Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Encuesta: Filtració - 24 o 12 hores?
Esta encuesta esta cerrada.
Les 24 hores del dia 365 dies.
87.50%
7 87.50%
Amb 12 hores és suficient.
0%
0 0%
Altres, comentar.
12.50%
1 12.50%
Total 8 voto(s) 100%
* Ya has votado en esta opción. [Mostrar resultados]

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Filtració - 24 o 12 hores?
Quantes hores al dia teniu la filtració en marxa? Hi ha gent que diu que s'ha de tenir les 24 hores del dia, malgrat això, en moltes botigues només la tenen posada les 8 hores que estan oberts al públic i no passa res.

Què en penseu? Digueu-hi la vostra.

Salut! Confusedmiley20:
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
Absolutament les 24h.

I ara et busco un tema i et citaré el perqué.

Cita:Edu O.

Jo no desconectaria els filtres durant la nit, talles la circulació d'aigua pel seu interior y produxies cicles aerobis i anaerobis (dia/nit) que no són massa bons per les bacteries del seu interior.
Salutacions,

MIJABA.
Ricard escribió:Quantes hores al dia teniu la filtració en marxa? Hi ha gent que diu que s'ha de tenir les 24 hores del dia, malgrat això, en moltes botigues només la tenen posada les 8 hores que estan oberts al públic i no passa res.

Què en penseu? Digueu-hi la vostra.

Salut! Confusedmiley20:

Jo no em crec que a les tendes tinguin la filtració encesa només 8h. Li petarien tots els peixos. (encara que hi ha tendes multimascotes que Déu n'hi do la de fiambres que tenen amuntegats a la sortida del filtre :eekSmile
ismacarv escribió:Jo no em crec que a les tendes tinguin la filtració encesa només 8h. Li petarien tots els peixos. (encara que hi ha tendes multimascotes que Déu n'hi do la de fiambres que tenen amuntegats a la sortida del filtre :eekSmile

Viure per veure! Confusedmiley3:

D'altra banda no està tan clar. El substrat també actua com a filtre biològic. Confusedmiley2:

Salut!
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

La base del filtratge es el moviment de l'aigua que passa pel material filtrant.

Si apaguem el filtre, l'aigua s'estanca, i per tant no flueix ni pel substrat, que efectivament, en major o menor grau fa de substracte per a les bacteries.

Però, el gran gruix del filtratge biològic corre a càrrec del filtre. Personalment, crec que això d'apagar el filtre algunes hores, etcétera. És una mica alquímia...
Salutacions,

MIJABA.
MIJABA escribió:Personalment, crec que això d'apagar el filtre algunes hores, etcétera. És una mica alquímia...

Molta gent (i algunes botigues) el tenen encès unes hores, i els peixos ben vius que estan. Per això trobo interessant obrir aquest debat.

Salut! Big Grin

Us poso el comentari d‘un aficionat:

Juancar: escribió:"En mis acuarios no uso ni filtros artificiales, ni tubos de aireación, ni burbujeos, ni nada similar. Sólo una buena mata de helecho de Java (Microsorium pteropus) fijado en una raiz y una fuerte iluminación de 12 horas con fluorescentes trifósforo.

Este método me da excelentes resultados. Las plantas purifican perfectamente el agua y oxigenan a la vez.

Como ejemplo, tengo un acuario de 84 litros con media docena de grandes Rivulus igneus (ya sabéis el tamaño tan bestial que llegan a tener). En ese acuario tengo una raiz que cubre todo el fondo con una masa inmensa de helecho de Java fijada a dicha raiz. Y dos tubos fluorescentes Osram 840 de 18 W cada uno. No sifono ni cambio agua de ese acuario. ¿Desde hace cuanto tiempo? ¡¡¡ Desde hace más de un año !!! Y los peces siguen sanos, con una vitalidad increíble (algunos van a cumplir ya 8 años de vida) y apareándose y poniendo huevos entre las plantas.

