Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
comportament anentome helena
bones, un nou dubte!
al morir-se la botia, vaig pensar en canviar de xip i provar amb els anentome helena per controlar la plaga de cargols. en vaig posar 3. des de la seva inclusió fa ja una setmana (aprox) s'han passat el dia "dormint", totalment inactius. passen dels cargols perquè cada cop en veig més de nous. és comú aquest comportament? o el problema és que 3 són pocs exemplars pq facin una bona feina de "neteja"? buscant info he trobat que són pacífics, perquè que no belluguin massa, que en ocasions s'enterrin i només es vegi la punta de la closca i que no mengin . . .
per cert, la plaga que vull eliminar és de physas, potser és que no li agraden?
Damaris3 escribió:bones, un nou dubte!
al morir-se la botia, vaig pensar en canviar de xip i provar amb els anentome helena per controlar la plaga de cargols. en vaig posar 3. des de la seva inclusió fa ja una setmana (aprox) s'han passat el dia "dormint", totalment inactius. passen dels cargols perquè cada cop en veig més de nous. és comú aquest comportament? o el problema és que 3 són pocs exemplars pq facin una bona feina de "neteja"? buscant info he trobat que són pacífics, perquè que no belluguin massa, que en ocasions s'enterrin i només es vegi la punta de la closca i que no mengin . . .

Hola Damaris

A vegades els hi costa una mica arrencar però quan s'hi possen si possenBig Grin

Els meus acostumbraven a sortir més de nit a pulular. quan ja n' hi havia més en veia tant de dia com de nit. DE vegades com bé dius s' enterren uns dies fins que tornen a tenir fam.

També es cert que hi ha cargols que els hi agraden més o els hi resulta mes fàcil atrapar.
Els planorbis son la seva predilecció en canvi amb les physes més ràpides i petites els hi costa una mica més.

Salutacions
Damaris3 escribió:per cert, la plaga que vull eliminar és de physas, potser és que no li agraden?

Hola Damaris,

Jo la plaga Physas sp. la controlo pel sistema tradicional:

[INDENT]
  1. Retirant-los a mà, tant els que es veuen com les postes d'ous.

2. Controlant les restes de menjar o detritus que queden a l'aquari.
[/INDENT]

Crec que és el millor sistema. Confusedmiley10:
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
pavon escribió:Els planorbis son la seva predilecció

Potser doncs que en posi uns quants... que jo ja n'estic una mica tip d'anar treient-los...

Cita: 3 són pocs exemplars pq facin una bona feina de "neteja"?
M'afegeixo a la pregunta
Actualment amb poc temps, poca fauna i encara menys flora, però intentant cuidar sempre bé als amfitrions...

Aquari Blau 38L amb: Melanotaenia praecox i Pseudomugil furcatus, Cargols Clithon i Anubias 

Enric
Hola
3 son suficients, però si en poses mes no passa res.

Els helena tenen la costum d'enterrarse, i pots pasar temps sense veure'ls. Moltes vegades pensaras que han mort i, de repent, apareixen. De dia es mes dificil.

Com diuen, quan si posen, si posen. A vegades als mes grans els deixan pasar, per exemple als manzanas.

I si troben mengar per l'aquari, poden fartar-se del menjar comercial i pasar dels cargols, per això es bo que durant uns dies es controli el mejar que es llença a la peixera. Posar als peixos a dieta, jeje.

sAlutacions
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Duda Anentome Helena/Caracol Asesino dblasco 6 4.101 19-10-2013, 15:38
Último mensaje: gem.b
  Comportament si més no curiòs. hector28bcn 6 3.470 19-03-2009, 18:49
Último mensaje: ANB001

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)