino també que amb els canvis d'aigua setmanals de 15L probablement no calgui aditar tanta quantitat, o gens...
Salutacions,

MIJABA.
Bona nit Jordi.

· Com vam comentar ja fa dies, vaig introduïr una mitgeta amb 150 gr de Zeolita que agito a diari. Ho he posat al sump a la caiguda d'aigua d'abans de la bomba de pujada, on inevitablement hi ha més corrent que en cualsevol altre lloc del sump.

· Just acabo d'acabar de fer un canvi setmanal de 25L (10L més de l'estipulat).

· He deixat d'aditar res de res, excepte la bactèria Zeobak, dosi diària.

· I sols alimento els peixos en dosis molt petites, variades i espaiades.

Seguim amb el pla de contingència. :o:o:o:o:o
Salutacions,

MIJABA.
Mythrax Sculptus

Després de força temps sense material gràfic, us deixo un petit vídeo del Mythrax Sculptus fent feina.

Anunciar que l'alga ha minvat d'una manera espectacular d'ençà el pla proposat per gran ell.

I comptant amb l'ajut del Turbo, el Trochus, el Mythrax... que són feiners Wink

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=i0AaXegAPOs"]Mythrax Sculptus - YouTube[/ame]
Salutacions,

MIJABA.
I ahir, 25L més al canvi Wink

Estic molt content perqué l'esforç està donant resultats. La roca està quasibé tota neta i polida, ni resta de les algues.

A part tinc un ajudant jardiner nou. El seu nom ja ho indica Big Grin

Un petit, petit, petit Zebrasoma Desjardini, d'uns 2,5 cm de llargària aletes incloses.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=j8vI8vUUWLU"]Micro Zebrasom Desjardini - YouTube[/ame]

Si, ho sé Big Grin

Que es farà enorme. Que aquí no hi podrà ser molt de temps.

Tinc clar que en endavant una de dos:

· O ja m'he emancipat i he muntat un aquari més gros.

· O l'hauré de retornar a la botiga Sad
Salutacions,

MIJABA.
Estàs segur que és un desjardini i no un veliferum?

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
Video S-Aloha Reef bye bye... MIJABA 12 4.392 16-10-2015, 03:17
Último mensaje: ANB001
Photo reeF (2ª palte) Miquel70 14 4.339 09-09-2015, 17:46
Último mensaje: Miquel70
  Inici Projecte Nano reef colombo 39 16.424 21-05-2015, 16:37
Último mensaje: Miquel70
  pico reef 19 litros germang 2 2.368 18-03-2015, 17:21
Último mensaje: albertus
  staskys reef stasky222 54 16.467 04-06-2014, 22:01
Último mensaje: Marc Martínez
  Awesome Slow Motion in Reef MIJABA 3 2.531 28-03-2014, 00:58
Último mensaje: Bruno
  Regalo dos caixes de "Reef crystals" Marc Cisa 2 1.582 06-12-2013, 18:12
Último mensaje: Marc Cisa
  Proyecto acuario marino reef 700l javi 49 16.722 31-10-2013, 14:37
Último mensaje: Seral
  Breu Atlas d'estrelles de mar per a Reef MIJABA 0 1.070 18-10-2013, 11:03
Último mensaje: MIJABA
  reeF! y a prendre pel sac Miquel70 19 6.418 08-06-2013, 21:13
Último mensaje: stasky222

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)