Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Article sobre la filtració.
ismacarv escribió:Ups, potser m'ha fallat el subsconcient i he dit el que jo faria i no el que diu l'article

Cap problema, aquest cap de setmana provaré de fer un brico amb el meu EHEIM ECCO i aquest filtre:

[INDENT][Imagen: Filtro-Exterior-Eheim-Ecco-Confort-2234.jpg] + [Imagen: 11008746_f1.jpg][/INDENT]

Ja exposaré que tal va! Confusedmiley20:
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
Jo ho he entès com tu Ricard. Primer filtre amb i segon sense.

Salutacions.
Perdoneu la meva ignorància, però no entenc on porta això....
- Si el que es vol es augmentar la colònia bacteriana, el problema està en que el filtre actual no està ben dimensionat, ja que per molt espai que posem per a la colònia, aquesta arribarà un moment que s'estabilitzarà respecte a la càrrega biològica del aquari, o sigui més superficie, no vol dir més bactèries de les que poden viure.
- Si volem augmentar la filtració mecànica, jo el posaria abans, o millor, posats a "tunejar", hem faria un decantador. Sempre he pensat que es una de les millors solucions, però degut als espais on muntem els nostres aquaris, inviable.
- Si volem seguretat per si falla el filtre, doncs en posem dos, si en falla un, l'altre segueix funcionant i removent l'aigua.

Però, sincerament, amb el nivell tècnic dels filtres actuals, si està ben dimensionat per al nostre aquari, no tenim per que fer-hi modificacions ni invents, sense cap objectiu en concret.
Tot dit, sense voler molestar ningú, i desde la perspectiva de que soc un fan de fer "chapuces", però per espai faig servir filtres comercials, tot i que si no tingués aquesta limitació, m'el faria jo sense dubtar-ho.

Salut!
kongobulunga escribió:Tot dit, sense voler molestar ningú, i desde la perspectiva de que soc un fan de fer "chapuces", però per espai faig servir filtres comercials, tot i que si no tingués aquesta limitació, m'el faria jo sense dubtar-ho.

Les ventatges són les que indica l'article:

Pepe en 13:56 escribió:Filtros en serie (linkados):
  1. Doble volumen de masa filtrante.
  2. Doble longitud de masa filtrante (doble tiempo de residencia en el conjunto filtrante).
  3. Misma superficie filtrante.
  4. Posibilidad de separar lecho mecánico de lecho biológico.
  5. Mismo caudal.

Per la meva part em proposo de tenir una bateria de filtració en comptes de un filtre "tot en un". Tinc tots els elements, per tant el cost és zero. D'aquesta manera podré fer els canvis de filtre només de la part de filtració mecànica, deixant la química intacte.
En el primer filtre hi tindré el perló i en el segón els cilindres ceràmics.

Em dedico a temes industrials, i t'he de dir que en la majoria de processos de filtració, sempre es parla de bateria de filtració. Un únic filtre dóna el que dóna, i en cas d'accident, et quedes sense...

La proposta de bricolatge és per guanyar seguretat, eficiència en la filtració (un filtre físic i l'altre químic) i facilitat per fer els canvis.

D'altre banda kongobulunga, el següent brico que tinc pensat és el filtre sec-humit que esmentes, tot i que no acabo de tenir clar com implementar-lo a l'aquari d'una manera harmònica.

Seguim parlant del tema. Confusedmiley20:
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Bé, en aquest cas, estic d'acord.
El problema que tenim normalment, es que el filtre va a sota l'aquari i l'espai es molt limitat. Fa temps que penso amb un filtre mecànic, basat en algún mena de decantador, sense matèria filtrant mecànica, que en facilitaria la netja per simple sifonat o amb una sortida per baix, tipus filtre de piscina, en que puguis obrir el drenatge i treure tots els residus, amb el avantatge de que al no haber-hi esponja, tampoc hi ha problema de saturació.
A més, si l'aigua que arriba al filtre biològic està lliure de sediments, aquesta part faria la seva funció amb un mateniment mínim.

Quant el facis, ja ens aniràs explicant el muntatge. Per armonitzar-ho amb l'aquari, l'única sol.lució que hi he trobat, es poder tenir una cambra independent de la urna per tenir-hi la maquinaria.

P.d.: Mira't els que anomenen filtres vortex (no els de diatomees), que hi ha gent que fa amb cubells d'escombreires, sobretot la gent que té estanys amb goldfish.

Salut!
Ricard escribió:Per la meva part em proposo de tenir una bateria de filtració en comptes de un filtre "tot en un". Tinc tots els elements, per tant el cost és zero. D'aquesta manera podré fer els canvis de filtre només de la part de filtració mecànica, deixant la química intacte.
En el primer filtre hi tindré el perló i en el segón els cilindres ceràmics.

La proposta de bricolatge és per guanyar seguretat, eficiència en la filtració (un filtre físic i l'altre químic) i facilitat per fer els canvis.