Si no habéis experimentado la sencillez de los acuarios sin filtros (bueno, en realidad, con filtros de plantas) os lo recomiendo."

Salut!

Ricard escribió:Us poso el comentari d‘un aficionat:

Salut!

Ni filtre, ni canvis d'aigua... et convido a que ho provis i ens expliquis l'experiència Confusedmiley2:
Jo ni boig. Big Grin

Aquest fil olora a flame...

Per cert, el tiu parla de killis, que són dels pocs peixos que viurien a un orinal...
Ep ep, compte compte.

Estás citant a en Juancar, killiòfil altament experimentat.

I estem parlant de Rivulus.

Si els Betta poden viure mesos en una petjada d'elefant, els killis poden viure anys en la pixada de l'elefant Big Grin. I això t'ho dic per experiència pròpia.

Jo també he mantingut satisfactòriament molts tancs a l'exterior sense cap mena de filtració, amb alga filamentosa (creixement rapidíssim, alta consumidora de nitrats) amb vàries espècies d'Aphanius i tot ha anat correcte.

Però, cada cosa al seu lloc, son peixos molt tolerants a nitrats, inclús a nitrits diria jo. Inclús a que se'ls canvii el 100% d'aigua en segons. Inclús a temperatures diferents.

Els peixos que corren habitualment per a comerç, tot i ser resistents a varietats de condicions adverses, jo penso que no ho serien tant Big Grin

Et proposo posar en 300L sense filtre, a 5 discs o 5 escalars i una vintena de Paracheirodon axelrodi o innesi a viam quant de temps duren Big GrinBig GrinBig Grin

Vius, vull dir Big Grin
Salutacions,

MIJABA.
Per a què serveix el filtre? doncs bàsicament per a accelerar el cicle del nitrògen (materia orgànica --> amoníac/amoni --> nitrits --> nitrats) de manera que mai s'arribin a acumular compostos tòxics com l'amoníac i els nitrits, que són tòxics ja desde concentracions molt baixes. A la llarga, però, per molt filtre que tinguem, es poden arribar a acumular una gran quantitat de nitrats fins a concentracions que siguin tòxiques igualment.

Però en definitiva, la pol·lució a l'aquari no apareix de forma espontània, sinó que té un únic origen: el MENJAR que aditem a l'aquari. L'aquari és un sistema tancat i tot el que hi afegim, es transforma però no desapareix. Si no hi ha res que ho retiri de l'aigua, tot allò que es genera es va acumulant (ja siguin amoníac, nitrits, nitrats, fosfats...etc).

Un aquari pot mantenir-se equilibrat sense elements mecànics? doncs clarament , ara bé, està clar que la quantitat de mejar que hi afegim haurà de ser necesàriament baixa, de manera que els residus es puguin asimilar o bé per les propies bactèries del medi (aigua, parets, grava, troncs...) que ens faran el cicle del nitrogen, o bé per les plantes que les eliminaran de l'aigua (inclosos els nitrats finals). Jo al despatx de la feina hi tinc un aquariet de 25 litres, amb plantes, 9 rasbores i un Betta albimarginata. No hi tinc filtre i porta 2 anys en funcionament amb canvis d'aigua molt espaiats. Això sí, és clar!, alimento molt poc dues vegades a la setmana

és com la introducció de peixos en un aquari nou. Òptimament cal ciclar l'aquari perquè no té una colònia bacteriana capaç d'assimilar l'increment repentí de la càrrega biològica... però això es pot compensar IGUALMENT afegint els peixos sense alimentar pràcticament durant les primeres setmanes i/o fent canvis d'aigua per evitar -de la mateixa manera que ho fa el filtre- que s'acumulin els compostos tòxics a l'aigua.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Ajuda sobre sistema de filtració fcolours 4 6.698 17-03-2015, 16:30
Último mensaje: ANB001
  Article sobre la filtració. TRONERA 22 53.739 27-02-2013, 01:01
Último mensaje: Ricard

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 2 invitado(s)