Temas: 60
Likes Given: 0
Registro en: Jan 2013
Hola a tothom,
Estic acabant el brico de la il·luminació de l'aquari i tinc dubte sobre què posar:
OSRAM Light colour 77 FLUORA - 550 lm
[INDENT]
- Beneficios del producto: Favorece los procedimientos fotobiológicos de las plantas. Favorece el crecimiento de las plantas
- Áreas de aplicación: Donde no exista luz natural suficiente para las plantas
Fitxa tècnica: http://www.osram.com/osram_com/products/.../index.jsp[/INDENT]
OSRAM Light colour 965 BIOLUX - 1.000 lm (CRI 965)
[INDENT]
- Beneficios del producto: Emiten una luz natural blanca que proporciona a sus animales una sensación de luz solar natural
- Áreas de aplicación: Excelente para la cría de animales
- Características del producto: Muy buen grupo de reproducción cromática: 1A (Ra: ≥90)
Fitxa tècnica: http://www.osram.com/osram_com/products/.../index.jsp[/INDENT]
Actualment tinc posat:
Fluorescent BLAU 24 W de 10.000ºK
Fluorescent LED de 9 W de 4.000 ºK
Em podeu aconsellar?
Gràcies,
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]
Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]
Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
•
Ningú ha fet la prova amb aquests dos tipus de fluorescents?
M'estic decantant pel 965 BIOLUX, únicament pel tema dels lúmens. Però no acabo de tenir clar si és millor un, láltre o una combinació dels dos.
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]
Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]
•
Temas: 73
Registro en: Feb 2012
Jo els combinaria, ja que el segon que comentes s'assembla al que tinc jo al meu aquari més plantat (que tampoc és res de l'altre món) i les vallisneries em tiraven més amb la llum anterior (que era com el primer que dius). La llum que tinc ara fa lluir més els colors dels peixos, però no agrada tant a les plantes. Un de cada seria una bona opció. O 2 del primer i 1 del segon, no sé de quants W parlem ni de quants tubs et caben.
•
Temas: 86
Registro en: Jan 2009
Segurament no sigui jo qui per donar consell però:
- Sembla que aquets tubs són T8. Jo miraria abans d'informar-me respecte dels T5, més evolucionats.
- Veig que valores temperatures de color vàries (ºK). A mi m'han ensenyat que la temp bàsica són 6500 ºK, i que desprès es pot complementar amb altres 4000 ºK p.e.
- Tambè he llegit que les ºK càlides (cap el vermell, 4000-2700 ºK) potencien el creixement vertical, mentre les fredes (cap el blau 6500-10000 ºK) l'horitzontal.
Salutacions
•
ismacarv escribió:Jo els combinaria, ja que el segon que comentes s'assembla al que tinc jo al meu aquari més plantat (que tampoc és res de l'altre món) i les vallisneries em tiraven més amb la llum anterior (que era com el primer que dius). La llum que tinc ara fa lluir més els colors dels peixos, però no agrada tant a les plantes. Un de cada seria una bona opció. O 2 del primer i 1 del segon, no sé de quants W parlem ni de quants tubs et caben.
El problema és que el fluora 77 dóna una llum porpra i molt pocs lúmens...
Per això em decantava per el biolux en comptes del fluora...
Parlem de 1 x T5 de 24 W i 2 x T8 de 18 W, per 93 litres el que em dóna una relació de 0,64 W/l.
•
tofol escribió:- Sembla que aquets tubs són T8. Jo miraria abans d'informar-me respecte dels T5, més evolucionats.
- Veig que valores temperatures de color vàries (ºK). A mi m'han ensenyat que la temp bàsica són 6500 ºK, i que desprès es pot complementar amb altres 4000 ºK p.e.
- Tambè he llegit que les ºK càlides (cap el vermell, 4000-2700 ºK) potencien el creixement vertical, mentre les fredes (cap el blau 6500-10000 ºK) l'horitzontal.
Tinc 1 x T5 i 2 x T8, el motiu que no substitueixo els T8 és simple: els T8 "especials" són fàcils de trobar i barats, mentre que els T5 "especials" només els he trobat a botigues especialitzades i a un preu bastant elevat.
•
ismacarv escribió:Jo els combinaria, ja que el segon que comentes s'assembla al que tinc jo al meu aquari més plantat (que tampoc és res de l'altre món) i les vallisneries em tiraven més amb la llum anterior (que era com el primer que dius). La llum que tinc ara fa lluir més els colors dels peixos, però no agrada tant a les plantes. Un de cada seria una bona opció. O 2 del primer i 1 del segon, no sé de quants W parlem ni de quants tubs et caben.
Hola Isma,
Finalment t'he fet cas, he comprat un fluora 77 (18 W - 550 lm) i el biolux (18 W - 1000 lm). I en contra del que em pensava, les plantes van com boges cap al fluora; malgrat que dóna molts menys lumens.
Gràcies pel consell.
•
Temas: 23
Registro en: Sep 2011
jo per el plantat he provat varis tpus i combinant els 2700,4000 i 6500°K la cosa es posa exepcional,son tubs convencionals i no gaire carsi realment collonuts aixo si els pots agafar que siguin deluxe,aquest comencen la nomenclaturaper 9 per exemple el de 2700°K es diu 927 el 4000 940 i el 6500 965.
prova'ls
•
Temas: 73
Registro en: Feb 2012
Ricard escribió:Hola Isma,
Finalment t'he fet cas, he comprat un fluora 77 (18 W - 550 lm) i el biolux (18 W - 1000 lm). I en contra del que em pensava, les plantes van com boges cap al fluora; malgrat que dóna molts menys lumens.
Gràcies pel consell.
 miley20:
•
|