Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Encuesta: Aquari, amb tapa o obert?
Esta encuesta esta cerrada.
Obert.
66.67%
6 66.67%
Tapat.
11.11%
1 11.11%
Altres (especificar).
22.22%
2 22.22%
Total 9 voto(s) 100%
* Ya has votado en esta opción. [Mostrar resultados]

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[ENQUESTA] - Aquari amb tapa o sense?
Fins ara l'he tingut tapat, però estic valorant de fer hivern tapat i estiu obert...

M'agrada més obert per l'estètica, però em preocupa l'excessiva evaporació de l'aigua i la pols que hi va caient.

Salut!
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
Hola Ricard,
com diu l'Albertus, jo també penso que depen molt del que hi fiquis a l'aquari... podries dir quin tipus d'aquari tenies pensat? i quins habitants?
Jo he patit nombroses pèrdues de peixos que han acabat al parquet de casa, i això no fa gens de gràcia quan t'ho trobes. Ara també s'ha de dir que els aquaris estaven tapats però amb les típiques obertures a les cantonades per donar de menjar.... però els peixos eren escapistes reconeguts (Pantodon, Mastacembelus, Clarias, Channa sp,...).
Una solució que em ve al cap seria posar tapes de metacrilat o pvc transparent amb múltiples perfotracions, com si d'una reixeta es tractés... no solucionaríes algun dels punts que has esmentat, però com a mínim, afavoriries l'intercanvi de gasos i evitaries les mojamas al parquet
Ricard escribió:Fins ara l'he tingut tapat, però estic valorant de fer hivern tapat i estiu obert...

M'agrada més obert per l'estètica, però em preocupa l'excessiva evaporació de l'aigua i la pols que hi va caient.

Salut!

Per la part de la pols, jo no ho he observat mai, tot i que a cada canvi d'aigua també intento arrossegar part de la superfície per si de cas. L'evaporació sí que és més vistós... jo he d'afegir uns 5L d'H2Od cada setmana pel meu 75L... :eek:

ismacarv escribió:Una bona opció es tenir una urna oberta però amb un reforç perimetral ben dissimulat en els 4 vidres de uns 5-10 cm. Quasi tots els salts són arran de vidre, així que amb la cornisa soluciones el 90% dels salts.

Sí, tot i que només ho faria en el cas de tenir una d'aquestes espècies de peixos saltimbanquis, ja que crec que ha de molestar per netejar els vidres o recollir troços de fulla que es trobin als laterals... Això sí, és una solució intermitja que aporta bastantes coses bones d'ambdós situacions Confusedmiley4:

Salut!
Actualment amb poc temps, poca fauna i encara menys flora, però intentant cuidar sempre bé als amfitrions...

Aquari Blau 38L amb: Melanotaenia praecox i Pseudomugil furcatus, Cargols Clithon i Anubias 

Enric
Bones Ricard.

Quan dic que segons la espècie que mantinguis hi pots posar tapa o no, em refereixo a que hi han espècies saltadores que no pots tindre en un aquari destapat, com ara els peixos destral, els papallona o els killis.

Salutacions.

Albert
Hola,

Potser hi ha escapistes reconeguts, però qualsevol peix pot acabar saltant. En experiència de primera o segona mà: rasbores, neons xinesos, cometes goldfish, qualsevol cíclid en especial cypris, Malawis i qualsevol de nedada ràpida, bettas...
Per no comentar que de vegades poden entrar coses a dins en un aquari sense tapa... de fet, un gat que tenia va saltar a dins d'un aquari sense tapa a on vivia un Cichlasoma managuense de 30 cm! quin ensurt es va dur el gatet, i si veiesis com va quedar el parquet :eek: per sort no van sortir ferits ni el peix ni el gat Big Grin

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  osmosis i aixeta per aigua aquari gem.b 14 6.493 24-01-2015, 14:10
Último mensaje: Olivier
  AqDiary. Un diari del nostre aquari (Android) fcolours 1 1.650 15-09-2014, 21:34
Último mensaje: dems
  aquari 600 litres. oscar13s 4 2.248 24-08-2014, 00:12
Último mensaje: ismacarv
  Suport tapa fante 3 2.275 06-04-2014, 09:45
Último mensaje: fante
  Pantalla led per aquari 80 lts (62*36*36) fcolours 13 6.027 22-01-2014, 00:18
Último mensaje: fcolours
  Sistema sortida INTERIOR del aigua del aquari. TRONERA 25 9.707 08-05-2013, 09:18
Último mensaje: guivet
  Trasera aquari: vitrificat VS glassejat TRONERA 13 5.096 06-05-2013, 23:26
Último mensaje: TRONERA
  Sistema per fer canvis d´aigua a l´aquari. TRONERA 14 5.664 18-03-2013, 19:37
Último mensaje: TRONERA
  Silicona aquari. TRONERA 4 2.192 16-02-2013, 02:11
Último mensaje: dboodb
  Taula Aquari IKEA Ricard 6 5.100 05-02-2013, 13:45
Último mensaje: Jaume71

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)