Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pantalla tubs T5 (300W.)
Com molts de vosaltres ja sabreu, tinc en projecte un aquari de 300 L. (150X40X50). En aquest aquari hi viuràn tan peixos com plantes. La idea es fer un aquari molt plantat. Estic triant molt minuciosament tot l´equip d´aquest projecte i en l´apartat de la lluminària tinc dubtes. Aviam si amb els vostres concells puc acabar per decidir-me quin tipus de pantalla necessito.

Primer de tot he estat pensant si volia T5 convencional amb el consum que això suposa i el canvi de tubos anual en vers uns leds tipus T5 eco LED innoyara. Degut a la forta inversió que hauria de fer per posar llums LED i que encara el tema dels LEDs en l´aquari d´aigua dolça està verd m´he decantat pels T5 convencionals.

Vull de l´ordre d´1W/L. així que estic pensant posar una pantalla de l´ordre de 300 W. He vist que hi ha dos opcions :

4 tubs de 80 W cadascún (4x80=320). Cada tub mesura 1450 mm.
6 tubs de 54 W cadascún (6x54=324). Cada tub mesura 1200 mm.

El dubte es si muntar una pantalla de 1500 mm que abarqui tota la llongitud del aquari amb 4 tubs T5 de 80 W o bé una una mica mes curta, 1200mm i muntar 6 tubs de 54W.

Em podrieu donar la vostra opinió i/o concell? Jo penso que quan mes llongitud tingui la pantalla i mes cubreixi longitudinalment millor, no? A poder ser casi el 100% doncs els tubs son de 1450mm. Per contra, l´altre pantalla de 6 tubs (1200 mm de llargada) seria mes ample i em cobriria millor els 40 cms.

Alguna altre sugerència/alternativa que em pogueu fer? Estic obert a sugerència. Ja se que hi ha pantalles LED molt bones, potents inclús que simulen efectes com les tempestes però no em puc permetre els seus preus. Estic buscant algo assequible però que pugui tindre al voltant de 300 W. per fer un bon plantat, plantes tapissants... i que les plantes tirin. Per tots aquests motius m´he decantat pels T5 convencionals.

També tinc un equip de CO2. Quina marca de tubs qualitat preu podria posar? SI poso 4 tubs de quin tipus i si en poso 6?

Moltes gràcies pel vostre ajud!

Confusedmiley2:

NOTA pels senyors moderadors: si creieu que aquest post te mes sentit posar-lo a l´apartat de plantes, moveu-lo!
Bona tarda,

Jo optaria per la pantalla més curta, per dos motius:
- Es molt possible que la llarga et sobresurti pels costats de l'aquari, el que no queda gaire bé estèticament.
- I sobretot, amb 6 tubs, pots jugar més amb els colors d'aquests. A més normalment les pantalles funcionen en grups de dos, amb el que pots jugar encentnet-ne 2, 4 o 6.
També amb la potència que tindràs si et cal, la pots elevar més sobre la urna per que s'obri i et cobreixi millor les cantonades.
En un aquari d'aquestes dimensions dubte que tingus un tapissat fins als cantons, amb el que et quedarien les bandes per plantes que no requereixin tant llum com les tapissants, i poder donar la sessació de profunditat de camp.

Salut!
kongobulunga escribió:Bona tarda,

- Es molt possible que la llarga et sobresurti pels costats de l'aquari, el que no queda gaire bé estèticament.
- I sobretot, amb 6 tubs, pots jugar més amb els colors d'aquests. A més normalment les pantalles funcionen en grups de dos, amb el que pots jugar encentnet-ne 2, 4 o 6.
També amb la potència que tindràs si et cal, la pots elevar més sobre la urna per que s'obri i et cobreixi millor les cantonades.
En un aquari d'aquestes dimensions dubte que tingus un tapissat fins als cantons, amb el que et quedarien les bandes per plantes que no requereixin tant llum com les tapissants, i poder donar la sessació de profunditat de camp.

Salut!

Os3! El tema de la illuminació es el que m´està costant mes! Ahir vaig estar en una botiga ben coneguda i em van aconcellar la llarga. Em van comentar que era important que els tubs arribessin fins els extrems a poder ser ja que les plantes que estàn en aquesta zona, si no tenen llum a la seva alçada (llongitudinalment parlant), es veien forçades a dirigir el seu creixement cap a la llum: EM van ensenyar un aquari amb aquest problema i es veia com les plantes estaven mig tortes.

Però vols dir que per un aquari de solsament 40 cms d´amplada no cobririem aquesta mesura amb només 4 tubs? Tan important es tindre´n 6? Quines combinacions de tubs podriem fer en un aquari ben plantat? Dius que millor 6 per la combinació de tipus de llum potser? No seria mes important abarcar tota la llongitud 1500 cms. que tindre la possibilitat de combinar tubs per fer diferentes tonalitats de llum?

Tindré pressent la amplada total de la pantalla. Jo també trobo antiestètic que sigui mes llarga que l´aquari. Però si es just de 1500?

M´està passant una idea pel cap! SI tingués la possibilitat de que em muntessin 3 tubs desde els extrems i els altres 3 mes centrats per intentar que quedi mes repartida la llum? No se si m´explico. Es a dir, intercalats, que el 1,3 i 5 toquin a l´extrem i els altres centrats a la pantalla. QUe us sembla aquesta idea? AMb aquest sistema tindreiem 6 tubs (mes possibilitats a l´hora de triar tubs i tons de llum) i la llum estaria mes repartida pels 1500 mm. de llargada del aquari.

