Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tub silicona equip CO2
Companys: una curiositat!

Perque aquest tub es de silicona i no de plàstic convencinal?
???

TRONERA, jo pel CO2 faig servir un tub especial per a pneumàtica, es transparent i força rigid. No semblava de silicona precisament :confused:

Just fa un parell de dies el vaig gastar per a fer unes reparacions al cotxe i va quedar tot tacata d'oli utilitzat de cotxe (ho vaig ficar tot en una bossa i ho vaig llençar), sinó te'l passaba perqué no el feia servir desde fa mesos...

Mira, he trobat una fotografia del tub a que em refereixo, es com aquest:

[Imagen: Tubo4_6mmTransparente_zpsce7d68b9.jpg]
Salutacions,

MIJABA.
TRONERA escribió:Perque aquest tub es de silicona i no de plàstic convencinal?

Crec que és per aquest motiu: Al reaccionar el diòxid de carboni amb l'aigua es crea àcid carbònic, que acaba atacant la silicona. Aquest és el motiu pel qual s'utilitza el niló o altres materials resistents a ser degradats en ambients reactius.

Salut!
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
Per cert, si necessites tub de niló resistent fins a 16 bar de pressió, te'n puc passar una mica.
Diga'm de quin diàmetre necessites i quina llargada.
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
Os3! Jo pensava que aquest tipus de tub era de silicona. Ho vaig sentir a dir d´un aficionat.
Però veig que pot ser de varis materials.

Confusedmiley20:
Hola Tronera

Jo diria que tant per co2 com per ozo s`utilitza tub semirigid... el que no recordo ara mateix es el material del q esta fet el tub XD

Dema t`ho miro.
El problema ve de que el CO2 pot arribar a malmentre segons quins plàstics, ara que no sé jo si realment tindria impacte en els tubs que fem servir amb els petits cabals que utilitzem en un aquari. En tot cas, si veiem que el tub es resseca, es queda molt rígid o bé es quarteja, doncs el canviem i llestos.
Jaume71 escribió:El problema ve de que el CO2 pot arribar a malmentre segons quins plàstics, ara que no sé jo si realment tindria impacte en els tubs que fem servir amb els petits cabals que utilitzem en un aquari. En tot cas, si veiem que el tub es resseca, es queda molt rígid o bé es quarteja, doncs el canviem i llestos.

Crec que els tiros van per aqui, per això la silicona en aquest tipus de tubs. O potser perque es un tipus de tub que ofereix una "facilitat de conduir el gas" millor als altres tubs i d´aquesta manera facilita la arribada del gas al difusor?

Sabeu quelcom mes al respecte?
TRONERA escribió:O potser perque es un tipus de tub que ofereix una "facilitat de conduir el gas" millor als altres tubs i d´aquesta manera facilita la arribada del gas al difusor?

No, no... un tub és un tub Big Grin és un problema de desgast amb el CO2

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  com treure taques silicona? gem.b 2 2.523 23-02-2013, 17:34
Último mensaje: gem.b
  Silicona aquari. TRONERA 4 2.884 16-02-2013, 02:11
Último mensaje: dboodb
  Ajuda: Utilitzar i adquirir equip de co2 2365 16 9.240 15-02-2012, 13:43
Último mensaje: dboodb
  Que tal aquest equip d'osmosi del Bauhaus. MIJABA 11 8.071 15-10-2010, 17:17
Último mensaje: MIJABA
  Compro equip CO2 0 303 Hace menos de 1 minuto
Último mensaje:

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)