Hola Ricard,

no acabo d'entendre si parles de dos filtres independents, de dos en línia o de combinar-ho. Si fas com l'article, quina és la seguretat que guanyes en cas d'avaria elèctrica? Guanyes comoditat de manteniment, això sí.

I segur que redueixes caudal real, al posar més impediments a la circulació i allargar el recorregut de l'aigua que impulsa la bomba, no? Clar que amb els litres/hora que mouen els filtres que empren, no m'estranya que vulguin reduir caudal al tractar-se de plantats amb CO2. Confusedmiley2:

D'altre banda, parles de posar primer perlón com filtració mecànica. L'hauràs de canviar sovint, no? Clar que si tens accés fàcil, canvies el perlon quan es saturi i poses de nou. I la veritat és que poc residu físic t'arribarà als materials biològics...
ismacarv escribió:Hola Ricard,

no acabo d'entendre si parles de dos filtres independents, de dos en línia o de combinar-ho. Si fas com l'article, quina és la seguretat que guanyes en cas d'avaria elèctrica?

Parlo de dos filtres en sèrie. Per posar dos filtres en paral·lel, prefereixo posar dos filtres comenrcials.

Referent a la seguretat, parlo de tenir dos filtres. La part elèctrica no tindré seguretat, ja que li posaré un filtre de partícules convencional (reomplert amb cilindres ceràmics) sense bomba.

Però el manteniment és la part que més facilitat aporta.

ismacarv escribió:I segur que redueixes caudal real, al posar més impediments a la circulació i allargar el recorregut de l'aigua que impulsa la bomba, no?

Cert, per això en posts anteriors sospesava els contres que no esmentava l'article: pèrdua de cabal i el fet de fer trballar forçadament la bomba.

Teòricament, la bomba EHEIM de 5 W de potència ha de poder suportar el pas de dos filtres. Aniré controlant el soroll, la temperatura i les vibracions per veure si el brico es factible o no. Confusedmiley2:

ismacarv escribió:D'altre banda, parles de posar primer perlón com filtració mecànica. L'hauràs de canviar sovint, no? Clar que si tens accés fàcil, canvies el perlon quan es saturi i poses de nou. I la veritat és que poc residu físic t'arribarà als materials biològics...

Tinc pensat de posar-hi 50% esponja gruixuda (foamex) i 50% perló. Aquesta és la idea.
L'aquari té poca càrrega biològica, ja que gairebé tot es peix petit.

Salut!

Quanta controvèrsia, eh! Tot just el que em pensava. Trobo que d´aquesta mena de debats tothom pot treure´n conclusions prou enriquidores i apendre coses noves.

Salutacions companyes i companys!
Ricard,
Si t'interessa el tema de la filtració, fes una ullada als dos posts que penjo a sota. Son de fa un tforça temps ja, però hem semblan prou interessants. Jo no els vaig arribar a veure en persona, però per tothom que els ha vist i la molta gent que ha tingut d'ell, aquests filtres funcionaben a la perfecció, i més tenint en comte que son aquaris d'africans amb una tasa de població altíssima.

Aquari Myfazer
Filtració Myfazer

Salut!
kongobulunga escribió:Ricard,
Si t'interessa el tema de la filtració, fes una ullada als dos posts que penjo a sota. Son de fa un tforça temps ja, però hem semblan prou interessants. Jo no els vaig arribar a veure en persona, però per tothom que els ha vist i la molta gent que ha tingut d'ell, aquests filtres funcionaben a la perfecció, i més tenint en comte que son aquaris d'africans amb una tasa de població altíssima.

Aquari Myfazer
Filtració Myfazer

Salut!

Aquests filtres deixen els nostres com joguines...

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Recomendaciones sobre iluminación DOBROXXI 1 3.783 23-02-2018, 13:19
Último mensaje: Salvador Borràs
  Duda sobre entrada de agua al filtro Tasador 0 2.415 27-07-2017, 23:36
Último mensaje: Tasador
  Ajuda sobre sistema de filtració fcolours 4 6.698 17-03-2015, 16:30
Último mensaje: ANB001
  Sobre pantalla led Miquel70 8 9.217 22-04-2014, 01:16
Último mensaje: manutremo
  sobre manegues TRONERA 3 4.407 07-07-2013, 00:23
Último mensaje: Ricard
  Un dubte sobre aquestes claus de filtre 2365 14 13.225 17-03-2013, 16:07
Último mensaje: Miquel70
  Filtració - 24 o 12 hores? Ricard 18 13.753 20-02-2013, 21:35
Último mensaje: gem.b
  Sobre servos... MIJABA 10 45.993 26-01-2012, 23:50
Último mensaje: MIJABA
  Sobre balastros electrónicos tofol 10 47.964 03-12-2010, 20:28
Último mensaje: Pavel
  Un pregunta sobre accesorios para acuario Kuro 4 20.616 18-11-2010, 22:09
Último mensaje: Marcos Flores

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 2 invitado(s)