Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Encuesta: Filtració - 24 o 12 hores?
Esta encuesta esta cerrada.
Les 24 hores del dia 365 dies.
87.50%
7 87.50%
Amb 12 hores és suficient.
0%
0 0%
Altres, comentar.
12.50%
1 12.50%
Total 8 voto(s) 100%
* Ya has votado en esta opción. [Mostrar resultados]

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Filtració - 24 o 12 hores?
M'agradaria saber quines tendes tenen filtratge 8 hores solsament al dia. Dificil de creure.

Jo el que se es que les hores de filtre, a mi, es noten moltissim. I aquestes ultiemes setmanes, fer-lis un canvi d'aigua gran, tambe ho noten. Si esta ben decloorada, perfecte, sino, els veus mes apàtics en les primeres hores.

En l'estanc de 1.100 L, quan vaig començarlo, con tenia una bomba d'aquestes d'aigua d'horta, l'apagava per la nit, i al mati l'aigua es notava molt.
al final, vaig decidir bomba 18 hores a dia i que pet´s quan petes.
Ara amb filtre de piscina, al mateix. filtres sencills i quan peti la bomba, unaltre. La solucio una bomba profesional d'aquari, com les que tenen els aquaris grans de marí, però valen una fortuna.
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
Jaume71 escribió:Però en definitiva, la pol·lució a l'aquari no apareix de forma espontània, sinó que té un únic origen: el MENJAR que aditem a l'aquari.

i les plantes en descomposició, no? Si les plantes no estan perfectes es converteixen en una font de residus orgànics. El problema dels lowtech....
2365 escribió:M'agradaria saber quines tendes tenen filtratge 8 hores solsament al dia. Dificil de creure.

No em facis donar-te noms! Big Grin

Però tu mateix pots veure-ho si et dónes una volta per botigues d'animals. Sou massa puristes, només cal que aneu a botigues de barri o a determinades de multi animals i ho veureu.

Salut!

P.D.: Un plaer debatre amb vosaltres.
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
Jo les 24 hores al dia... segurament amb molta vegetació i peixos resistents sí que es pot passar temps sense filtrar, però una mica d'ajuda extra no va pas malament!!! A més, no crec que cap de les botigues tingui els peixos amb aquaris plens de helecho de Java!!!
Però ja se sap... a molts d'aquests llocs "maltracten" als pobres peixos...
Actualment amb poc temps, poca fauna i encara menys flora, però intentant cuidar sempre bé als amfitrions...

Aquari Blau 38L amb: Melanotaenia praecox i Pseudomugil furcatus, Cargols Clithon i Anubias 

Enric
Cita:No em facis donar-te noms!
Es clar que si et poses a pensar, potser no m'equivocaria en alguna.

jo el que se, es que si deixo sense filtratge el meu 350 L amb gordos, en un dia la cosa s'em va quasi a norris.
Tinc un filtre enorme, vingut de Can sAlvador i no dona suficient.
Estic recuperant un eheim 2073m per ajudar-lo.

En fin...
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
M'agradaria posar l'accent en que el que volem és, per sobre de tot, tenir un aquari en BONES CONDICIONS! Dit això, poso molt en dubte que en una botiga els peixos puguin estar BÉ amb un filtratge deficient. No és questió de ser puristes o no, es questió de no maltractar els animals.

De la mateixa manera, tampoc dic que mantenir l'equilibri en un aquari sigui trivial sense filtre, i en la majoria de casos, la realitat es que no es recomanable en termes generals, pero que fet amb consciencia i supervisio, tampoc és un anatema; aixo si, parlem sempre d'un aquari SÀ i EQUILIBRAT.

Pel que diu l'Isma, un aquari amb les plantes descomposant-se no podrà ser mai un aquari equilibrat, les plantes en descomposicio seran completament equiparables al menjar en descomposicio.

I ja que parlem de menjar en descomposicio, potser hauriem de parlar tambe de menjar "en digestió" Big Grin perque hi ha la idea generalitzada que el menjar que es mengen els peixos desapareix completament, sense tenir en compte que un cop digerit, la caca es descomposa IGUALMENT.
Mira, perque la vaig buscar fa unes setamnes i no la vaig trobar, però jo tinc en algun lloc unes fotos d'un oranda i unaltre d'un telescopio amb unes cacas, i no exagero, d'uns 20 cm.

Tinc en el 350 L dos orandes petitets, d'uns 4-5 cm. Sense equivocarme, les cagarrutes son el doble d'ells.

I això es dinamita en l'aquari si no es treu. O necesites molts litres per amortiguaru, com en els estancs.
*250 L, Malawi

2365 escribió:Tinc en el 350 L dos orandes petitets, d'uns 4-5 cm. Sense equivocarme, les cagarrutes son el doble d'ells.

I això es dinamita en l'aquari si no es treu. O necesites molts litres per amortiguaru, com en els estancs.

M'has fet riure com feia temps que no reia rere una pantalla!

Jajajajajajjaja!!!
Salutacions,

MIJABA.
Les 24 hores, en els aquaris que tinc a dins a casa, pero com diuen aquí , depent dels peixos, el mini estanc de la terrassa amb medakas, al hivern no tenen filtre per que es solar i no li toca el sol per cargarse, i estan tan frescos, quant ja fa solet el filtre dura unes 12 hores seguides, pero els altres ni boja els hi apago el filtre.
*Acuario 240l comunitario
*Acuario 94l Tylomelania+ cherrys 
*Brico estanquito casero 60 l, medakas

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Ajuda sobre sistema de filtració fcolours 4 6.698 17-03-2015, 16:30
Último mensaje: ANB001
  Article sobre la filtració. TRONERA 22 53.744 27-02-2013, 01:01
Último mensaje: Ricard

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 2 invitado(s)