Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afegir HQI a una pantalla T5
Veiam companys:

Tenim un tanc de 120 x 60 x 60.
I una pantalla de 4 x T5 x 54W

I pensem que els T5 no arriben a baix de tot, i que seria bona cosa incorporar uns HQI per a realitzar aquesta tasca.

La proposta inicial és:

- 2 x T5 x 54W en 6500ºK
- 2 x T5 x 54W en 4000ºK

- incorporar 1 ó 2 x HQI x 70W en 6500ºK

Què us sembla?

Salutacions Confusedmiley2:

P.D. algú pot posar un link a una foto de la làmpada standar HQI?
Pq HQI ?

Chupan moltissim i donen calor asaco... pq no leds ?

Penetran moltissim en la columna d`aigua.
tofol, ja m'ensenyaràs la pantalla.

Si vols, fem un projecte LED per a la teva pantalla Cool
Salutacions,

MIJABA.
ANB001 escribió:Pq HQI ?

I valen la pena en dolç?
ismacarv escribió:I valen la pena en dolç?

Pel tema de la llum en profunditat vaig posar un fluorescent de LED´s T8 de 9W (650 lumen) a 4.000 ºK. I t'he de dir que penetra molt en la columna d'aigua.

Jo també ho trobo millor que el HQI.

Per cert, tinc el fluorescent LED apartat, ja que em va fer creixer moltíssim les plantes en alçada en només una setmana. Si vols fer la prova no tinc inconvenient en fer-te un préstec.

Salut!
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
Ricard escribió:Pel tema de la llum en profunditat vaig posar un fluorescent de LED´s T8 de 9W (650 lumen) a 4.000 ºK. I t'he de dir que penetra molt en la columna d'aigua.

Jo també ho trobo millor que el HQI.

Per cert, tinc el fluorescent LED apartat, ja que em va fer creixer moltíssim les plantes en alçada en només una setmana. Si vols fer la prova no tinc inconvenient en fer-te un préstec.

Salut!

Merci Ricard, però pensa que els meus plantats són molt low-tech i amb plantes molt poc exigents... El més plantat tira amb un sol T8 de 20W per 100L. Imagina't. De fet la millor pantalla està al Tanganyika gran :o

Ara està canviat, amb diferent tub i sense filtre interior, però xq vegis com estaven les plantes més d'un any després de plantar-les

[Imagen: 12+-+2]
ANB001 escribió:Pq HQI ?

No ho sé exactament, i suposo que és això: tinc tendència a anar a lo segur.

Del Led només tinc dubtes, fins i tot que la inversió inicial surti a compte.

No dic que no, sino que no ho conec prou.

Ni l'HQI tampoc. Big Grin

Per això pregunto, però l'HQI em sembla més ... fàcil?

Salutacions
Ningún tipo de luz es igual a la luz del sol, la producción de luz mediante la incandescencia tiene una ventaja, la luz emitida contiene todas las longitudes de onda que forman la luz visible por el ojo, significa que con esta luz el ojo humano puede ver una buena reproducción de los colores de los objetos iluminados, esto no significa que sea la más ideal para el crecimiento de los seres vivos.
Producen mucho calor.
Sin dudar la iluminacion por incandescencia es una cosa del pasado ya que hace 150 años que se invento y no ha cambiado casi nada, la luz visible producida no es proporcional al consumo en watios, la conclusion no es eficiente para segun que tipo de usos, esta claro que un campo de futbol no se podra iluminar con fluorecentes, tambien es verdad.

Dos tipos - Contienen un gas halógeno
No contiene un gas halógeno

Las lamparas de descarga como fluorecentes o hqi rendimiento mejorado, según el gas contenido en la lámpara y la presión a la que esté sometido tendremos diferentes tipos de lámparas, cada una de ellas con sus propias características luminosas.
Conceptos muy amplios.....
La luz emitida es una mezcla de unas pocas radiaciones monocromáticas; en su mayor parte en la zona ultravioleta (UV) o visible del espectro. Esto hace que la reproducción del color no sea muy buena.

Lámparas de vapor de mercurio:
.
Baja presión:
........ Lámparas fluorescentes
Alta presión:
..... Lámparas de vapor de mercurio a alta presión
...... . Lámparas de luz de mezcla
....... Lámparas con halogenuros metálicos

Lámparas de vapor de sodio:
......... Lámparas de vapor de sodio a baja presión
.......... Lámparas de vapor de sodio a alta presión

Los led
Muy buene eficiencia, no depende de una buena luminaria (pantalla que prollecta el flujo luminoso en una o varias direcciones)
Un unico tipo de led con su reducida longitudes de onda tampoco es lo ideal, pero una combinacion de diferentes longuitudes puede lograr buenos resultados.

Hay que diferenciar entre la eficacia de la fuente de luz y la de los elementos auxiliares necesarios para su funcionamiento que depende del fabricante.

Para un poco mas de informacion:

Proyecto de la upc

Luminotecnia. Iluminación de interiores y exteriores

http://edison.upc.edu/curs/llum/
Hola Tofol.
Los HQI de momento son los mejores.
Todo tipo de luz desprende calor y en invierno esto es bueno.
Tengo leds de alta potencia que si no funcionan con disipador con ventilador integrado pueden llegar a una temperatura de cientos de grados.
Eso de que los leds no desprenden calor no es cierto!!!!

Saludos Pavel.
Pavel

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  [BRICO] - Pantalla LEDS roc1981 41 24.287 12-09-2018, 12:06
Último mensaje: fcolours
  Pantalla led 90 l jasor00 1 1.205 26-03-2018, 16:42
Último mensaje: Carlos Samurai
  Fabricación de una pantalla led controlada por Arduino lanchone 14 7.626 10-02-2015, 10:49
Último mensaje: lanchone
  Brico pantalla led fcolours 1 1.867 14-11-2014, 00:35
Último mensaje: jcapdeg
  Construcció pantalla de dos metres oscar13s 2 1.725 22-08-2014, 00:50
Último mensaje: oscar13s
  Distribució colors en pantalla led 220x100mm fcolours 0 1.197 21-06-2014, 13:20
  Sobre pantalla led Miquel70 8 4.180 22-04-2014, 01:16
Último mensaje: manutremo
  Pantalla led per aquari 80 lts (62*36*36) fcolours 13 6.144 22-01-2014, 00:18
  Recomendación pantalla Led rmnosc 5 2.467 18-09-2013, 19:22
Último mensaje: rmnosc
  Pantalla que ya no enciende Juan Ramon 5 2.891 18-08-2013, 23:54
Último mensaje: Juan Ramon

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)