Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Valors PH metre marca JBL.
Fa unes setmanes vaig comprar de segona ma un Phmetre de la marca JBL que injecta Co2 a l´aquari amb una electrovàlvula que porta incorporada. L´aparell tenia només 4 mesos i no s´havia fet servir practicament. En molt bon estat.

Ahir per la nit, vaig tindre una mica de temps i el vaig calibrar-lo per veure com funcionava. Vaig fer la calibració tal i com diuen les instruccions.

Com que no tinc l´aquari encara, vaig posar aigua de la aixeta en un got i vaig probar l´aparell.

Desde ahir al vespre que està funcionant constantment. Els valors obtinguts son:

22:30--7´50
07:30--8´04
11:15--8´18
12:15--8´19
12:45--8´21
13:20--8´23
17:20--8´26

Quan el vaig posar en marxa va començar a pujar el Ph força ràpic, a hores d´ara va pujant i pujant però mes lentament. Al começar ahir marcava inicialment 7 de Ph i ara ja va pel 8´26.

Les meves preguntes son:

- Això passa perque estic mesurant l´aigua que hi ha en mig got d´aigua i al ser tan petit el volum a mesurar es mes inestable?

- Pot ser que funcioni malament l´aparell?

-El venedor em va donar un liquid de la marca Sera: "solucion de comprobación para medidores electrónicos de Ph-7,0 a 25ºC." Puc comprobar el funcionament de la sonda i el Phmetre amb aquest liquid si sabem que te un Ph=7? I la temperatura de 25 ºC? S´ha de fer la proba a aquesta temperatura? Vull consultar-vos-ho avans de fotre la pota i fer malvé la sonda.

Agraïria els vostres comentaris doncs es la primera vegada que toco un aparell d´aquests i estic una mica perdut.

Moltes gràcies companys/es!

Salut!
L´aparell en qüestió es aquest JBL ProFlora m603
Actualment Ph=8,27.

Podria ser perque el volum d´aigua es molt petit i les condicions d´aquesta son molt inestables?

Fa un temps vaig anar a una botiga i em van analitzar l´aigua. dGH=16, Ph=8.
Hoy Domingo a la 10:00 media 8´38 de Ph. Lo he parado ya. Continuaba subiendo el Ph.
Desde el Viernes noche a hoy Domingo el valor ha ido subiendo en todo momento. de 7 a 8,38. De echo, si no lo hubiese parado ahora tendria valores cercanos a los 9.

Que opinión os merece el tema? Puedo comprobar los valores de la sonda con el liquido de sera: "Sera Ph 7,0. Solución de comprobación para medidores electrónicos de Ph a 25 ºC". La prueba deve hacerse a 25ºC?

Pone para medidores electrónicos de Ph. Quizás sea para los tipicos medidores de Ph portatiles, tipo conductivimetro... También funcionará para la sonda del controlador de Ph mediante Co2?
Jo crec que un got d'aigua no és un entorn d'experimentació comparable a un aquari. Em sembla a mi vaja. Poca aigua, canvis ràpids.
Jo també penso que el tema va per aqui.

Sortiriem de dubtes sabent si el Sera Ph 7´0 que tinc es un liquid que pugui utilitzar per fer una lectura amb la sonda. No se si es per tot tipus d´aparells, o es solsament pels Phmetres "portatils" que dic jo tipus conductivímetre, com el que portava l´altre dia el Xavier que ens va donar la conferència de la ôsmosis. Es que vull estar segur i no cagarla, aviam si em carrego la sonda.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  acuario marca premilium, o algo semblant. raulv 8 5.160 13-02-2008, 00:45
Último mensaje: raulv

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)