Potser aquesta es la fórmula adient, no se!

Confusedmiley2:
M´he oblidat a dir que en la pantalla curta es veia una merma de la llum en la part final de la llargada. Per exemple es el problema de les tantalles amb PL´s (em sembla que es diuen així). Que per motius de fabricació es tub no va muntat desde l´extrem de la pantalla, si no que hi ha el porta lampares quedant mes desplaçada la bombet).

No se si m´explico!
Vinga companys! Avia´m si us animeu i em treieu de dubtes. Per a mi el tema de la pantalla es molt important. Ja tinc tota la tècnica triada i estic a espenses de determinar quin tipus de pantalla posar per poder fer la comanda de l´aquari i tindre´l, que ja en tinc de ganes!

Salutacions!!!

Confusedmiley2:
No hi ha ningú amb un aquari de 300 ben illuminat del ordre de 1W/L que ens pugui explicar quina mena de pantalla te?

Confusedmiley2:

Salutacions companys/es!
Jo no vull dubtar del que et van comentar a la tenda, però a mi em sembla perfecte el que et comenta l'Albert. Simplement als extrems has de posar plantes no tant exigents amb la llum. N'he vist molt plantats a tope així.

Tot i així, fes el que et sembli a tu també. És molt divertit anar provant, encara que a vegades la cagues, digues-m'ho a mi Big Grin
ismacarv escribió:Jo no vull dubtar del que et van comentar a la tenda, però a mi em sembla perfecte el que et comenta l'Albert. Simplement als extrems has de posar plantes no tant exigents amb la llum. N'he vist molt plantats a tope així.

Tot i així, fes el que et sembli a tu també. És molt divertit anar provant, encara que a vegades la cagues, digues-m'ho a mi Big Grin

I entre la pantalla de 4 tubs de 80W (1500mm) i la mes curta de 6 x 54W (1200mm).

Que us semblaria aquesta proposta que vaig tindre?

"M´està passant una idea pel cap! Si tingués la possibilitat de que em muntessin 3 tubs desde els extrems i els altres 3 mes centrats per intentar que quedi mes repartida la llum? No se si m´explico. Es a dir, intercalats, que el 1,3 i 5 toquin a l´extrem i els altres centrats a la pantalla. QUe us sembla aquesta idea? AMb aquest sistema tindreiem 6 tubs (mes possibilitats a l´hora de triar tubs i tons de llum) i la llum estaria mes repartida pels 1500 mm. de llargada del aquari."

Potser es un intermig de les dos pantalles i aquesta es la fórmula adient, no se!

Segur que qualsevol de les opcions esmentades anteriorment son bones però sóc un cagadubtes i em fa falta una empenteta per part vostre. Per aqui hi ha molt de talent amb l´aquariofília i la vostra opinió es molt important per a mi.

Confusedmiley2:
Se m´ha ocorregut un invent. Que us semblaria una opció mixta? Es a dir, sis tubs de 54 w (1200mm). En una pantalla de 1,5 m.Tres que surtin de la part esquerra i tres mes de la part dreta de la pantalla. Intercaladament. No se si m´explico. D´aquesta manera solventariem la merma, falta de llum als extrems del aquari que teniem al posar una pantalla convencional de 1200mm amb 6 t5 de 54 W (1200mm).
kongobulunga escribió:Bona tarda,

Salut!

Suposant que conseguissim que la pantalla amb 4 t5 de 80W i 1450mm, fos exactament de la mida del aquari i solventessim el tema estètic. Tanta diferència, tan important es tindre sis tubs per a fer diverses combinacions de llum? Ja se que 6, millor que 4. Però amb 4 no seriem capaços de fer una combinació de llum que cobrissim tots els espectres que necessiten les plantes i els peixos?

Segueixo pensant que 1200 mm. es veurà una merma, falta de llum als extrems.

Confusedmiley20:

Avia´m si algú mes s´apunta a donar-nos la seva opinió i encara la liem mes! Confusedmiley2:

Salut!

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  [BRICO] - Pantalla LEDS roc1981 41 49.942 12-09-2018, 12:06
Último mensaje: fcolours
  Pantalla led 90 l jasor00 1 3.434 26-03-2018, 16:42
Último mensaje: Carlos Samurai
  Fabricación de una pantalla led controlada por Arduino lanchone 14 16.035 10-02-2015, 10:49
Último mensaje: lanchone
  Brico pantalla led fcolours 1 3.527 14-11-2014, 00:35
Último mensaje: jcapdeg
  Construcció pantalla de dos metres oscar13s 2 3.890 22-08-2014, 00:50
Último mensaje: oscar13s
  Calentador extern Hydor 300W TRONERA 11 10.816 04-08-2014, 12:33
Último mensaje: Pavel
  Distribució colors en pantalla led 220x100mm fcolours 0 2.290 21-06-2014, 13:20
  Sobre pantalla led Miquel70 8 9.214 22-04-2014, 01:16
Último mensaje: manutremo
  Pantalla led per aquari 80 lts (62*36*36) fcolours 13 13.345 22-01-2014, 00:18
  Tubs T5 de Leds i convencionals. TRONERA 6 7.032 21-11-2013, 21:08
Último mensaje: rmnosc

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)